Justin_Sane Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Hei, Det er 3 år siden jeg drev med cisco og det er heller ikke alt jeg har drevet med når jeg studerte cisco, så hadde vært fint med litt støtte på veien. (Er bare cnap) Jeg skal ha min Cisco 2811 router til å støtte crypto, noe som ikke fungerer med den version som jeg har nå. Er det noen som vet hvilken version jeg trenger og hvor jeg kan laste det ned? Jeg har heller aldri endret ios på en router før, så som noen kan forklare meg hvordan det gjøres, så hadde det vært flott! Legger til version jeg har nå tilfelle noen lurer: Cisco IOS Software, 2800 Software (C2800NM-IPBASE-M), Version 12.4(3i), RELEASE SOFTWARE (fc2) Technical Support: http://www.cisco.com/techsupport Copyright © 1986-2007 by Cisco Systems, Inc. Compiled Wed 28-Nov-07 21:09 by stshen ROM: System Bootstrap, Version 12.4(13r)T, RELEASE SOFTWARE (fc1) R004862 uptime is 1 hour, 15 minutes System returned to ROM by power-on System image file is "flash:c2800nm-ipbase-mz.124-3i.bin" Cisco 2811 (revision 53.51) with 251904K/10240K bytes of memory. Processor board ID FCZ120371H7 2 FastEthernet interfaces DRAM configuration is 64 bits wide with parity enabled. 239K bytes of non-volatile configuration memory. 62720K bytes of ATA CompactFlash (Read/Write) Configuration register is 0x2102 Lenke til kommentar
lohelle Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Du trenger en serviceavtale på enheten for å kunne laste ned oppdateringer av IOS (samme type IOS). For å oppgradere til en kraftigere feature set så må du kjøpe denne. Du trenger vel SEC/K9 image. Lenke til kommentar
Justin_Sane Skrevet 13. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2008 Tusen takk for svaret! Ok, så IOS er ikke noe du kan bare laste ned og legge inn altså? Jeg trodde om du kjøpte en router til 10-15k så burde software følge med. (ikl oppgraderinger) Så om jeg forstår deg rett sier at eneste måten å få dette til er å registrere meg på cisco.no og betale en serviceavtale for å ny IOS som støtter crypto? Lenke til kommentar
lohelle Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Det du egentlig bør gjøre er å kjøpe korrekt IOS med en eller annen forhandler av Cisco. Så kjøper du serviceavtale om du vil ha tilgang til oppdateringer av denne. Du kjøper et feature set, så betaler du for oppdateringer av dette feature settet. Lenke til kommentar
Justin_Sane Skrevet 14. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2008 Ok, tusen takk for hjelpen. Du vet forresten ikke om en guide til å innstallere ios? Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 (endret) https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...832&hl=tftp Ikke glem backup av orginal IOS før du legger inn nytt. En backup av run\start config er også lurt å ta. Endret 14. februar 2008 av Knopfix Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå