snorregoes123 Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 (endret) Jeg har nettopp vært på en jazzkonsert og tatt lydopptak. Instrumentene låter som de skal, men vokalen skurrer/suser/sccher, spesielt når vedkommende synger høyt, man hører det spesielt på alle s-ene som synges. Jeg har forsøkt å fjerne dette, med hiss reduction og sånn, men det har ikke gitt noe resultat. Noen som har hatt det samme problemet og klart å fikse det? Endret 13. februar 2008 av snorregoes123 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 (endret) du kan prøve med en desser, men tror ikke du vill få så veldig bra resultat, siden kanskje opptaket overstyrer i seg selv? og du har hele smørja i en wav fil... du kan prøve deg fram med EQ og kompressor også.. Endret 14. februar 2008 av Slettet+981234789 Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Å bruke en god compressor er ofte det beste! Det finnes mye programvare som i teorien skal gjøre dette automatisk, men enten så fungerer det dårlig, eller så fjerner de mer enn det som skal fjernes. Jeg bruker personlig compressor for å fjerne disse lydene. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Jeg ville brukt en multiband compressor. Lenke til kommentar
snorregoes123 Skrevet 14. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2008 (endret) Må si jeg ikke har så mye peiling på dette. Hva er forskjellen mellom en compressor og multiband compressor? Noen programmer er vel bedre enn andre. Noen som har tips om programmer som fungerer bra? Endret 14. februar 2008 av snorregoes123 Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 En vanlig multiband kompressor har muligheter for å å stille inn paramterene for flere frekvensområder (ofte low, mid og high), det har ikke en vanlig kompressor. Det har sine fordeler når du skal fjerne lyder med høye frekvenser! =) Lenke til kommentar
snorregoes123 Skrevet 20. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2008 Ok, jeg bare tenkte på en ting, kunne jeg sendt en av dere en låt med masse skurr på og hørt eksempel på hvordan man kunne "fikset" den? hvis det i det hele tatt er mulig da.. hadde jo vært litt gøy;) Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 kan sikkert prøve og se om jeg får til noe... Lenke til kommentar
Slurt-is Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 (endret) Du kan godt prøve å sende til meg også, har litt erfaring så det skader ikke å prøve Send i så fall til: [email protected] Endret 23. februar 2008 av Slurt-is Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå