Dr3as Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 Kjøling til en barton 2500. Noen som har et tips til meg der? Bra kjøling, lyd er ikke sååå viktig å tenke på, vannkjøling er ikke aktuelt ennå. Lenke til kommentar
CaNaBiS Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 Kjøling til en barton 2500. Noen som har et tips til meg der? Bra kjøling, lyd er ikke sååå viktig å tenke på, vannkjøling er ikke aktuelt ennå. Kjøp denne: [url //Link"]http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?A...US]//Link[/url][/url] Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 565 kr + porto .. Er ikke det litt vel dyrt ?? Jeg får heller spørre: Skal du overklokke? Hvis nei, velg noe til rundt 150kr i den butikken du likevel skal bestille fra. Hvis Ja, velg noe til rundt 2-300 kr i den butikken du likevel skal bestille fra. Den dyre kjøleren til 565+porto gir deg neppe mer enn 50MHz (dvs ca 2%) mer overklokking enn en kjøler til 2-300kr. Da må du heller spørre deg selv om det ikke er bedre å bruke mellomlegget på noe annet gøy. Lenke til kommentar
Flop|s Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 Barton 2500 skal visst være en skikkelig overklokker, så ja denne er ikke dum. Pass på å ta med en vifte som flytter litt luft. Evt en 120mm og en adapter.. Hypp på en Barton selv, men penga har som vanlig hoppa over lommeboka mi Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 20. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2003 tenkt litt... skal overklokke litt ja =) http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?A...?ARTNR=4412FGML http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=FA80120 http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?A...RTNR=MCX462PLUS hmm.. ser ikke det der bra ut? Lenke til kommentar
Flop|s Skrevet 20. februar 2003 Del Skrevet 20. februar 2003 Ser bra ut, ja... Hvis du ikke bryr deg overhode om støy, så kikk på Delta sin 120mm vifte, den flytter masse luft og bråker som h****e Lenke til kommentar
Fallingwater Skrevet 20. februar 2003 Del Skrevet 20. februar 2003 Thermalright SLK-900 er bedre og denne kan brukes med 92mm vifte fra starten av. Adapter er ikke en spesielt god idé, mottrykket blir vanligvis for stort. Sett den i alle fall til å suge fra ribben, og sats på en Alpha PAL 8045 hvis du satser på det siden den fungerer bedre enn Swifty'n ved suging og den er billigere. Lenke til kommentar
Lord Hassan Skrevet 23. februar 2003 Del Skrevet 23. februar 2003 Jeg er helt nybegynner på dette her, fant faktisk ut istad at vifte ikke fulgte med xp prosessoren Så det jeg lurer på skal bestille meg ny pc med xp2500 barton. Kan noen fortelle meg om en "komplett" vifte og ribbe løsning? Lurte litt på den der volcano 7+ holder den til 2500? Har tenkt å prøve å overklokke litt, men ikke noe sånn vanvittig. Lenke til kommentar
BigWhig Skrevet 23. februar 2003 Del Skrevet 23. februar 2003 Hvis du vurderer Thermalright SLK-900, bør du sjekke om den passer til hovedkortet ditt. I følge thermalright passer den ikke til de fleste AMD-hovedkort. Sendte selv mail til thermalright og spurte hvilken kjøler jeg burde kjøpe, SLK-800 eller 900. Svaret jeg fikk var: ************************************************************ Hi, Your choice should be the SLK-800 as the SLK-900 is not compatible with most AMD motherboards. For Thermalright, Bob Dyl ************************************************************ Har selv kjøpt en Thermalright SLK-800 + 19 dB papst til. Kjøleren har vært best i test flere steder, men den er jo noe dyr. Skal etterhvert kjøpe meg en XP2500, men venter fremdeles på nytt hovedkort. Lenke til kommentar
frans Skrevet 28. mars 2003 Del Skrevet 28. mars 2003 Adapter er ikke en spesielt god idé, mottrykket blir vanligvis for stort. Sett den i alle fall til å suge fra ribben, og sats på en Alpha PAL 8045 hvis du satser på det siden den fungerer bedre enn Swifty'n ved suging og den er billigere. På min gamle datamaskin satte jeg inn en selvlaget 80/60 mm adapter med en 80mm Titan vifte til å blåse ned på prosessoren. Det funket fett det. Lite støy og CPU tempen lå stort sett på det samme som for hovedkortet. Har selv en PAL nå, men det skal også være en mulighet å sette teip rundt øverste del på Swiftechen også slik at en får samme kant som på PALen. Selv om Termalrighten er en litt bedre (men ikke verdt merprisen) enn PAL eller Swiftechen, ville jeg valgt de to siste med tanke på fleksibilitet i forhold til bruk av fanadapter/funnel. (Termalrighten kjøler bare ca 1-2 grad bedre enn f.eks. PAL8045 men til det dobbelte av prisen). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå