Spr0cket Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 jeg oppdaterte websiden i dag på akg sine sider og plutselig var det en ny modell der - K 272 HD vanskelig å si noe om forskjellen, men den ser ut til å være en revampa utgave av K 271 studio. Litt råere specs for så vidt gjelder frekvenssrespons. noen som veit noe mer om denne? Lenke til kommentar
ultimatedeskjet Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 (endret) Stemmer det, nye hodetelefoner fra AKG. Driverene er de samme men spreke farger og velurputer er nytt. Leste dette på Head-Fi en stund tilbake, her er de andre nykommerene. AKG K 242 HD etterkommeren til 240 Studio AKG K 172 HD etterkommeren til 171 Studio AKG K 142 HD etterkommeren til 141 Studio Edit: Frekvenssresponsen er vel det samme? 16-28 kh Endret 13. februar 2008 av ultimatedeskjet Lenke til kommentar
Spr0cket Skrevet 13. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2008 Stemmer det, nye hodetelefoner fra AKG. Driverene er de samme men spreke farger og velurputer er nytt. Leste dette på Head-Fi en stund tilbake, her er de andre nykommerene. AKG K 242 HD etterkommeren til 240 Studio AKG K 172 HD etterkommeren til 171 Studio AKG K 142 HD etterkommeren til 141 Studio Edit: Frekvenssresponsen er vel det samme? 16-28 kh ja du har visst rett. jeg var litt rask og blandet med k 171 tror jeg. da er det altså bare snakk om en ansiktsløftning. og det er sikkert derfor shg kan selge 271 til under tusenlappet fra begynnelsen av mars. Lenke til kommentar
ultimatedeskjet Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 (endret) God deal der, siden velurputer kosten nesten halvparten av selve hodetelefonen. Den gamle altså. Siden det er så "få" forandringer vil sikkert mange falle for 271 også. Et pent ansiktsløft, utrolig hvordan AKG holder på "retro" designet. Jeg setter ivertfall pris på det. Jeg er egentlig glad for at de beholdt designet, og bare forandret fargen. Endret 13. februar 2008 av ultimatedeskjet Lenke til kommentar
Spr0cket Skrevet 13. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2008 ja, jeg leste guiden her på forumet og han som hadde testa forskjellige hodetelefoner var veldig fornøyd med de... jeg er veldig gira på den reine crispe lyden og god plass til et par alveører. uten at man blir svett og klam. Lenke til kommentar
ultimatedeskjet Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 (endret) Prøv dem først, jeg har små hobbit ører av min mor, og plass er det såvidt nok av. Svettingen blir litt irriterende i lengden. Kan også nevnes av 271 fungerer som lue utendørs om vinteren. 271 har blitt sammenlignet med AKG 501 og selveste Sennheiser 650, når det gjelder lydsignaturen. Absolutt et godt par hodetelefon. Endret 13. februar 2008 av ultimatedeskjet Lenke til kommentar
Spr0cket Skrevet 13. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2008 alt er vel bedre enn det trust-headsettet jeg har per i dag, et til ca 300 kroner fra komplett for fire år siden elns. jeg hater den følelsen av varme og klamme ører, er som regel den jeg sitter igjen med etter at jeg har snakket med bestemor på telefonen. og når har brukt det gamle headsettet. jeg har nok ikke så jævla store ører, men de er ikke forbanna små heller har kjøpt et audio kontrol lydkort, og med gode drivere er det potensiale for å få med seg litt mer nyanser i lydbildet. så, drømmen er et hodesett som er lett å ha på hodet, med lukkede klokker, bra effekt og gode puter.. Lenke til kommentar
ultimatedeskjet Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 (endret) Ja da er 272 HD noe for deg. Du kommer til å bli overrasket over den lave vekten. Komforten kommer til å bli enda bedre med velur. Husk at (27x modellene) kan føles litt skranglete i begynnelsen, også litt skarphet i lyden. Men dette vil gå over, bli "vandt" med. *Alt dette om 272 blir mest mulig lik 271* Endret 13. februar 2008 av ultimatedeskjet Lenke til kommentar
Spr0cket Skrevet 13. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2008 Ja da er 272 HD noe for deg. Du kommer til å bli overrasket over den lave vekten. Komforten kommer til å bli enda bedre med velur. Husk at (27x modellene) kan føles litt skranglete i begynnelsen, også litt skarphet i lyden. Men dette vil gå over, bli "vandt" med. *Alt dette om 272 blir mest mulig lik 271* så du sier egentlig at da er 27x noe for meg ? Lenke til kommentar
ultimatedeskjet Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Ja etter kravene dine vil 271 eller 272 passe best. 272 vil trekke det lengste strådet pga. velurputer. Da jeg skrev "27x" mente jeg begge. Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Har siklet litt på K271 en stund nå, om K272 havner på samme pris, er jeg (de) solgt. Sitter med et eldre K240M på hodet nå, svært behagelig. Lenke til kommentar
fiskum Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Gidder noen å paste URL til webshop når den kommer i salg? Eventuelt hvis den allerede finnes Lenke til kommentar
Spr0cket Skrevet 16. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2008 Gidder noen å paste URL til webshop når den kommer i salg? Eventuelt hvis den allerede finnes jeg foreslår at du prøver å henge med på prisguiden og leveringsguiden i tiden fremover - det skal i alle fall jeg. har ikke sett noen webshoper som har denne ført som produkt enda Lenke til kommentar
fiskum Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 Jaok, har prøvd å sende mail til AKG, men ikke fått svar enda... Lenke til kommentar
Spr0cket Skrevet 16. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2008 Jaok, har prøvd å sende mail til AKG, men ikke fått svar enda... bra jobba, ikke alle som er så ivrige. post den her om du får et fornuftig svar... Lenke til kommentar
Spr0cket Skrevet 24. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2008 hørte du noe mer? Lenke til kommentar
fiskum Skrevet 24. mars 2008 Del Skrevet 24. mars 2008 nope, ikke en dritt :/ fant de på en tysk nettbutikk tho for ikke så lenge siden...googlet de bare...250-300€ synes jeg å huske. Lenke til kommentar
Spr0cket Skrevet 24. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2008 tidlig oppe en rød-dag altså... 300 euro, det er vel godt i overkant av dobbel pris av det du kan få haia til deg k271 for atm. det korresponderer bra med at velourputer fort utgjør halva priset av en sånn hodetelefon ettersom dette er den eneste forskjellen. nå ble jeg straks mer i tvivl om jeg skal gidde å vente på 272 Lenke til kommentar
fiskum Skrevet 24. mars 2008 Del Skrevet 24. mars 2008 Tidlig oppe ja, 133% tillegg vettu Sorry, var jeg som husket feil. Prisen er ikke mer enn 180€. så litt dyrere er de, men egentlig ikke så galt likevel. Her er det jeg fant de link Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå