Gå til innhold

Stil til høye gutter


Anbefalte innlegg

Hei

Jeg er 195cm og 81kg, forholdsvis brei over skuldrene, kort mørkeblondt hår. Er 17 år og trenger litt råd for good looking. Vil ikke se så langbeint ut, men det er det kanskje ikke så mye å få gjort noe med. Har forøvrig god holdning og gange.

 

Skal ha meg ny jakke og nye klær :) Tips?

Endret av cyklevje
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Takk for svar. Hva slags klær er fin stil; "Preppy"? Vurderer å kjøpe vinterfrakk. Ser noe bedre ut enn en stor og vid vinterjakke med tighte/lange jeans-bein under hehe..

 

En stor og fin frakk er fint, kombinert med et rått skjerf. Da har du i hvert fall sikret deg 'ute', for å si det slik.

Lenke til kommentar
Jakker: Gå for Bergans eller Peak. Blå, rød, hvit eller svart.

Gensere: Gå for ziphoods (H&M, Peak, Gant, WeSc), v-halser (Gant, Lacoste, H&M) og vanlige rundhalser (H&M, Gant, Peak).

T-skjorter: Bruk hvite t-skjorter når du bruker gensere/jakker/skjorter etc. over. Alltid. H&M, Levi's etc.

Skjorter: Abercrombie har knallgode skjorter. Ellers har Gant, Dressmann og H&M også gode skjorter.

Piquetskjorter: Lacoste, Gant og H&M har gode pikéskjorter.

Jeans: Cheap Monday, Levi's, Nudie, Dior Homme og J.Lindeberg har de beste jeans etter min mening. Bruk mørkeblå jeans, alltid.

Boxer: Gå for Dressmann, Björn Borg, D&G eller Moods of Norway.

Sokker: Bruk hvite sokker. Alltid.

Sko: Kjøp deg noen par fra Le Coq Sportif, Lacoste, Nike, Puma eller Adidas(isåfall Goodyear). NB: Hvite sko, alltid, utenom til dress.

Dress: Helt svart fra Tiger of Sweden, H&M osv. funker.

 

Dette her var dog generelle forslag, men funker knall og ser pent ut. Prisnivået er utrolig variabelt pga. merkene.

 

Det er jammen godt du sitter på fasiten. Hva er greiene med å alltid gå med hvite t-skjorter og sokker og mørkeblå jeans? Bare tull.

Lenke til kommentar
Jakker: Gå for Bergans eller Peak. Blå, rød, hvit eller svart.

Gensere: Gå for ziphoods (H&M, Peak, Gant, WeSc), v-halser (Gant, Lacoste, H&M) og vanlige rundhalser (H&M, Gant, Peak).

T-skjorter: Bruk hvite t-skjorter når du bruker gensere/jakker/skjorter etc. over. Alltid. H&M, Levi's etc.

Skjorter: Abercrombie har knallgode skjorter. Ellers har Gant, Dressmann og H&M også gode skjorter.

Piquetskjorter: Lacoste, Gant og H&M har gode pikéskjorter.

Jeans: Cheap Monday, Levi's, Nudie, Dior Homme og J.Lindeberg har de beste jeans etter min mening. Bruk mørkeblå jeans, alltid.

Boxer: Gå for Dressmann, Björn Borg, D&G eller Moods of Norway.

Sokker: Bruk hvite sokker. Alltid.

Sko: Kjøp deg noen par fra Le Coq Sportif, Lacoste, Nike, Puma eller Adidas(isåfall Goodyear). NB: Hvite sko, alltid, utenom til dress.

Dress: Helt svart fra Tiger of Sweden, H&M osv. funker.

 

Dette her var dog generelle forslag, men funker knall og ser pent ut. Prisnivået er utrolig variabelt pga. merkene.

 

V-halsene fra Fillipa K og Lyle & Scott er fine

Fillipa K har også fine zip hoods

 

Du tror du sitter med fasiten på hvordan folk skal kle seg? :!:

Endret av Overdox
Lenke til kommentar
Jakker: Gå for Bergans eller Peak. Blå, rød, hvit eller svart.

Gensere: Gå for ziphoods (H&M, Peak, Gant, WeSc), v-halser (Gant, Lacoste, H&M) og vanlige rundhalser (H&M, Gant, Peak).

T-skjorter: Bruk hvite t-skjorter når du bruker gensere/jakker/skjorter etc. over. Alltid. H&M, Levi's etc.

Skjorter: Abercrombie har knallgode skjorter. Ellers har Gant, Dressmann og H&M også gode skjorter.

Piquetskjorter: Lacoste, Gant og H&M har gode pikéskjorter.

Jeans: Cheap Monday, Levi's, Nudie, Dior Homme og J.Lindeberg har de beste jeans etter min mening. Bruk mørkeblå jeans, alltid.

Boxer: Gå for Dressmann, Björn Borg, D&G eller Moods of Norway.

Sokker: Bruk hvite sokker. Alltid.

Sko: Kjøp deg noen par fra Le Coq Sportif, Lacoste, Nike, Puma eller Adidas(isåfall Goodyear). NB: Hvite sko, alltid, utenom til dress.

Dress: Helt svart fra Tiger of Sweden, H&M osv. funker.

 

Dette her var dog generelle forslag, men funker knall og ser pent ut. Prisnivået er utrolig variabelt pga. merkene.

 

Jakker: Ikke bruk Bergans eller liggnede til daglig, dette er turjakker og ser helt forferdelig ut på byen.

Gensere: Ziphoods er nesten aldri pent, mens v-hals passer både til casual og formell.

Skjorter: Legg penger i dette plagget, da en skjorte som sitter dårlig ødelegger hele antrekket, mens en skjorte som sitter optimalt kan redde selv en dårlig dress. ToS har pene rimelige skjorter, men sy dem inn.

Sokker: Aldri hvite sokker, bortsett fra ankelsokker om sommeren.

Sko: Hvite sko ser i 80% av tilfellene tacky ut, ihvertfall i fra de overnevne merkene, skal du ha hvite sko går for helt enkle. Gjerne plimsolles.

Endret av Homme
Lenke til kommentar

Ulempen med peacoat (som er forholdsvis korte) er at bena ser lengre ut, er selv rundt 190 og får fryktelig lange ben med peacoat.

Trench derimot, synes jeg er mer kledelig på høye personer.

Gikk til innkjøp av den nye vår trenchen til Tiger senest i går faktisk, veldig pen med godt snitt.

Lenke til kommentar
Jakker: Ikke bruk Bergans eller liggnede til daglig, dette er turjakker og ser helt forferdelig ut på byen.

Vet ikke om jeg kan si meg _helt_ enig i det. Jeg ser stadig vekk folk som går med bergans-, eller jakker fra andre sportsbutikker,- på byen. Det må jo selvfølgelig passe til den stilen personen har, vel og merke. Nå kommer det også ann på hvilke bergansjakker (tar dette som eksempel) du sikter til. Om det er anorakker e.l., er jeg enig, men boblejakker er veldig vanlig blandt folk.

 

Om dette da er ment til trådstarter og til stilen som er diskutert her, så er jeg helt enig med deg<3

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...