ole_marius Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 skrivebordet i ubuntu virker ikke, har på en eller annen måte slått den av, ingen ikoner viser seg og jeg kan ikke gå til ekstra skjermen når man ruller med musa. hvordan aktiverer jeg skrivebordet igjen? Lenke til kommentar
stian90_2 Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 CTRL+ALT+backspace skal restarte X og starte på nytt. Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 13. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2008 Start Nautilus. gjorde det i terminalen men jeg fikk ikke selve skrivebordet til å fungere. CTRL+ALT+backspace skal restarte X og starte på nytt. funket heller ikke. jeg kan gå inn på min datamaskin og så inn på skrivebordet , men jeg kan ikke se noen ikoner på selve skrivebordet eller gjøre noe. på min datamaskin --> skrivebord kan jeg se ikoner som ikke jeg kan se på skrivebordet når jeg bare ser på den direkte. ikke kan jeg kopiere filer dit eller......hjelp? Lenke til kommentar
pulse Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 (endret) Jeg hadde samme problem idag etter en oppdatering. Det som løste det for meg var CTRL + ALT + Backspace - så den lille knappen der nede (husker ikke hva den het) får og velge session. Så valgte jeg nr to på lista (reconfigure X eller.no) så låste alt seg, starta PC-en på nytt, og alt fungerte igjen. Edit: Valget var: Options -> Select session -> Run Xclient script Endret 13. februar 2008 av pulse Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 13. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2008 prøvde men funket ikke, kanskje jeg skal bare reintalere ubuntu Lenke til kommentar
gnom1 Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Det er sikkert noen av konfigurasjonsfilene til din bruker som lager problemer. Prøv og opprett en ny bruker, log deg inn med den, og se om problemet vedvarer. Forresten, hvilke feilmeldinger fikk du når du startet nautilus i terminal? Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 14. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2008 Det er sikkert noen av konfigurasjons filene til din bruker som lager problemer. Prøv og opprett en ny bruker, log deg inn med den, og se om problemet vedvarer. Forresten, hvilke feilmeldinger fikk du når du startet nautilus i terminal? da nautilus startet kom opp min datamaskin, jeg antar at jeg skulle finne en spesifikk fil Lenke til kommentar
snabelkost Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 Har du prøvd å installere Nvidia-drivere eller noe lignende før dette skjedde? Hva slags "skjerm" får du opp, musepeker som et kryss? Mulig den ikke klarer å laste windowmanageren.. (Gnome) Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 18. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2008 problemet er oppklart, hadde installert skrivebordet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå