RandiA Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Fant ikke noe egnet sted for dette spørsmålet, har et lite "bagatell-spørsmål" om noe som har ergret meg mange ganger: Jeg synes det er greit å ha snarveier med iconer på skrivebordet. (Lett kjennelige små kjekke bilder) Alt fra Google til Forumer jeg deltar på, programmer eller web-sites jeg bruker ofte. Noen av iconene kommer naturlig for snarveien, for andre har jeg satt på egne icon. Det skjer av og til (ofte for noen) at disse iconene endrer seg til bare et explorer icon. Og jeg må bla igjennom og finne iconet i min icon-mappe og sette det på igjen. Lurer på om det er en måte man kan få disse iconene til ikke å forsvinne/endre seg. (Googles iconet f.eks endrer seg ofte til et explorer symbol.) RandiA Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 (endret) Men jeg tror dette egentlig har noe med iconcachen å gjøre, uten at jeg tør vedde på dette. Skjer dette etter at du kjører programmer som CCleaner f.eks.? Endret 13. februar 2008 av Skagen Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Tråden var feilpostet og har blitt flyttet til riktig kategori. (Vennligst ikke kommenter dette innlegget. Reaksjoner på moderering gjøres via PM/melding) Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 13. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2008 (endret) Men jeg tror dette egentlig har noe med iconcachen å gjøre, uten at jeg tør vedde på dette.Skjer dette etter at du kjører programmer som CCleaner f.eks.? Har ikke tenkt på om det kommer etter CCleaner, men jeg skal innrømme at den klikker jeg på jevnlig, får tømt papirkurven og midlertidige internettfiler og slikt veldig raskt da. Men at den fjerner iconer, visste jeg ikke. Og hvis det har noe med iconcache og system i Windows å gjøre, så vil jeg nok ikke tukle med det. Da får de heller forsvinne de få iconer som ikke vil holde seg på plass. RandiA Endret 13. februar 2008 av RandiA Lenke til kommentar
Dabola Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Kanskje er dette ikkje det du er ute etter (hindre at ikon vert endra), men ta likevel ein titt på dette hjelpemiddelet; Icon Restore. Har nytta meg av denne enkle måten å gjenopprette skrivebordet utallige gongar. F.eks. etter å ha endrea skjermoppløysning, rensa registeret... Då er det særs enkelt å berre høgreklikke >Mi datamaskin og velge å gjenopprette skrivebordet frå sist eg laga "ein kopi" av oppsettet. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 13. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2008 Kanskje er dette ikkje det du er ute etter (hindre at ikon vert endra), men ta likevel ein titt på dette hjelpemiddelet; Icon Restore. Har nytta meg av denne enkle måten å gjenopprette skrivebordet utallige gongar. F.eks. etter å ha endrea skjermoppløysning, rensa registeret... Då er det særs enkelt å berre høgreklikke >Mi datamaskin og velge å gjenopprette skrivebordet frå sist eg laga "ein kopi" av oppsettet. OK, Takk skal du ha, tok den ned jeg...kan vel ikke gjøre særlig skade var ikke så stor. (Jeg løste et rot på skrivebordet forleden ved å bruke systemgjenoppretting, et par dager tilbake. Grei funksjon det også, nå når jeg har "funnet" den.) RandiA Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 18. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2008 Noen som kan forklare dette "icon-fenomenet" da: Jeg har et icon for Google på skrivebordet, som oftest ser det ut som et explorer icon, men av og til dukker det opp helt av seg selv som et Google icon, (stor blå G på hvitt felt...slik jeg helst liker å ha det), jeg finner ikke årsaken til at det ofte er borte, eller til at det plutselig dukker opp. Ikke noe stor sak, men det pirrer min data-nysgjerrighet RandiA Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 Jeg husker dette var et problem i Windows 9x versjoner, men jeg har aldri opplevd det i Windows NT som jeg kan huske... Eventuelt kan det være et program som gjør dette, f.eks. hver gang du starter det. Kan være et google program, kan være noe lignende CCleaner.... vet ikke. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 18. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2008 Jeg har Windows XP, og det kommer uten at jeg kjører CCleaner. Nå har Google vært på et helt døgn... :!: får se hvor lenge den holder seg på plass. RandiA Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå