Gå til innhold

Trenger PHP-hjelp snarest

Anbefalte innlegg

Hei..har litt problemer med noen saker her, skal lage en side med registreringskjema og "kvittering" og bruker her en egen side hvor jeg har lagt inn div php koder, men jeg er IKKE noe flink med PHP så sliter med å få til ting riktig!

Det jeg ikke aner hvordan jeg skal bruke er:

or else, if, checkbox og div andre ting..skal ha helt enkle alternativer som Ja eller Nei, men hvordan får jeg programert inn dette? :dontgetit:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men p_report.gif gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1374861

Tror jeg ville begynnt med å sette opp form-en skikkelig. Dette har ingenting med PHP å gjøre i det heletatt, men du kan sette opp hvilke felt du vil ha, plasseringer av de, tekst, også videre. Dette gjøres med (X)HTML, og eventuelt CSS.

Etter at du har gjort det kan du jo behandle det som blir sendt av form-en ved hjelp av PHP. Da bruker du jo som du sier "if", "else", muligen løkker og sending til en e-postadresse. Dette er nok definitivt hakket vanskeligere enn å sette opp selve form-en, men da kan det jo også være greit å få gjort det separat.

Det er ett ganske vidt spørsmål du stiller, og hvis du vil lære det selv bør du nok se litt på the basics. Det blir vanskelig for oss å gi ett svar her uten at det blir en fasit der du i utgangspunktet ikke trenger å ta noe lærdom. Ofte enklere å svare hvis du har ett konkret problem som vi kan gi veiledning på.

Lenke til kommentar

Beklager dårlig emnetittel!

Vet at spørsmålet var dårlig stilt, visste liksom ikke helt hvilket bein jeg skulle stå på for å si d sånn.. visste hva jeg skulle lage men ikke hvordan og hva som måtte til så det ble litt vanskelig.

Men det er bare å stenge tråden nå, jeg har fått løst problemene så trenger ikke å ha den ute lenger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...