tZar Skrevet 8. januar 2002 Del Skrevet 8. januar 2002 Hei, jeg har noen problemer med min datamaskin. En gang i blandt så henger maskinen seg, og da henger den seg skikkelig. Dette at den henger seg forekommer kun når jeg er i lista over servere i Net Games i CS. Når jeg da skal boote vil ikke maskinen dette, for de som har kjennskap til msi hk så er det lysdioder som indikerer hvor langt maskinen er kommet i bootingen. Disse viser alle rødt, som er første steg i bootingen, initialisering av hovedkort er dette steget. Verken CPU eller VGA har enda blitt initialisert. Etter en stund lar derimot pc'en seg boote som normalt. Noen ganger går det etter 5 minutter, idag tok det bortimot 5 timer (!) Det samme skjer hver gang maskinen henger seg i CS. Dette hender i både WinXP og Win2K Hva kan være galt? Temeraturen på CPU og resten av hovedkort er ikke for varmt, ca 40 grader på CPU. Maskinen er ikke overklokket. Det som er merkleig er at den ikke vil boote igjen, og at den må stå avslått en viss tid før den (PC'en) vil boote Noen som har ideer ? MVH Andreas K. Aulin [email protected] --------------------------------------------- MSI K7T PRO (6330) AMD K7 1100 mhz Gainward GeForce 2MX 400 768 mb PC133 SDRAM Lenke til kommentar
tZar Skrevet 9. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2002 Ingen som har noen ideer ? MVH Andreas Aulin Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 9. januar 2002 Del Skrevet 9. januar 2002 Har du siste BIOS og HK oppgradering (Via266 drivere)? Hadde det samme problemet selv tidligere, men den gangen var det prosessoren... Byttet 2 stk. før jeg fikk en som virket... Lenke til kommentar
Lch Skrevet 9. januar 2002 Del Skrevet 9. januar 2002 Har MSI Pro2RU og hadde et liknende problem tidligere. Maskinen krasjet tilsynelatende tilfeldig etter en viss stund, den ville bare boote annenhver gang jeg skrudde den på, og når den ikke bootet fikk jeg 4 røde LED. Synderen hos meg var et NIC, SMC TX1210 eller.no som hket ikke akkurat likte noe særlig. Med et billig NoName Realtekchip NIC funket alt perfekt. Hva annet har du der inne da? Lenke til kommentar
tZar Skrevet 9. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2002 Har et Realtek NIC og et Intel NIC, et SB Live lydkort, har prøvd å ta ut disse, koble fra alt av HD'er uten at dette hjalp. Maskinen ville likevel ikke starte før den hadde stått i ro en stund. Jeg har i alle fall de nyeste VIA driverene, hvordan det er med BIOS er jeg litt usikker på, men det er ikke så lenge siden jeg Flasha den Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 9. januar 2002 Del Skrevet 9. januar 2002 Har opplevet noe sånt med mitt MSI K7Pro2RU også. Startet med viruslignende oppførsel ved oppstart. Meldte tilslutt om "død" CPU ved oppstart. Skiftet CPU, men fortsatt store problemer med boot i XP. Etter mange og ymse forsøk, kom jeg frem til at HK var defekt. Byttet på garanti, har ikke hatt problemer siden :smile: Men, kortet tok med seg min XP1800 i grava :sad: Og den fikk jeg ikke byttet, takket være noe "snusk" med L1-broene Lenke til kommentar
tZar Skrevet 9. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2002 Det som jeg kanskje syns er mest merkelig er at den henger seg samme sted i samme program (les spill) hver gang. CPU tviler jeg på at er noe galt med, da den er akuratt byttet, dessuten så viser jo LED'ene at initialisering av CPU ikke er påbegynnt enda. Lenke til kommentar
grendel Skrevet 10. januar 2002 Del Skrevet 10. januar 2002 Hadde et MSI K7T Pro for ein stund sida, opplevde lignende probs med det. Når den ikke vil boote, er det noen LED`s som lyser på hovedkortet ditt? På det jeg hadde var det 4 LED`s som fortalte at noe var galt. Endte opp med å bytte HK, ingen probs etter det. Lenke til kommentar
tZar Skrevet 10. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2002 Ja, alle leds lyser rødt, som forteller at biosen er i første steget av å initialisere hw, det første steger er initialisering av hovedkort. MVH Andreas Aulin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå