V5R1X Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Jeg synes det er trist at Danmark skal stå alene som "martyr"(for å bruke det ordet) for ytringsfrihetens skyld. Som sagt, trykking av karikaturene er noe flere vestlige/frie medier burde foreta i større skala. Jeg skjønner at visse muslimer blir opprømte over spotten av deres profet, men disse trenger å få vite at deres egen tro ikke gjelder for andre mennesker enn demselv. Om ikke-muslimer ytrer seg "feil" om ting relatert til Islam, så burde aldeles ikke dette taes ille opp da disse ikke tilhører Islam. Islam må komme seg forbi det samfunnskontrollerende stadiet som andre religioner har lagt bak seg. Modernisering behøves, og vesten kan, bør og må hjelpe dem. Lenke til kommentar
Myagos Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Nå tar det helt av i Danmark og vi kan begynne å kalle det for franske tilstander. Minst fem skoler har blitt tent på, noen er totalskadd. Nesten 200 påsatte branner samtidig, rundt om i Danmark. Innvandrerungdom ned i 12-årsalderen er med på herværket. http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/02/17/527172.html Lenke til kommentar
Jalladoode Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 (endret) Muslimene befinner seg jo i middelalderen så det er naturlig at de også får inkvisasjonen slik kristendommen hadde det på den tiden. Godt poeng! Islam er jo ca 500 år yngre enn kristendommen så det passer jo veldig bra. Og når jeg ser situasjonen i Danmark er det nesten slik at jeg er for innvandringsstopp med umiddelbar virkning her til lands. For å være ærlig mener jeg at bilder/karikaturer/satire med muhammed/islam bør vises jevnlig i nettaviser/papiraviser. Rett og slett for å vise at vi ikke godtar en religion skal spesialbehandles. Endret 17. februar 2008 av Jalladoode Lenke til kommentar
simerix Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 (endret) Og denne aldeles forkastelige religionen kalles politisk korrekte for * kulturberikelse?! * Endret 17. februar 2008 av simerix Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 (endret) Og denne aldeles forkastelige religionen kalles politisk korrekte for * kulturberikelse?! * Andre religioner er ikke mindre forkastelige. Millioner har blitt drept pga. kristendommen opp gjennom historien, den har inspirert til overgrep ovenfor nye sivilisasjoner som har blitt kontakter og selv idag blir folk drept og undertrykt gjennom inspirasjon fra Bibelen. Ett eksempel er drap av leger i USA som utfører abort. Om fremtiden til Islam blir like blodig som historien til kristendommen så har vi mye å grue oss til. "Gå ut og gjør alle folkeslag til disipler" Endret 17. februar 2008 av robertaas Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Og når jeg ser situasjonen i Danmark er det nesten slik at jeg er for innvandringsstopp med umiddelbar virkning her til lands. Vi har faktisk offisielt hatt en innvandringsstopp i Norge i 33 år og det er bred politisk enighet om dette. Ufordringen er at vi har en asylordning som blir brukt til alt annet enn hva den var planlagt for. Asylordningen skal offisielt kun gi politisk asyl, altså asyl til enkeltersoner som er politisk forfolgt, og asyl skal søkes i det første trygge landet man kommer til. Det har vel knapt vært noen av de som får politisk asyl i Norge som har vært forfulgte politikkere som har søkt asyl i det første trygge landet de kom til. Det er bred politisk enighet om å videre føre dagens løssluppne asylpolitikk hvor man får søknaden vurdert selv om man har reist gjennom mange andre trygge land før man kommer til det naive lykkelandet Norge og man trenger heller ikke være politisk forfulgt for å få politisk asyl. Frp er det eneste partiet på Stortinget som vil ha en vesentlig skjerpelse her. Man gir nå i Norge politisk asyl til ca. 4000 i året og en økende andel av de som søker får opphold. I tillegg kommer 1200 kvoteflyktninger. Finnland gir til sammmenligning politisk asyl til under 40 personer. Grunnen til at Manuela Ramin ble sparket som ledeler av UDI var at UDI hadde praktisert en enda mer løsluppen asylpolitikk enn hva de rødgrønne hadde gitt dem instruks om. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Skremmende utvikling,her kommer folk fra andre land og bosetter seg for å få det bedre,så langt greit,men når de samme tar loven i egne hender og forlanger at andre skal inrette seg etter dem ellers brenner de ned for fote,truer med drap osv osv da er det ikke lenger greit. Ethvert land burde innføre en lov som kunne utvise slike direkte,altså full fart hjem om de ikke fulgte landets lover. De som da er andre genrasjon kan dessverre ikke sendes ut,men de bør få strenge straffer. Fordi dette kan ikke fortsette, jeg godtar ikke å leve i frykt fordi fanatikere skal påtvinge andre sin mening. Lenke til kommentar
simerix Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Og denne aldeles forkastelige religionen kalles politisk korrekte for * kulturberikelse?! * Andre religioner er ikke mindre forkastelige. Millioner har blitt drept pga. kristendommen opp gjennom historien, den har inspirert til overgrep ovenfor nye sivilisasjoner som har blitt kontakter og selv idag blir folk drept og undertrykt gjennom inspirasjon fra Bibelen. Ett eksempel er drap av leger i USA som utfører abort. Om fremtiden til Islam blir like blodig som historien til kristendommen så har vi mye å grue oss til. "Gå ut og gjør alle folkeslag til disipler" Så sant. Så sant. Men Islam tar garantert førstepremien. Ikke bare har denne religion en lang historie for vold, tvang og terror, men også de fleste muslimske land er idag der Europa var for 1000 år siden, ja til og med verre har noen historikere funnet ut. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Så sant. Så sant. Men Islam tar garantert førstepremien. Ikke bare har denne religion en lang historie for vold, tvang og terror, Nei, Islam kommer faktisk ikke i nærheten av antall drap og lidelser kristandommen har påført verden. Det er dog mulig at Islam vil bidra med mye mer av dette fremover. Lenke til kommentar
Myagos Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 (endret) Og denne aldeles forkastelige religionen kalles politisk korrekte for * kulturberikelse?! * Andre religioner er ikke mindre forkastelige. Millioner har blitt drept pga. kristendommen opp gjennom historien, den har inspirert til overgrep ovenfor nye sivilisasjoner som har blitt kontakter og selv idag blir folk drept og undertrykt gjennom inspirasjon fra Bibelen. Ett eksempel er drap av leger i USA som utfører abort. Om fremtiden til Islam blir like blodig som historien til kristendommen så har vi mye å grue oss til. "Gå ut og gjør alle folkeslag til disipler" Det er riktig det du sier. Takk og lov for at vi ikke lever med kristendommen som den var for 500 år siden. Idag har heldigvis kristendommen modernisert seg i den grad at jeg kan si så masse dritt om religionen jeg vil, uten at jeg trenger å risikere liv eller lem. Må vi virkelig vente igjennom 500 år med terror og vold før islam er på samme stadiet som kristendommen? Endret 17. februar 2008 av Myagos Lenke til kommentar
Dark Archon Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Man gir nå i Norge politisk asyl til ca. 4000 i året og en økende andel av de som søker får opphold. I tillegg kommer 1200 kvoteflyktninger. Så vidt jeg forstår er såkalt "familiegjenforening" også noe som sender tallene til himmels, personlig kan jeg ikke forstå at det er vår oppgave å bringe de ørten slektningene til en person som har fått opphold hit. Lenke til kommentar
Gjest Medlem-148998 Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 (endret) Jeg skjønner meg ikke på folk som forsvarer muslimene med utsang som " de føler seg jo krenket " og at det må være helt forferdelig for dem, osv. Greit nok, skjønner at de blir irritert. Men det må gå ann å legge religion til side i to sekunder og tenke litt. Det er en tegning, kan de ikke se bort fra religionen og troen sin og forstå hvor tragisk det er å forsøke å drepe noen på grunn av en det ? Endret 17. februar 2008 av Medlem-148998 Lenke til kommentar
Geir M Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/02/12/526715.html Hva synes dere? Var det riktig av Norge å gå ut med en offentlig unnskyldning, eller burde vi heller forklart opprørerne hvor irrasjonelt det er å hisse seg opp over en slik filleting? Vi burde ikke unnskylde for noe som helst. Hvis noen føler seg støtt av noen tegninger, så synd for dem. Lenke til kommentar
Traadstarter Skrevet 17. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2008 Alle vestlige aviser burde gått sammen og trykket tegningene en dag. Så hadde muslimene gitt seg. Lenke til kommentar
Geir M Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Alle vestlige aviser burde gått sammen og trykket tegningene en dag. Så hadde muslimene gitt seg. Haha ja da hadde de sikkert gitt opp du. Men et flott forslag det er det. Det hadde vært en fin måte å markere at vi ikke lar trussler styre vår ytringsfrihet. Lenke til kommentar
Myagos Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Islam burde få like masse kritikk og mobbing som kristendommen. Det er ingen grunn til at vi forskjellsbehandler religioner. Lenke til kommentar
Dark Archon Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 (endret) Haha ja da hadde de sikkert gitt opp du. Men et flott forslag det er det. Det hadde vært en fin måte å markere at vi ikke lar trussler styre vår ytringsfrihet. Yopes, og hvis lager helvete i alle de europeiske lovene som følge av dette vil kanskje en større del av de som stemmer på den ignorante venstresiden ta til vettet og sikre at sterkt redusert innvandring fra ikke-vestlige land endelig kommer i boks for godt, de fleste av de som kommer kan vel ikke kalles flyktninger akkurat. Islam burde få like masse kritikk og mobbing som kristendommen. Det er ingen grunn til at vi forskjellsbehandler religioner. Akkurat, jeg husker godt bråket med "JesusLOL!" for lenge siden her på forumet, jeg startet en ny tråd hvor det ble postet en del bilder som gjorde narr av Muhammed og Islam, etter en del bråk fram og tilbake ble begge trådene lukket for godt. Husker også godt at en eller annen FRP-fyr sendte meg en PM hvor han ba meg å stoppe postingen av bilder i den tråden jeg hadde laget, fordi det vistnok hadde allerde blitt tatt opp i et eller annet Islamist-forum av minst et registret medlem av Diskusjon.no. Endret 17. februar 2008 av Dark Archon Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 Guder som blir truet av en liten tegning kan ikke være særlig allmektige. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 Jeg beklager, men forumets eiere har lagt ned forbud mot å poste Muhammedtegninger på diskusjon.no. To slike poster er slettet. Reaksjoner på moderering tas som vanlig på PM, ikke i tråden. Eventuelt kan dere ta det opp til diskusjon under Tilbakemeldinger om forumet. Lenke til kommentar
Traadstarter Skrevet 18. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2008 Fy faen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå