flogieboogie Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Hei! Har hatt 360 i 4 måneder snart, men jeg har nå støtt på et problem. Jeg har koblet opp min 360 til prosjektor (Panasonic PT-AE700) og min forsterker (Onkyo TX-SR602E) med HDMI kabel til prosjektor og optisk kabel til forsterkeren. Problemet er at jeg ikke får noe lyd fra bakhøyttalerne, selv om jeg kjører optisk. Hadde tenkt å smelle til med Monster lyd/bilde kabler til 360, men ingen var lange nok. har forsterkeren under lerretet og prosjektor med dvdspiller og xbox over hodet i sofaen. Har jeg koblet noe feil? kan det være komplikasjoner med HDMI kabel vs optisk? Takker for hjelp! Lenke til kommentar
Kjeksmestern Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Har du valgt Dolby Digital 5.1 i Console Settings på Xboxen? Står på stereo by default tror jeg. Lenke til kommentar
flogieboogie Skrevet 13. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2008 Jepp, har det. Står på Dolby Digital så er litt lost på løsninger. Regner med at de fleste spill støtter 5.1? Er vel kjeksboksen som håndterer signalet til forsterkeren som 5.1? Lenke til kommentar
flogieboogie Skrevet 13. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2008 (endret) kjørte en kanal test og anlegget står som 2.1 lurer på om det kan ha noe med kablene jeg bruker. Jeg kjører HDMI fra xboxen til prosjektoren og den digre kabelen som skal inn i den digre porten av mangel på bedre ord som ender med rød og hvit (venstre høyre) og en optisk inngang. Er det er ejg har bomma helt? klarte ikke å finne noen enkel inngang på xboxen som var for optisk så regna med jeg måtte bruke den eller har jeg driti på leggen? Endret 13. februar 2008 av flogieboogie Lenke til kommentar
Kjeksmestern Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Du har koblet rett, så det må nesten være en innstilling på Onkyoen du har oversett. Lenke til kommentar
Laland Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Alle spillene er i 5.1 og med Dolby Digital så sender den ut 5.1 uansett. Lenke til kommentar
lektroluv Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Du må passe på at Onkyo'en behandler det digitalet signalet "direct". Dette velger du i "Listening Mode". Lenke til kommentar
flogieboogie Skrevet 13. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2008 hahaha, sorry for bryderiet, fant ut hva jeg hadde klart å gjøre feil. Faen, flau nå... Hadde kjørt 7.1 en stund, men har skifta til 5.1 nå, men jeg hadde glemt å bytte om fra surround back left/right til srround left/right. herregud....... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå