Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Invitert jente hjem ...

Anbefalte innlegg

Har invintert ei venninne som jeg liker ganske godt hjem til meg for å se film ... trenger tips og slikt. Hva bør jeg gjøre? Hvilken type film? Bør jeg lage mat osv? Vi er kolleger, og hun er jævlig digg - så vil ikke ødelegge noe.

Hjelp og erfaringer mottas med takk ...

Kunne sikkert brukt "gjest"-funksjonen, men har driti meg ut på forumet før - så litt til skader neppe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kollega? Vanskelig. Gå forsiktig fram, hvis dette er en person du må forholde deg til hver dag ellers. Hvis du skal ha mat, lag/kjøp noe enkelt snacks, fingermat el.l. som dere kan spise mens dere ser film, med mindre du allerede har avtalt at dere skal spise et større måltid. Ikke nødvendig å slite seg ut for ingen grunn. Rydd selvfølgelig i leiligheten, uten at det er nødvendig å overdrive. Finn en film du liker, eller har hørt noe bra om i alle fall, men ikke en film det er nødvendig å følge intenst med på eller tenke for mye over.

Lenke til kommentar

Hva med å spørre henne? Med mindre du har planlagt en romantisk overraskelse, kan dere jo finne ut noe sammen. F.eks. tilby deg å lage mat, spør om hun har lyst å se film, evt. hvilken, osv. Tror nok ikke ho har noe imot det, ho er sikkert også nervøs/spent så at ho vet hva som skal skje kan jo hjelpe på situasjonen.

Eller så kan dere ta en skikkelig blåtur, dvs. finn på ting etter som tiden går. Kan funke det også. :wee:

Lenke til kommentar

Hvis du vil imponere litt, så legg opp til at dere skal lage kul mat sammen. Og dersom du har tid er det et godt forslag å prøvelage retten på forhånd. Det beste tipset jeg har, dersom dere lager maten sammen, er å kjøpe så mange ferske råvarer som mulig, da blir hun imponert. Gå i grønnsakshandelen og kjøp ingrendisene enkeltvis, ikke kjøp en ferdig blanding. Prøv å finn noe nytt som hun aldri har smakt før, men som "alle må like". Dersom du har vært en kul plass på ferie og spiste en god rett der, kan du finne oppskriften på den, og så kan du fortelle hvorfor du akkurat valgte denne retten. Men ikke gjør det for romantisk heller, bare virk litt sofistikert i matveien, det elsker damer. God drikke er så klart viktig. Å ta med oppskriften på polet å kjøpe en god flaske vil på dere anbefaling ut fra retten er en god ide. Ofte er det lurt å kjøpe en vinflaske som koster litt mer enn 80 kr, da slipper du at hun har drukket den 50 ganger før på vorspil. Skal du imponere enda mer, så finn ut litt om distriktet vinen er laget i, fortell hvorfor den passer godt til retten. Men alt dette må ikke virke for stylet, da tror hun at du prøver deg på henne. Derfor er det bra å lage mat sammen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...