hokuspokus111 Skrevet 20. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2008 Jeg kan velge mellom low, high og ultra high Lenke til kommentar
Brian Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 På memory clock også? Merkelig hovedkort du hadde da. Men prøv å sett den på medium da, og sjekk hvilken frekvens du får i CPU-Z. Lenke til kommentar
hokuspokus111 Skrevet 20. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2008 Det er ikke memory frekvensen som jeg kan stille low,high og ultra high...Det er ram Volten jeg kan det...Hvor finner jeg hvor høy den RAM volten er i cpu-z da? Lenke til kommentar
Brian Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 Tror ikke CPU-Z viser dette, men jeg mener å huske everest gjør dette. Uansett er everest et ganske nyttig program å ha, der du kan skaffe alt av informasjon om PC-en. Men har du så smått prøvd å klokke litt lengre? Du skal kun øke volten på minnet hvis det trengs, du kan jo prøve på stock volt og se hvor langt du kommer før du må øke denne. Test med prime95 så finer du kjapt ut om minnet holder igjen. Lenke til kommentar
hokuspokus111 Skrevet 20. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2008 Men finner ikke noe om ram volten i everest heller...Ser ut som det er minnet som holder igjen nå.. Lenke til kommentar
hokuspokus111 Skrevet 21. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2008 Så langt har jeg kommet nå...(bilder) Lenke til kommentar
Brian Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 Det holder seg fremdels stabilt? Ser greit ut så langt, brikkene dine har allerede klart 66mhz overklokk. Nå er det jo bre å fortsette til det stopper seg selv. Lenke til kommentar
hokuspokus111 Skrevet 21. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2008 Nå har jeg klokket mer... Core speed:2585 Mhz Bus Speed:235 Mhz HT link:939.9 Mhz Vcore:1,4v Memory:235mhz Er stabilt etter en time med OCCT, holder det? Lenke til kommentar
Brian Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 (endret) Hvor lenge du vil ansi er stabilt med OCCt er ganske individuelt etter hvor stabilt du ønsker å ha det. Selv testet jeg 15min, og holdt det da, ja da anså jeg det som stabilt for min del. Det er forresten ikke alle spill etc som tyner cpuen like mye som OCCT, noe som tester absolutt maks kontinuerlig. Så om den feiler etter 15min, så kan det godt hende den er stabil nok til å spille med osv til tross for dette. Men for å gi et konkret svar her ville jeg ha testet 15min som sagt, og er det stabilt da, så tipper jeg det holder. Endret 21. februar 2008 av Brian_N Lenke til kommentar
hokuspokus111 Skrevet 21. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2008 Har testet en halvtime med occt og en halvtime med Prime...Kjørte også ikke bare torture på occt, men den stability testen å, ingen feil og stabilt...Kjørtet også en stabilitetstest på ram'n å, de virka stabile dem også...Hvor langt trur du jeg får klokka? Lenke til kommentar
Brian Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 (endret) Vanskelig å si, dette kan variere fra cpu til cpu selv om de er klin like. Hvilken kjerne du har kan også gi en pekepinn. Men dette finner du ut av etterhvert uansett. Du merker når pcæ'n begynner å butte imot ved å gi feil på OCCT og/eller ta random restarter eller blåskjerm osv. Helst skjer det første, altså OCCT feiler, i alle fall hvis du klokker i passe tempo. Endret 21. februar 2008 av Brian_N Lenke til kommentar
hokuspokus111 Skrevet 21. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2008 Jeg har en klin lik prosessor liggende, kan det henne at jeg kan oppnå bedre resultater med den da? Lenke til kommentar
Brian Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 (endret) Kansje, kansje ikke. Men det er sikkert ikke snakk om de store forskjellene. Så det er sikkert ikke verdt det regner jeg med. Men for all del, har du lyst å prøve så er det bare å kjøre i vei. Endret 21. februar 2008 av Brian_N Lenke til kommentar
hokuspokus111 Skrevet 21. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2008 Nei...Men er litt overraska over at jeg ikke har fått noen load temperaturer på CPU over 42? Lenke til kommentar
Brian Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 Alt avhenger jo av hvor mye volt du gir cpuen, noe som ikke er mye i ditt tilfelle. Hvilken cpu kjøler du har, hvor god kontaktflatene og kontakten er mellom cpu og kjøleblokk. Hvilket kabinett du har, og hvor god luftgjennomstrømning du har i kabinettet, samt hvilken temperatur du har i rommet. Lenke til kommentar
hokuspokus111 Skrevet 21. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2008 Men har en klin lik cpu vifte liggende også...Den jeg bruker nå har ikke kjølepasta, men den jeg har liggende har litt kjølepasta på seg, lønner det seg for meg å bruke den da? Lenke til kommentar
Brian Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 Nei, 42 grader er slett ikke ille, ser ingen grunn til å bytte da, siden du ikke sliter spesielt med temperaturene enda. Men det var overraskende kjøling til å være uten kjølepasta i grunn. Men det er jo bare å kjenne på kjøleribba fysisk, da finner du fort ut om det stemmer. Bare fortsett med den kjøleblokka du har tror jeg, ikke vits å forandre på noe som fungerer. Lenke til kommentar
hokuspokus111 Skrevet 21. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2008 Tok den av nå, og under var det noe gummiaktig, det var ikke kjølepasta Lenke til kommentar
Brian Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 Sikker på at det ikke er pastaen som følger med cpuen orginalt da, og i og med at den er så kald er seig. Sikker på at det er gummi? Uansett, siden det funker så er det vel ikke så mye å tenke på egentlig. Lenke til kommentar
hokuspokus111 Skrevet 21. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2008 Det er ikke gummi, men gummiaktig... Idle tempen på CPU'n min er jo rundt 36! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå