Gå til innhold

Sony "network director" sier det kan bli mulig med nedlastbare PS2-spill på PS Store

Nimrad

Anbefalte innlegg

The one version of the PlayStation 3 that currently supports PlayStation 2 software—via emulation of the "Emotion Engine"—looks like it's about to go the way of the dodo. Exactly how crushed should those of us be, should we want to experience PS2 classics on our future PS3s? Oh, totally crushed for now, but the future may provide a glimmer of hope, backing us away from the ledge. PlayStation Network director Eric Lempell says there are "possibilities" the PS2 playing capabilities could come back to the gutted PS3 in the most recent issue of EGM.

When asked by the mag if the now BC-less console kills any chance of offering PS2 games via the PlayStation Store, as it does for original PlayStation games, Lempel said "We haven't talked about that yet, but there are possibilities through technology and software emulation to make that possibles."

Lempell chose not to talk about "specific plans at this point" but that doesn't mean we can't hope. And pray. And start online petitions.

The full interview, which is actually with Sony Computer Entertainment SVP of marketing Peter Dille—he says backward compatibility is "important to us"—is in the newest issue of EGM, which is in subscriber hands now. We hope that 1UP will publish the interview online, in-full, at some point soon.

GDC anyone?

kilde

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Greia er jo at Sony har jobbet en del med Ps2 sw emulering. Derfor er det nok en del spill som kjører greit i sw allerede. Disse og andre spill kan gjøres tilgjengelig på Ps store. De kan konsentrere seg om å få emulatoren til å fungere med de største og beste spillene.

Lenke til kommentar
Greia er vel at hvert spill må emuleres hver for seg på 40GB, og at det derfor blir ekstra jobb.

Men dette er jo noe som ikke vil komme i år hvertfall, siden Sony ikke har starta på det arbeidet. (Ifølge den fyren iaf..)

Har jeg aldri hørt noe om. Usannsynlig at de må ha en egen emulator for hvert spill. Sony har en egen utviklingsstandard for PS2 og dersom denne er fulgt under utviklingen av et spill, vil dette spillet fungere greit med en og samme emulator.

Problemet er at man under utviklingen av en del spill har benyttet seg av shortcuts som ikke er omfattet av denne standarden. Noen av disse shortcutene går antakeligvis på GPU og noen går på CPU. Jeg vil tro at det er derfor man har ulik kompatibilitet på PS3 med både hardware GPU og CPU og PS3 med kun hardware CPU.

Uansett kan dette patches, og det er her man må inn med en tilpasning for hvert spill som er utenfor Sonys standard.

Lenke til kommentar
Greia er jo at Sony har jobbet en del med Ps2 sw emulering. Derfor er det nok en del spill som kjører greit i sw allerede. Disse og andre spill kan gjøres tilgjengelig på Ps store. De kan konsentrere seg om å få emulatoren til å fungere med de største og beste spillene.

Jepp, men det er en ting vi må huske på, og det er det politiske i dette. Det selges for lite PS3 spill iom at det finnes så mange flotte PS2 titler mange ønsker å spille på den. ;)

Emulatoren har de nok i bakhånd inntil attach raten stiger til et litt mer behagelig nivå vil jeg tro. :)

Lenke til kommentar
HAHA @ de som for noen uker siden kunne fortelle her på forumet at dette aldri kom til å skje.

velger fortsatt å heller le av de som kjøpte 40gb når 60en fortsatt var på markedet..

Ville ikke veddet penger på at det blir lansert noen før jul hvertfall ? og da har jeg kost meg meg ps2 spill i et år :)

Lenke til kommentar
HAHA @ de som for noen uker siden kunne fortelle her på forumet at dette aldri kom til å skje.

velger fortsatt å heller le av de som kjøpte 40gb når 60en fortsatt var på markedet..

Ville ikke veddet penger på at det blir lansert noen før jul hvertfall ? og da har jeg kost meg meg ps2 spill i et år :)

Slenger meg på den.

Morsomt at folk gir 8k for den nå.

Lenke til kommentar

Hmmm

fortsattmulighetbakoverkompitabilitet_146054.jpg

Ikke spennende!

Dette er jo for ps2 spill som krever harddisk. Noe jeg fant ut ved å gløtte i online manualen som artikkelen viste til. Spill som f.eks. Final Fantasy XI.

Er det 2 åringer som skriver på den siden?

Endret av UrgeLoL
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...