Traadstarter Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 (endret) http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/02/12/526715.html Hva synes dere? Var det riktig av Norge å gå ut med en offentlig unnskyldning, eller burde vi heller forklart opprørerne hvor irrasjonelt det er å hisse seg opp over en slik filleting? NB! Muhammed-tegninger er ikke lov i denne tråden da det er i strid med retningslinjene til forumet. Her kan dere diskutere forumets avgjørelse: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...;#entry10595367 Endret 18. februar 2008 av Traadstarter Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 (endret) Jeg synes faktisk det er riktig av danskene å trykke bildene som reaksjon på denne hendelsen. De trykket de ikke i første omgang. Men pga. dette så gjør de det. Bildene hadde ikke noe journalistisk verdi i det hele tatt til å begynne med, og jeg synes også de var rimelig håpløse. Men pga. nettopp denne planen her. Så har man selv oppfordret til å få disse trykket. Endret 12. februar 2008 av Rampage Lenke til kommentar
Heatsink Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Det å hisse på seg muslimer er aldri en god idé, men vi må for all del ikke begynne å unnskylde oss for mye heller. Ytringsfriheten er kanskje det viktigste middelet vi har i demokratiet vårt, og vi må for all del ikke begynne å stramme det inn. Muslimene får heller lage Jesus- og Jonas Gahr Støre-karikaturer. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Tenk om denne diskusjonen var satt til Middelalderen, hvor mange ville ikke da også tatt den enkle løsningen "La oss ikke provosere kirken". Hvordan hadde den vestlige verden sett ut idag om kirken ikke hadde blitt utfordret? Lenke til kommentar
LibFri Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Ja, virkelig. Kunne ikke muslimer følge øye for en øye, tann for ei tann? For å ta det på dialekt så var muslimenes reaksjon noe sånn som dette: haue for et aue, og ei hand for ei tann. Lenke til kommentar
Traadstarter Skrevet 12. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2008 De fulgte egentlig øye for øye-regelen. Husk at å tegne Muhammed i Islam er noe av den største synden du kan begå, og det skal straffes med døden. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 (endret) De fulgte egentlig øye for øye-regelen. Husk at å tegne Muhammed i Islam er noe av den største synden du kan begå, og det skal straffes med døden. Tull, det er masse muslimske illustrasjoner av Muhammed. I Iran henger de til og med ute i gatene. Så nå vet dere hvorfor Shia og Sunni-ere slåss... Endret 12. februar 2008 av robertaas Lenke til kommentar
LibFri Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 De fulgte egentlig øye for øye-regelen. Husk at å tegne Muhammed i Islam er noe av den største synden du kan begå, og det skal straffes med døden. Virkelig ikke. Du kan ikke være seriøs? Som et fritt menneske forbeholder jeg meg retten til å drite på koranen om de kan brenne mitt flagg. Lenke til kommentar
Traadstarter Skrevet 12. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2008 De fulgte egentlig øye for øye-regelen. Husk at å tegne Muhammed i Islam er noe av den største synden du kan begå, og det skal straffes med døden. Tull, det er masse muslimske illustrasjoner av Muhammed. I Iran henger de til og med ute i gatene. Så nå vet dere hvorfor Shia og Sunni-ere slåss... Ah, er det DET de kriger om! Haha, for noen tullinger. Hvilken part mener det er greit å tegne? De fulgte egentlig øye for øye-regelen. Husk at å tegne Muhammed i Islam er noe av den største synden du kan begå, og det skal straffes med døden. Virkelig ikke. Du kan ikke være seriøs? Som et fritt menneske forbeholder jeg meg retten til å drite på koranen om de kan brenne mitt flagg. Ja, herregud, jeg er jo ikke enig med dem. Jeg forsøker bare å se det fra deres ståsted. Lenke til kommentar
LibFri Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Ah, er det DET de kriger om! Haha, for noen tullinger. Hvilken part mener det er greit å tegne? Haha, og du trodde det var amerikanerne som var den destabiliserende faktoren der nede. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Ah, er det DET de kriger om! Haha, for noen tullinger. Hvilken part mener det er greit å tegne? Shia-ene synes tegningene er greit. De fleste muslimene i Norge er selvsagt sunni.... Lenke til kommentar
Traadstarter Skrevet 12. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2008 Ah, er det DET de kriger om! Haha, for noen tullinger. Hvilken part mener det er greit å tegne? Haha, og du trodde det var amerikanerne som var den destabiliserende faktoren der nede. Det er ikke noe argument for å bli der. De får ordne opp selv. Lenke til kommentar
LibFri Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Ah, er det DET de kriger om! Haha, for noen tullinger. Hvilken part mener det er greit å tegne? Haha, og du trodde det var amerikanerne som var den destabiliserende faktoren der nede. Det er ikke noe argument for å bli der. De får ordne opp selv. Det var en spøk:) Lenke til kommentar
Traadstarter Skrevet 12. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2008 (endret) Snakker om gåsa http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=510858 "I det gjennomsekulariserte Skandinavia er det mange som ikke forstår hvor hellig noe kan være for enkelte mennesker. " Endret 12. februar 2008 av Traadstarter Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Kankje vi enda en gang får demonstrert muslimenes "demokratiske og siviliserte metoder" slik Usman Rana uttrykker det. Lenke til kommentar
Traadstarter Skrevet 13. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2008 Man skulle trykket opp tegningen i 100 millioner eksemplarer og sluppet de over muslimske land. Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Man skulle trykket opp tegningen i 100 millioner eksemplarer og sluppet de over muslimske land. Og hvorfor skulle man det? Lenke til kommentar
Traadstarter Skrevet 13. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2008 (endret) Man skulle trykket opp tegningen i 100 millioner eksemplarer og sluppet de over muslimske land. Og hvorfor skulle man det? For å vise dem at det ikke nytter med terror. Elementær oppdragelse. Hva gjør man når ungen maser og maser? Gir etter for presset? Da vet du hva du må stri med i framtida. Hva vil bli det neste? Hvis vi bøyer oss, tas det utelukkende som et svakhetstegn fra vår side. Her må vi markere styrke og vise hvem som er sjef. Endret 13. februar 2008 av Traadstarter Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Man skulle trykket opp tegningen i 100 millioner eksemplarer og sluppet de over muslimske land. Og hvorfor skulle man det? For å vise dem at det ikke nytter med terror. Elementær oppdragelse. Hva gjør man når ungen maser og maser? Gir etter for presset? Da vet du hva du må stri med i framtida. Selvfølgelig. Fordi samtlige muslimer i samtlige muslimske land er terrorister. Right. Du foretrekker kanskje å tirre på ungene dine. Bare for å få litt reaksjon? Lenke til kommentar
Traadstarter Skrevet 13. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2008 Man skulle trykket opp tegningen i 100 millioner eksemplarer og sluppet de over muslimske land. Og hvorfor skulle man det? For å vise dem at det ikke nytter med terror. Elementær oppdragelse. Hva gjør man når ungen maser og maser? Gir etter for presset? Da vet du hva du må stri med i framtida. Selvfølgelig. Fordi samtlige muslimer i samtlige muslimske land er terrorister. Right. Du foretrekker kanskje å tirre på ungene dine. Bare for å få litt reaksjon? Jeg har ikke sagt at alle er det, hvor har du det fra? Jeg snakker om fundamentalistene. Men det er ytringsfrihet, og den skal de ikke få ta fra oss. Hvis de ikke liker tegningene, kan de jo bare la være å lese avisa! Ikke verre enn det. Alle aviser i hele Europa burde gå sammen og trykke tegningene samme dag for å vise hva demokrati er. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå