PropsAreForBoats Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 (endret) Et hovedkort-havari tvinger meg ut på shopping, men har vært ute av loopen et par år så jeg trenger litt hjelp til å sette sammen min nye pc. Den bør kunne kjøre Crysis greit, skal ellers brukes endel til bilderedigering i tillegg til det vanlige. Kanskje noe videoredigering, men dette vil ikke være primært bruksområde. Øvre grense er 20k uten skjerm. Har allerede to WD Raptor 74GB til OS/Program i RAID 0, ser for meg en eller to 1TB-disker til lagring. Har DVDRW, så trenger ikke optisk drev. Mus/tastatur er også i hus allerede. Planlegger en Eizo 24" på litt sikt, fint om jeg da kan få utnyttet begge 19"-erne jeg har til et 3-skjermoppsett, men ikke noe must (får aldri nok desktop-plass). Så det jeg kommer til å kjøpe er: Kabinett - ser her på Antec P182 Hovedkort - er blank her sålangt. CPU - er blank her sålangt - 2 el. 4 kjerner? 45nm? Minne - ser for meg 4GB, DDR3 er visst ikke verdt pengene ennå, er det så? HDD - 2x 1TB-disker Skjermkort - vil ha noe som sparker her, ser for meg SLI eller Crossfire Kjølere/vifter - vil prøve å begrense støyen så mye som mulig PSU - er fan av å ha overdimensjonert PSU, siden PC-en har en tendens til å vokse... Helst støysvak Vurderer lydkort, har en aldrende SoundBlaster Audigy 2 So - noen av dere oppdaterte som kunne tenke seg å hjelpe en gammal knark litt? (edit: typo) Endret 12. februar 2008 av PropsAreForBoats Lenke til kommentar
PropsAreForBoats Skrevet 13. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2008 Har kommet et stykke på vei på egenhånd, kommentarer/erfaringer til setupet er meget velkomne: Prisguide handlekurv For de som ikke gidder å klikke: - Antec P182 - Seasonic S12 650W - Abit iX38 QuadGT - Intel Core 2 Duo E8400 + Noctua NH-U12P kjøler - Mushkin XP2-8000 4096 MB Extreme Performance (2 x 2048) - MSI HD3870X2 OC 1GB - Samsung Spinpoint F1 1 TB 32MB cache Har som sagt 2 WD Raptor 74GB som jeg kjøre i RAID 0 som OS/program-disk, og resten av det mest nødvendige (skjerm, mus, tastatur osv) Kommentarer vil bli satt pris på! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå