Gå til innhold

Får vi vite hva Lommemannen heter og hvordan han ser ut?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva han heter og hvordan han ser ut vet iaff de fleste i bergen(inkludert meg). Men hvorfor skal du vite det? Hva har du å tjene på å vite det? Han vil vel være anonym tenker jeg.

Jeg fikk vite det av en ren tilfeldighet, og jeg kan ikke si at det var så veldig interessant.

Lenke til kommentar

Er spørsmålet ditt om norske medier noengang kommer til å gå ut med navnet hans?

Jeg tviler på at de kommer til å gå ut med bilde, men jeg tror at når han er dømt vil navnet bli offentliggjort. Jeg registrerer også at noen svenske medier har offentliggjort navnet.

Det skal jo og sies at de fleste (bergensere) visste navnet hans i løpet av dagen han ble arrestert og at om man ikke vet navnet så kjenner man garantert noen som vet navnet.

Når det gjelder bilder ser jeg ikke for meg at dette kommer til å bli offentliggjort. Det er klart at man må ta hensyn til familie og andre som står personen nær i slike saker.

Lenke til kommentar

Denne saken er nok såpass stor at Media ville funnet hans identitet relevant når en rettsak starter, men avventer foreløbig pga av etterforskningen og sammenpusling av saker og bevismateriale som fortsatter pågår.

Det er hva en av de store avisene skrev i en kommentar til dekningen av lommemann-saken, men jeg kommer ikke på hvilken avis det var :hmm:

Lenke til kommentar

Jeg satt en morgen og lurte på det samme. Tok meg et kvarter å finne ut. Har glemt det igjen nå, men har skattesia hans på bokmerker :ph34r: Morsomt å gå rundt og snakke om Lommemannen, men si navnet hans når jeg snakka med folk. De skjønte ikke en dritt.

"Hørt at dem har tatt Ola Nordmann?"

Lenke til kommentar
Morsomt å gå rundt og snakke om Lommemannen, men si navnet hans når jeg snakka med folk. De skjønte ikke en dritt.

"Hørt at dem har tatt Ola Nordmann?"

Skjønner ikke hva som er "morsomt" med det? Hvorfor vil du ikke at folk skal forstå deg? Det var jo ikke "Ola Nordmann" politiet jaktet på, det var Lommemannen. Med en gang politiet fant ut hvem han og før noen andre visste navnet hans så var han jo tatt. (div. presse untatt)

Lenke til kommentar

Jeg føler et vist sinne mot den antatte Lommemannen for å bruke det navnet. For hvis det er han som har forgrepet seg på alle de barna så er det forkastelig. Og jeg håper det blir en lærepenge for andre som ville finni på det samme. At da blir du ikke så ukjent som du skulle ønske.

Og det med å snakke om han. Det var jeg og en i klassen som holdt på så vi visste hva vi snakka om. Det var de andre som ikke var klar over det.

Lenke til kommentar

Det er null problem å finne ut hva mannen heter. Nå vil ikke jeg gå ut med det offentlig her siden jeg er for prinsippet om at man faktisk er uskyldig til det motsatte er bevist. En kan si hva man vil om Staff, men mannen har faktisk et poeng når han nevner hvor forutinntatt en blir i slike saker (se uttalelsen om en eventuell konfrontasjon med politiet).

For øvrig kan du søke på hva mannen eide. Mer sier jeg ikke.

;)

Lenke til kommentar

Etter hva jeg har lest er bevisene mot denne mannen ganske overveldene, men heldigvis er man uskyldig til det motsatte er bevist i dette landet.

Nå er ikke jeg så veldig nysgjerrig på hva denne mannen heter, for jeg har sansynligvis aldri sett han eller snakket med han.

Hadde jeg bodd i Bergen tror jeg nok saken hadde vært en annen......

Om navnet kommer til å bli offentligjort er jeg usikker på.

Denne mannen kommer uansett til å være i livsfare om navnet blir offentligjort eller ikke, så han ender vel opp med å sone et sted uten særlig omgang med medfanger.

Husker jo hvordan det var når baneheia-morderne ble dømt. Tror de har sonet i de fleste fengsler i Norge snart.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...