Zinixa Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 (endret) Heysann! Jeg har kjøpt meg en benk nå og tenkt på og begynne og trene litt før sommern. Jeg har ikke vert noe serlig borti trening på helsestudio, eller annen form for apperat øvelser. Så jeg lurte da på om noen hadde et greit trenings opplegg for meg, og et evt. kosthold jeg kunne forholdt meg til. Vis gjerne bilder eller forklar hvordan de enkelte øvelsene utføres. Link til benken jeg har kjøpt. (Exerfit 160) Takk for alle svar Endret 13. februar 2008 av Zinixa Lenke til kommentar
Stallone Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 hvor gammel er du? mye veier du? høy er du? har du trent før? Lenke til kommentar
Sir Game Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Linken funker ikke hjelper ikke å ha en benk, hvis du ikke har vekter, men det vet du vel. Greit å vite om det er hantler eller stang du har. Kan komme tilbake med treningstips til øvelser når du legger ut litt mer info. Søk litt rundt på forumet når det gjelder kosthold. Spis mye og spis sunt (mye proteiner) osvosv Lenke til kommentar
Zinixa Skrevet 13. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2008 Hello! Stallone: Jeg er en høy slank fyr på 17, 190ca og 75kg Har trent litt før jah.. Driver og trener med 40kg, har ikke tørt og prøve mer en 60kg pga at jeg trener ofte alene. The game: Jeg har både hantler å stang og vekter Btw Linken er ok nå. Takk for svar så langt! Lenke til kommentar
Stallone Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Hello! Stallone: Jeg er en høy slank fyr på 17, 190ca og 75kg Har trent litt før jah.. Driver og trener med 40kg, har ikke tørt og prøve mer en 60kg pga at jeg trener ofte alene. The game: Jeg har både hantler å stang og vekter Btw Linken er ok nå. Takk for svar så langt! kult er du mest benk du vil trene? eller vil du bli sterk i hele kroppen? eller bare overkroppen? Lenke til kommentar
Zinixa Skrevet 14. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2008 Tja, hadde vel planer om og prøve litt av alt Lenke til kommentar
TehKris Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 http://www.tn.no/guide.aspx Her er et par øvelser, de med RYP bak kan du gjøre 3 ganger i uken. Evt. bruke kalkulatoren på siden for å finne frem til vektøkning/program. Lenke til kommentar
Zinixa Skrevet 14. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2008 Takk for den! Så ganske bra ut Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 Hello! Stallone: Jeg er en høy slank fyr på 17, 190ca og 75kg Har trent litt før jah.. Driver og trener med 40kg, har ikke tørt og prøve mer en 60kg pga at jeg trener ofte alene. The game: Jeg har både hantler å stang og vekter Btw Linken er ok nå. Takk for svar så langt! kult er du mest benk du vil trene? eller vil du bli sterk i hele kroppen? eller bare overkroppen? for å bli sterk i benk må man også ha andre øvelser da, nytter ikke bare ligge på benken og presse.... Siden du er tynn antar jeg at du skal prøve å bygge littegrann, da er det lurt og spise endel og komme opp i kcl overskudd.... Lenke til kommentar
Haglo Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 (endret) for å bli sterk i benk må man også ha andre øvelser da, nytter ikke bare ligge på benken og presse.... Siden du er tynn antar jeg at du skal prøve å bygge littegrann, da er det lurt og spise endel og komme opp i kcl overskudd.... Selvfølgelig blir man sterk i benken hvis man bare tar benk. Hva er det du trur man blir sterk i benken av a? :S Sitte hjemme og dra seg i løken? Endret 19. februar 2008 av Haglo Lenke til kommentar
Sir Game Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 (endret) Helt feil. Kommer helt ann på hva som menes med "sterk" riktignok. Man bruker bl.a aktivt skuldre og spesiellt triceps i benkpress, musklegrupper som må trenes med andre øvelser for å blir tilstrekklig sterk nok. eks militærpress og franskpress mm. For å bli ordentlig sterk i benkpress, må du nok trene hele overkroppen. Men ja, du blir bedre/sterkre i benkpress av å bare kjøre den øvelsen, men bare til en viss grad. Endret 19. februar 2008 av The Game Lenke til kommentar
Haglo Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 Helt feil. Kommer helt ann på hva som menes med "sterk" riktignok. Man bruker bl.a aktivt skuldre og spesiellt triceps i benkpress, musklegrupper som må trenes med andre øvelser for å blir tilstrekklig sterk nok. eks militærpress og franskpress mm. For å bli ordentlig sterk i benkpress, må du nok trene hele overkroppen. Men ja, du blir bedre/sterkre i benkpress av å bare kjøre den øvelsen, men bare til en viss grad. Og har man litt vett i huet, og vet hva som skal til når det stoppes, så kommer man ganske langt. Uansett, det finnes ikke noen grunn til å bare trene benkpress. Like greit å trene hele kroppen, men jeg mener det at, skal man bli flink til noe, så må man trene det. Trur du ikke styrkeløftere trener mer benkpress, knebøy, markløft og millitær press enn andre øvelser? Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 Helt feil. Kommer helt ann på hva som menes med "sterk" riktignok. Man bruker bl.a aktivt skuldre og spesiellt triceps i benkpress, musklegrupper som må trenes med andre øvelser for å blir tilstrekklig sterk nok. eks militærpress og franskpress mm. For å bli ordentlig sterk i benkpress, må du nok trene hele overkroppen. Men ja, du blir bedre/sterkre i benkpress av å bare kjøre den øvelsen, men bare til en viss grad. Og har man litt vett i huet, og vet hva som skal til når det stoppes, så kommer man ganske langt. Uansett, det finnes ikke noen grunn til å bare trene benkpress. Like greit å trene hele kroppen, men jeg mener det at, skal man bli flink til noe, så må man trene det. Trur du ikke styrkeløftere trener mer benkpress, knebøy, markløft og millitær press enn andre øvelser? Er faktisk ikke så mange andre øvelser for styrkeløftere nei.. og trener du bare benk får du ikke like god fremgang som man hadde gjort hvis man hadde kombinert andre baseøvelser også.... Når jeg er på styrkeløft program som er satt og av Dietmar Wolf så er det ikke veldig mange andre øvelser ved siden av Benk, Bøy og mark. disse trenes hver dag man har trening, men forkjellige hver gang, f.eks medium benk, mark fra kloss, bøy på nakke osv Mandag: extra: Rygghev, mage, 1 øvelse på triceps en på biceps Onsdag: extra: Rygghev, mage, Militærpress, Foroverbøyd roing Fredag: extra: Rygghev, mage, Strakmark.. tror jeg fikk med alle der, så hvis du ser så er det ikke så veldig mange øvelser extra... Fredag: extra: Rygghev, mage, Lenke til kommentar
Haglo Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 Helt feil. Kommer helt ann på hva som menes med "sterk" riktignok. Man bruker bl.a aktivt skuldre og spesiellt triceps i benkpress, musklegrupper som må trenes med andre øvelser for å blir tilstrekklig sterk nok. eks militærpress og franskpress mm. For å bli ordentlig sterk i benkpress, må du nok trene hele overkroppen. Men ja, du blir bedre/sterkre i benkpress av å bare kjøre den øvelsen, men bare til en viss grad. Og har man litt vett i huet, og vet hva som skal til når det stoppes, så kommer man ganske langt. Uansett, det finnes ikke noen grunn til å bare trene benkpress. Like greit å trene hele kroppen, men jeg mener det at, skal man bli flink til noe, så må man trene det. Trur du ikke styrkeløftere trener mer benkpress, knebøy, markløft og millitær press enn andre øvelser? Er faktisk ikke så mange andre øvelser for styrkeløftere nei.. og trener du bare benk får du ikke like god fremgang som man hadde gjort hvis man hadde kombinert andre baseøvelser også.... Når jeg er på styrkeløft program som er satt og av Dietmar Wolf så er det ikke veldig mange andre øvelser ved siden av Benk, Bøy og mark. disse trenes hver dag man har trening, men forkjellige hver gang, f.eks medium benk, mark fra kloss, bøy på nakke osv Mandag: extra: Rygghev, mage, 1 øvelse på triceps en på biceps Onsdag: extra: Rygghev, mage, Militærpress, Foroverbøyd roing Fredag: extra: Rygghev, mage, Strakmark.. tror jeg fikk med alle der, så hvis du ser så er det ikke så veldig mange øvelser extra... Fredag: extra: Rygghev, mage, Jeg setter det litt på spissen. Selvfølgelig får man bedre økning ved å trene andre ovelser som gjør at du blir bedre i benkpress. Det var nemlig en som sa at du må trene alt mulig annet for å bli flink i benkpress, og det er bare tull. Tren det du vil bli flink til Lenke til kommentar
Sir Game Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 ...men jeg mener det at, skal man bli flink til noe, så må man trene det. Trur du ikke styrkeløftere trener mer benkpress, knebøy, markløft og millitær press enn andre øvelser? Absolutt! Såklart blir man bedre på noe man trener på, jeg var bare ute etter å presisere at man ikke blir en jævel på benken ved å BARE trene benkpress. thats it. Såklart trener styrkeløfterne/BB mer baseøvelser enn isolasjonsøvelser, selv om begge må til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå