Gå til innhold

God allround objectiv til 400D

Anbefalte innlegg

Til allround bruk vil jeg satset på maks 20mm på vidvinkel-sida og helst 100mm eller mer på tele-sida.

Siden du vil ha optisk stabilisering vil jeg støtte meg på kvase sin anbefaling: Sigma 18-200mm F/3.5-6.3 DC OS Canon pris ca 3600.-

Evt. den kommende Sigma 18-125mm f/3.8-5.6 DC OS HSM som jeg vil gjette på får en pris på rundt 2000 kr.

Slike objektiver kalles for ferieobjektiver fordi de egner seg til feriebruk på flere måter. Man trenger kun ett objektiv siden det har alt fra mild vidvinkel til tele. Man slipper å bytte objektiver under veis. Det blir lett å bære og er enkelt å ha med seg i en liten kamerabag av snutetypen. Objektiver med så mye zoom er normalt ikke særlig lyssterke, skarpe eller dyre. Lav pris er bare en fordel. Skapheten kan man hjelpe godt på ved å bruke f.eks f/5.6 eller f/8 men det fordrer at man godt dagslys. Noe man forhåpentligvis har på ferie.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tenkte å informere om at jeg har bestilt meg canon sitt 28-135mm som jeg opprinnelig tenkte på. Det var en her som postet at jeg trengte ikke å bytte ut det objektivet som jeg har nå, men "bygge på".

Så får et erstatningsobjektiv komme seinere.

Studentpengene må brukes varsomt. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...