sirpetterjones Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Jeg har tenkt å kjøpe mobilen N5310, og fant ut at cdon.com var det rimeligste alternativet, da de har en kampanje pågående. Jeg lurte på om noen visste hvordan det vil være for meg dersom mobilen skulle henge seg opp eller liknende etter at jeg har kjøpt den. Kan jeg da sende den i posten til cdon.com og forvente å få den tilbake 1-2 uker senere? Og betaler de fraktkostnader? Gjelder spesielle lover og regler siden den kanskje sendes fra Sverige, eller sender de fra Norge slik at det er norske lover som gjelder? Ellers noen erfaringer med cdon.com? Har lest at de ikke har telefonservice, noe som for meg i alle fallnvirker ganske latterlig. Lenke til kommentar
Loko Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 (endret) Kjøper du fra en norsk side, eller en side som retter seg mot norske forbrukere er det norsk lov som gjelder. I forhold til reparasjoner så skal den skje innen rimelig tid og uten vesentlig ulempe for kunden (ja CDON skal betale frakt). "1-2 uker" reparasjonstid er noe optimistisk. Det er dessverre underkapasitet på verksted i norge i dag så 3-6 uker på verksted er dessverre normalt nå. Har vært en del tråder med CDON og dårlig handtering av garanti/reklamasjoner. Har selv ingen erfaringer fra dem. Er dem VELDIG mye billigere enn andre? Hvis det kun er snakk om småpenger i forhold til butikk så...? Endret 13. februar 2008 av Loko Lenke til kommentar
sirpetterjones Skrevet 13. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2008 Er dem VELDIG mye billigere enn andre? Hvis det kun er snakk om småpenger i forhold til butikk så...? Nja, veldig mye billigere er de ikke. Jeg har ikke vært innom butikker og sett, kun kikket rundt på nettet. Kan få den for rundt 100-200 kr mer andre steder, men der tror jeg også frakten er en del dyrere (29,-). Elkjøp hadde samme pris på nettet, men ventet å få den inn 27 februar, og i butikken kostet den 3400,- (!), framfor 1800,- på nettet. Vet ikke hvor stor sjansen er for å få trøbbel med telefonen, har ikke sett så mange erfaringer med denne telefonen, men av de få jeg har merket meg har det gått greit. Har hatt en del Nokiatelefoner uten å ha måttet levere noen inn. Føler meg bare litt usikker i fall det skjer noe, å vente flere uker på reparasjon ville være kjedelig. Lenke til kommentar
Loko Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Uansett hvem du velger så vil reparasjonstiden ta ganske lang tid :/ Men de større aktørene er gjerne litt mer ryddig i sin håndtering av disse sakene. Søk på forumet etter CDON og se hva folk har erfart. Lenke til kommentar
Flodec Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Hvilke verksteder er det du snakker om som har 3-6 uker Loko? Lenke til kommentar
Loko Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Nå etter jul har stort sett de fleste store verkstedene de store kjedene bruker. Kan selvfølgelig være små lokale verksted som enkelte lokale butikker bruker som ikke har slik ventetid. Lenke til kommentar
Flodec Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 Hva/Hvem er å bli betraktet som store verksteder i Norge? Deltaservice og Zodiac? I følge Zodiac.no er det en liggetid på 2-3 dager hos de. Aner ikke hva Deltaservice ligger på. Men hva er det som kvalifiserer til å bli betraktet som et stort verksted? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå