Gå til innhold

skrivebordet i ubuntu virker ikke

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Start Nautilus.

gjorde det i terminalen men jeg fikk ikke selve skrivebordet til å fungere.

CTRL+ALT+backspace skal restarte X og starte på nytt. funket heller ikke.

jeg kan gå inn på min datamaskin og så inn på skrivebordet , men jeg kan ikke se noen ikoner på selve skrivebordet eller gjøre noe. på min datamaskin --> skrivebord kan jeg se ikoner som ikke jeg kan se på skrivebordet når jeg bare ser på den direkte. ikke kan jeg kopiere filer dit eller......hjelp?

Lenke til kommentar

Jeg hadde samme problem idag etter en oppdatering. Det som løste det for meg var CTRL + ALT + Backspace - så den lille knappen der nede (husker ikke hva den het) får og velge session. Så valgte jeg nr to på lista (reconfigure X eller.no) så låste alt seg, starta PC-en på nytt, og alt fungerte igjen.

Edit: Valget var:

Options -> Select session -> Run Xclient script

Endret av pulse
Lenke til kommentar

Det er sikkert noen av konfigurasjonsfilene til din bruker som lager problemer. Prøv og opprett en ny bruker, log deg inn med den, og se om problemet vedvarer. Forresten, hvilke feilmeldinger fikk du når du startet nautilus i terminal?

Lenke til kommentar
Det er sikkert noen av konfigurasjons filene til din bruker som lager problemer. Prøv og opprett en ny bruker, log deg inn med den, og se om problemet vedvarer. Forresten, hvilke feilmeldinger fikk du når du startet nautilus i terminal?

da nautilus startet kom opp min datamaskin, jeg antar at jeg skulle finne en spesifikk fil

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...