Gå til innhold

Overklokking av amd athlon 3500+ 2.2 ghz, trenger hjelp til å klokke i bios.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132
du skulle nok ha investert i noen pc6400 800 mhz. grie pris og funker bra.

Jeg må le...

Av hva da?

av det faktum at han anbefaler DDR2 til et DDR1 system...

Lenke til kommentar
Nå har jeg kommet så langt (bilde) Den kjørte 12timer med prime95 og fikk ingen feil.

Kan nok klokke mer, men har ikke tid nå...

Synes dere at dette er en bra cpu å klokke?

Av en eller annen grunn ser jeg ikke noe bilde, er det bare PC-en min som er rar eller?

Lenke til kommentar

Ja, det skal holde om det er stabilt så lenge, og det er tydelig rammen din som holder igjen. Er du fornøyd med klokken og temperaturene er ok, så holder du det bare slik. Eller så tyner du mer hvis du vil klokke enda lengre. Hvor mye volt får brikkene ved ultra high?

Lenke til kommentar

1.82v får rammen...

Prøvde å klokke lenger nå, men da får jeg bare bluescreen etter litt prime95...

Så eneste muligheten for å få klokka litt lenger er å ta ut de to 512mb brikkene, men trenger veldig 2gb ram >< Er det noe annet jeg kan stille på da for å få klokka mer?

Så det ble resultatet! (bilde) Idle temp ligger på 39-41 og load 46-49

Er ganske fornøyd siden det er første gangen!

789.bmp

Lenke til kommentar

Har da aldri nevnt at du trenger å ta ut brikkene, de kan godt stå i PC-en. Problemet er at den 1gig brikken din takler høyere frekvenser enn de to 512mb brikkene dine. Så i dette tilfellet er brikkene klokket til bristepunktet, tenker da på 512mb brikkene, mens den andre brikken din klarer mer.

Så for å huke ut rammen som en brems på klokkingen av cpuen, så går du i biosen og reduserer hastigheten på minnebrikkene dine. Brikkene blir også klokket opp sammen med prosessoren. Så ved å redusere startfrekvensen i biosen, vil de ha en lavere frekvens når de er klokket sammen med cpuen til 2,7ghz.

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar
Merkelig at du ikke får satt det til lavere enn 200mhz. Minne til under 500kr, så er jo DISSE ganske greie.

Det er heller ikke sikkert cpuen din klarer så voldsomt mye mer klokking, men kansje du klarer å tyne en liten skvett til ut av den. :)

Ser flk har klokke den samme cpu'n min til 3.1ghz, men da er jo volten mye høyere! Den få jo ikk ejeg stilt noe høyere!

Men jeg vl jo ha 800mhz brikker?

Lenke til kommentar

Hvor mye volt gir de cpuen da? Du kjører vel nå på 1,550?

Om du vil ha 800mhz brikker så kjøper du det. Men siden du påstod at hk ditt ikke klarte å mate brikkene med mer enn 1,85v med ultra high innstillinger, så valgte jeg brikker som kjører på lavere spenninger. Hvis ditt hk ikke klarer å gi mer enn 1,85v til brikkene, vil du logisk nok slite med å drive 800mhz brikker som gjerne kjører på 1,9 - 2,1v på fabrikkinnstillingene. Klarer du å få hk til å gi mer, så er det selvfølgelig ikke noe problem å kjøre 800+mghz brikker

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...