Traadstarter Skrevet 15. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2008 Ytringsfriheten trues om vi ikke trykker disse tegningene. Lenke til kommentar
Dark Archon Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 MÅ vi? Har ikke skjønt det de f.eks. i Østerrike og Tyskland da, når de forbyr å publisere fornektelse av jødeutryddelsen og nazi symboler? Eller i at USA diverse lover imot rasisme og hate-crime? Nei, de har faktisk ikke skjønt det i Tyskland, Østerrike og USA. Vi har heller ikke skjønt det her i Norge og jeg synes det er patetisk at folk her i land er villige til å la en gjeng ignorante fundamentalistiske tullinger få bestemme hva vi skal og ikke skal gjøre. Tyskland spesielt sliter med antidemokratiske begrensninger av ytringsfriheten som hindrer nazister i å bruke sine symboler og si hva de vil, forståelig med tanke på deres historie, men slik "rettskriving" av historien gjør vel i bunn og grunn at vi ikke lærer noe av historien. Hva gjorde Hitler når han fikk makten? Jo nettop, han fjernet ytringsfriheten! Ganske ironisk at såkalt "demokratiske" politikere og borgere i dette landet da presser på for at vi ikke skal bruke ytringfriheten vår men heller "respektere andre mennesker" til det ekstreme noe som gjør at Islam aldri blir utfordret, snakker om smør. Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 (endret) Hvis jeg har tegnet bilder av moren "din"(enhver person) har sex. Trykket de ut i en avis. Vil du føle deg provosert? At vesten har en lavere tersk på hva som er tolerebar, betyr ikke at "ytringsfriheten" noe man kan misbruke. Personlig, kunne de brukt et annet tema, enn Mohammed selv. Her balansere man mellom to side av "det ekstremet." Ytringsfirhetstulling vs Islamiskfanatistisktulling Endret 15. februar 2008 av Vaio Lenke til kommentar
Dux ducis Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 Jeg vurderer å starte egen avis, og det eneste som er i den er karikaturer av Muhammed! Dette får de tåle. Bare det at de reagerer slik som de gjør viser hvor feil religionen deres er, på enkelte punkter. De må forresten gjerne holde på sånn nede hos seg selv, men kom ikke her og prøv å press oss. Lenke til kommentar
Traadstarter Skrevet 15. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2008 Jeg vurderer å starte egen avis, og det eneste som er i den er karikaturer av Muhammed! Dette får de tåle. Hva vil du oppnå med det? Lenke til kommentar
FedoraHelper Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 Avbilding er forbudt innenfor Islam og jeg skjønner ikke hvorfor vi skal være så høy på pæra om å få bildene trykket. Lenke til kommentar
Traadstarter Skrevet 15. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2008 Avbilding er forbudt innenfor Islam og jeg skjønner ikke hvorfor vi skal være så høy på pæra om å få bildene trykket. Nå er det ikke sharia-lover som gjelder i Norge, men likevel. Det er lov å være smart. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 Å spøke med Islamske verdier er viktig og det kan gi inspirasjon til kunst. Å kunne uttrykke hat er viktig og blasfemi mot Islamsk helligdom er også viktig for mange typer kunst, som musikk, tekster og film. Om ikke dette er tillatt så blir det det samme som å sensurere kultur. Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 synd og si det men de fleste muslimer venter på å skape uro, forstår ikke helt at å være "super religiøs" kan gjøre deg blind får andres meninger og tro. Lenke til kommentar
Traadstarter Skrevet 15. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2008 de fleste muslimer venter på å skape uro Kilde? Lenke til kommentar
Feltherre Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 Branner i København og Århus Da er det på igjen med demonstrasjoner. Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 (endret) halvkjøterer vs idiottegneren. Da er det på'en igjen. Tudapada... Endret 15. februar 2008 av Vaio Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 halvkjøterer vs idiottegneren. Da er det på'en igjen. Tudapada... Man er ikke idiottegner hvis man lager en tegning! Hva får deg til å si dette? Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 ok. Beklage, la meg redefinere: Gjøkhuet P-R-O-V-O-K-A-T-Ø-R Lenke til kommentar
Myagos Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 (endret) Da kan vi like greit holde oss gode for å trykke noe som helst som andre kan bli støtet for. Det betyr alt fra Monthy Python til Otto Jespersen blir lagt på svartelisten for støtende programmer og bannlyses snarest. Ellers tror du kansje at noen regler skal virke for noen, mens andre får særbehandling? Litt halveisytringsfrihet kommer vi ikke langt med, Lylescott. Hva og hvem skal da bestemme hva vi nordmenn skal holde oss gode for å trykke? Blir det automatisk bannlysning hvis det kommer drapstrusler eller flaggbrenning? Var det ikke Otto som fikk drapstrusler etter han hadde laget komedie om Bondevik på et av tv-showene sine? Skal vi da bannlyse og holde oss gode for at Bondevik blir spøkt om fordi visse personen tydeligvis finner det støtende? Åssen land vil DU at vi skal leve i egentlig? Har du hørt om grenser? Det er en grense for alt. Vi trenger vel ikke være barnslige? Hvem skal bestemme hva grensene skal være? Er du også for at all kritisering av kristendommen som svartmetal osv skal bli bannlyst i respekt for kristene? Endret 15. februar 2008 av Myagos Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 ok. Beklage, la meg redefinere: Gjøkhuet P-R-O-V-O-K-A-T-Ø-R Dårlig definisjon. Man skal selvsagt være i sin fulle rett til å provosere hva som helst. Hvorfor skal man ikke kunne lage karikaturer av Muhammed, når man uten problemer kan lage musikk om kirkebrenning og synge "drep de kristne"? Er det slik at vi kan kødde med jesus, men allah er hellig? Karikaturene var ikke engang det jeg vil kalle blasfemisk! Bare vent til vi får kunst som virkelig håner islam! Lenke til kommentar
Myagos Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 Er enig med Abigor her. Det lukter svidd dobbeltmoral lang vei. Dere synes det er helt greit med kristendomshetsing, mens islam er fyfy. Latterlig er det hvertfall. Lenke til kommentar
Traadstarter Skrevet 16. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2008 ok. Beklage, la meg redefinere: Gjøkhuet P-R-O-V-O-K-A-T-Ø-R Dårlig definisjon. Man skal selvsagt være i sin fulle rett til å provosere hva som helst. Hvorfor skal man ikke kunne lage karikaturer av Muhammed, når man uten problemer kan lage musikk om kirkebrenning og synge "drep de kristne"? Man kan, men man må ikke. Ingen sier at det skal bli ulovlig. Men man bør tenke før man handler. Hva oppnår vi og hva blir konsekvensene? Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 Er enig med Abigor her. Det lukter svidd dobbeltmoral lang vei. Dere synes det er helt greit med kristendomshetsing, mens islam er fyfy. Latterlig er det hvertfall. Enda en god grunn for nynazistene: "Ytringsfrihet" Lenke til kommentar
Traadstarter Skrevet 16. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2008 Er enig med Abigor her. Det lukter svidd dobbeltmoral lang vei. Dere synes det er helt greit med kristendomshetsing, mens islam er fyfy. Latterlig er det hvertfall. Enda en god grunn for nynazistene: "Ytringsfrihet" Hva mener du? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå