Theodorl Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 (endret) Hei! Jeg lurte på om det er mulig å vise en slags både og setning fra en database? Litt vanskelig å forklare, men kan prøve... SELECT * FROM tabel WHERE plassering LIKE 'OUT' AND plassering like 'UNKNOWN' ORDER BY tabelnr Det jeg vil vise, er når et tabel innhold både er ute og ukjent... status ligger i feltet plassering som dere ser... Det jeg har skrevet her fungerer ikke, men er det en annen mulighet for å få dette til å funke? På forhånd takk;) Mvh Theodor Endret 13. februar 2008 av Theodorl Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Hvaslags feilmelding får du? Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 LIKE 'OUT' AND plassering like 'UNKNOWN' Prøv med LIKE 'OUT' OR plassering ... Lenke til kommentar
Theodorl Skrevet 13. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2008 Det kommer ikke noe feilmelding fordi utrykket er i teorien rett, men den sier: Vis fra tabel det som har plassering=OUT OG UNKNOWN. Jeg vil mer ha vis fra tabel det som har plassering=OUT OG plassering=UNKNOWN. Crowly: Prøvde det, men da prøver den først på OUT, og hvis noe finnes med plassering LIKE OUT, så viser den det og ikke noe mer... Any more ideas? Takk for kjapt svar;) Lenke til kommentar
Theodorl Skrevet 13. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2008 Fant en løsning... Det som jeg skal vise, vises i en tabell med .$myrow[$collumnr] osv... Og da hentes dataen utifra en $result variabel med mysql_query("SELECT * FROM database WHERE tabell LIKE osv... Måten å løse dette på var å bruke to slike $result variabler og hente det inn i tabellen med to $myrow variabler.. Håper det var forståelig, men jha.. nå funker det hvertfall! Takk for hjelpen.. Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 i den originale spørringen din henter du ut kun elementene som har verdien(ene) UT og ukjent, du skal vel hente ut alle som har enten UT eller ukjent, da må du bruke OR ikke AND. Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Evt bruker wildcard (%) SELECT * FROM tabell WHERE foo LIKE "%bar%" AND foo LIKE "%baz%"; Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå