Bellus Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Hei prøvde meg litt på konfigurasjon av sendmail, men har klart å gjøre noe med sendmail.mc. Feil var at da jeg prøvde å kjøre "m4 sendmail.mc > sendmail.cf" fikk jeg en error, da jeg byttet om sendmail.mc og sendmail.cf gikk det gjennom, men da hadde også skaden skjedd - jeg skrev over sendmail.mc, for sendmail.cf skal jeg jo ikke konfigurere slik jeg har skjønt. Så har noen en default sendmail.mc som jeg kan bruke for å gjennopprette filen. Prøvde å avinnstallere sendmail, men filene ble ikke fjernet og oppdatert(hvorfor ikke det når jeg kjører apt-get remove sendmail). Håper også på noen tips om sendmail! Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Kan ikke svare deg direkte, men har et tilleggspørsmål som kanskje kan være aktuelt... hva er egentlig fordelen med sendmail fremfor postfix eller exim? Som jeg ser det er det i bunn og grunn samme type tjeneste, bare med vanvittig enklere konfigurasjon på de to sistnevnte.. Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 For å slette konfigurasjonsfiler tror jeg du må kjøre "sudo apt-get purge sendmail" Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Enkleste er vel bare å kjøre dpkg-reconfigure? Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. Tråden bryter også med tre-ords-regelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men ta gjerne og dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.) Lenke til kommentar
Bellus Skrevet 14. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2008 Beklager om emnetittelen var litt dårlig - er ikke sikker på hvordan den kan bli bedre...tips? Til svar jeg har fått: Ok, så med postfix kan jeg også bruke mail() funksjonen i php? Og det er ikke noe problem å innstallere dette, selvom kanskje ikke sendmail er blitt helt avinnstallert? Takk for hjelp:) Lenke til kommentar
Bellus Skrevet 14. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2008 Hverken apt-get purge eller dpkg-reconfigure hjalp, filene ble hverken slettet eller innstallert på nytt...kanskje jeg heller skal prøve postfix? Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Postfix kan gjøre alt sendmail kan, såvidt jeg vet. Den er også "sendmail-kompatibel", og skal funke som drop-in replacement. Mye enklere å konfigurere er den også! Lenke til kommentar
nomore Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Støtter forslaget om Postfix. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå