Opelduude Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 (endret) Har i den nærmeste framtid tenkt å kjøpe meg ny pc, problemet er at kabinettet bare har 2 usb kontakter da må jeg vel kjøpe usb hub. Hvor stabilt er det og noen som har en spessiel og anbefale? Kommer til å bruke ca 5 usb porter, kommer alt de til å funke samtidig? 1. Mus 2. Tastatur 3. Nettverk 4. Minnepenn 5. Skriver. Endret 13. februar 2008 av Gryterett Lenke til kommentar
daruu Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Vel, om du kobler til en hub så må du huske på at det fortsatt ikke kan sendes mere info igjennom porten enn om du bare hadde kobla til en enhet Så om du skal koble til alle de tingene og bruke de samtidig så vil du nok merke at ting går tregere ja Men er umulig å si hvor tregt ting kommer til å gå Lenke til kommentar
froggyler Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Hva mener du med at kabinettet bare har to USB kontakter? Alle "normale" stasjonære PC-er har en "mengde" USB kontakter bak(på hovedkort/brakett) samt interne uttak som kan kobles til kabinettets uttak i front. Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Trodde standarden var 8-10 USB-porter i dag jeg, på et towerkabinett i hvert fall. Til og med disse små IBM/Lenovo ThinkCentre-maskinene har 8 USB-porter. Og til med E-SATA. Uansett, jeg har en USB-hub av et merke jeg ikke husker, og har opptil sju enheter koblet til der (mus, tastatur, en minnepinne eller to, mobiltelefon, kamera og ekstramus når hovedmusa er på lading) og jeg merker ikke noe spesielt under vanlig bruk. Det eneste er at kopiering til minnepinnene kanskje går litt tregt. Det som plager meg mest er at den har en kjip tendens til å miste kontakten etter å ha stått ubrukt i en stund, det være seg to timer eller ti. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Bruker usb-hub koblet til usb-hub til alt jeg merker lite til det i praksis, bortsett fra at dvd-drev som drar strøm fra usb ikke fungere fra den ene huben min fordi den ikke er powered. Lenke til kommentar
Aomo Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Hvis du har plass, så er det bedre med et USB-kort som du setter inn i PCen. Se bl.a. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=335104 Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 13. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2008 Jeg tok feil, kom ikke på at det var usb innganger på hovedkortet xD Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå