password Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Har prøvd en V40 som jeg vurderer å kjøpe. Den var meget god å kjøre og pen og se på. Har hatt den på NAF kjøpstest, og fikk følgende liste over mangler: -Parkeringsbrems høyre side, svak bremsevirkning -Hovedlys: feil ved ekstra høyderegulering, hæyre nærlys -Hovedlys: kondens/vann i reflektor, venstre nærlys -Lyktespyler/visker: visker virker ikke venstre side -Lyktespyler/visker: spyler virker ikke, venstre og høyre side -Retningslys, nødsignallys: feil ved retningslysbryter -Baklys, refleks: pære virker ikke venstre side -Girkasse: vanskelig å få i 1. gir -Girkasse: slitte foringer på gearoverføringer -Drivrem generator: slitt -Bakrutevisker, spyler: Spyler virker ikke -Setevarmer: Virker ikke høyre foran -Tilstand batteri: bør lades -Felg: Mangler hjulkapsler -Bakluke/dør: Løst deksel på innsiden av bakdøren -Rammevanger, vognbunn: Endel rust i ibunnplate på bakre halvdel av bilen En lang liste, men endel småplukk. Har ikk mye peiling sjøl, men regner med at punktene med fet skrift er de mest kritiske. (?) Bilen er prissatt til 75000, jeg fått prisen ned til 70, før testen ble tatt. Lurer på om de manglene som er er viktige å utbedre med en gang, og om de er kosbare. Takker for alle synspunkter og forslag som måtte komme! Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Girkasse greiene kan være en dyr affære om det ikke gjøres selv. Sikkert noen Synkroniseringsringer som må skiftes + alt arbeidet! Rusta, om du kan gjøre det selv- så er det ikke så kostbart. Derimot om det skal sendes bort blir det litt dyrt. Parkeringsbremsen, kan være enten dårlig justert eller slitt på kun den siden. Lenke til kommentar
gorber Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Girkassegreiene kan også være bare å skifte foringene. Men det er litt bekymrende med all den rusten. Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Hvis ikke du får den veldig billig og kan få reparert den tilsvarende rimelig ville jeg sett meg om etter noe annet. Girkasseproblemene behøver ikke være verdens undergang, men når den først har begynt å ruste er det like greit å lete videre. Lenke til kommentar
password Skrevet 14. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2008 Takker så langt for svar! Har ikke sett hvor mye rust det er på den bunnplata sjøl, men hva er det egentlig? Det er vel ikke det samme som bunnpanna? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå