blackburn Skrevet 14. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2008 Brytern på ryggelyset er oppå girkassa. Kan være noe dritt der som gjør at strøm går rett til jord så det blir kortslutning. DU kan koble sammen den med en ledningstump og se om det fungerer da. Er det slik bryteren ser ut? http://carparts.no/show.asp?page=goxpage00...01990-1997.html Vil det lekke girolje dersom den skrus ut? Siden sikringen ryker asap, uten at bilen står i revers, så må vel ledningene dras ut og renses før jeg kan koble dem sammen, ellers kortsluttes det vel igjen? Blackburn Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Hør gjerne priser på fjærer hos Opel også. Jeg har vært borti at Mekonomen har vært dyrere enn Opel på visse deler. Sist var Mekonomen 50kr dyrere på et spennhjul til registerreima. Chricobil tar 1950,- + moms på 2 fjærer ifølge pristilbud derfra. Jeg byttet begge fjærene bak på min -99 Astra-G stv for et par år siden, pga brudd i den ene. Mener å huske at disse var ganske dyre fra Opel, men tror jeg betalte ca 450 inkl mva pr stk hos Mekonomen. I andre tilfeller ligger Opel under Mekonomen på delepriser, så sjekk hver gang! Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Brytern på ryggelyset er oppå girkassa. Kan være noe dritt der som gjør at strøm går rett til jord så det blir kortslutning. DU kan koble sammen den med en ledningstump og se om det fungerer da. Er det slik bryteren ser ut? http://carparts.no/show.asp?page=goxpage00...01990-1997.html Vil det lekke girolje dersom den skrus ut? Siden sikringen ryker asap, uten at bilen står i revers, så må vel ledningene dras ut og renses før jeg kan koble dem sammen, ellers kortsluttes det vel igjen? Blackburn Et eller annet kortslutter, kan være en feil i brytern at den har hengt seg opp på et vis eller noe eller at strømme i den går rett til jord når du setter på tenninga. Ja, brytern ser sånn ut som den med det nr der 01-3112390271_00003. Sjekk også pærene bak om de sistter i riktig osv. Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Det vil ikke lekke girolje. Den sitter oppå kassa. Du ser den fort. Lenke til kommentar
blackburn Skrevet 19. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2008 Det vil ikke lekke girolje. Den sitter oppå kassa. Du ser den fort. Etter en travel helg, fikk jeg omsider sett litt på bilen i går. Lastavhengig ventil har fått en solid dose CRC. Den så litt rusten ut, men bør være mulig å få i bevegelse igjen. Bremserørene var ganske så rustne og det var også generellt sett en god del rust under bilen. Skal prøve å få til noen bilder slik at dere får sett. Fikk også sett raskt på bakdemperne. Er det festet i toppen av selve demperen som løsnes for å få løs fjærene? Blackburn Lenke til kommentar
spøkelse Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 Fikk også sett raskt på bakdemperne. Er det festet i toppen av selve demperen som løsnes for å få løs fjærene? Det spiller ingen rolle om du løsner oppe eller nede. Poenget er å løsne slik at hele bakhjulsopphenget detter ned mot bakken. Løsne den som sitter minst fast og er lettest tilgjengelig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå