nilox Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Hei! Har tenkt til å søke på Arkitektur- og designhøgskolen i Oslo denne våren. De har nemlig opptaksprøver som går i to runder, en hjemmeoppgave og en 2 dagers oppgave som foregår på skolen. Jeg søkte i fjor også og kom videre til oppgaver på skolen, men kom dessverre ikke inn. Antagelig pga av tegneferdighetene mine (pluss at jeg hadde en dårlig dag), derfor har jeg brukt dette året til å jobbe og forberede de. Driver for tiden med "Å tegne er og se" av Betty Edwards, og gjør stor framgang med den. Det er en veldig bra bok, men har en mistanke om at man mest lærer å tegne ting man kan se eller ha foran seg av den. Er det noe jeg bør spesielt fokusere på når det gjelder tegning rettet mot arkitektur? Noe jeg bør øve ekstra mye på? Noen som kanskje har vært på opptak selv som kan veie inn? På forhånd takk! Lenke til kommentar
slash Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 vel, du bør være rimelig stødig på 2- og 3-punkts perspektiv. Uten det kommer du nok ikke langt innenfor arkitektur.. Lenke til kommentar
nilox Skrevet 13. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2008 Ja har tenkt det samme selv, vurderer å kjøpe en bok om emnet. Vurderte denne, men så noen som kommenterte at den var mest for frihåndstegnere og ikke arkitekter. Denne her påstår den er for arkitekter i tittelen, men finner ingen anmeldelse av boka og da blir jeg av natur skeptisk. Noen anbefalinger? Ellers tas nyttige nettsteder og guider imot med takk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå