Gå til innhold

Ny versjon - det evige dilemma

Anbefalte innlegg

Akkurat som jeg sitter og funderer på å kjøpe en Canon fullformat 5D, leser jeg at Canons strategisjef varsler at det kommer en oppfølger til 5D i løpet av året. Så sitter man der og lurer. Kommer den nye til å få noe av det man tross alt savner hos den "gamle", slik at man av den grunn bør vente? På den annen side - vil lanseringen også føre til betydelig fallende pris på "den gamle" 5D, slik at man av den grunn bør vente hvis man likevel bestemmer seg for den. Vi liker jo alle å spare en tusenlapp eller tre. Og så sitter man der og kan ikke riktig ta en avgjørelse. Vente, eller slå til? En slik nøling er jo heller ikke bra. I ytterste konsekvens kan det føre til at man aldri får det man synes man trenger...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Akkurat som jeg sitter og funderer på å kjøpe en Canon fullformat 5D, leser jeg at Canons strategisjef varsler at det kommer en oppfølger til 5D i løpet av året. Så sitter man der og lurer. Kommer den nye til å få noe av det man tross alt savner hos den "gamle", slik at man av den grunn bør vente? På den annen side - vil lanseringen også føre til betydelig fallende pris på "den gamle" 5D, slik at man av den grunn bør vente hvis man likevel bestemmer seg for den. Vi liker jo alle å spare en tusenlapp eller tre. Og så sitter man der og kan ikke riktig ta en avgjørelse. Vente, eller slå til? En slik nøling er jo heller ikke bra. I ytterste konsekvens kan det føre til at man aldri får det man synes man trenger...

Tror du kan forvente begge deler 6D med en del nytt og fallende pris på 5D

Lenke til kommentar
Tror du kan forvente begge deler 6D med en del nytt og fallende pris på 5D

Stor sannsynlighet for det. Bortsett fra navnet da. Er nesten villig til å vedde en halv-liter på at navnet blir noe annet enn 6D. Tipper på 5D Mk II eller 7D.

Men ettersom kameraet neppe blir lansert før på photokina i slutten av september, så kommer det nok neppe noen kamera i butikken før oktober/november.

Da er det vel et spørsmål om du orker du å vente så lenge? Hvis ikke så selges 30D billig for tiden, slik at du får noe å ta bilder med. Hvis du ikke har kamera allerede da...

Tom

Lenke til kommentar
Da er det vel et spørsmål om du orker du å vente så lenge? Hvis ikke så selges 30D billig for tiden, slik at du får noe å ta bilder med. Hvis du ikke har kamera allerede da...

Hva er det salg på 30D??? Merkelig at det ikke noen tråden på forsiden om dette.....

Jeg håper JP snart går tomme for 30D, slik at det er mulig å få anbefale noe annet enn Canon :innocent:

Lenke til kommentar

Jeg håper oppfølgeren til 5D (som jeg tror kanskje blir hetende 5D MkII, siden det er standarden Canon følger på sine XD-modeller) har tatt lærdom fra Nikons nyere D3. Med det mener jeg at det får en ny sensor og programvare som eliminerer lysavfallet i hjørnene. I så fall kan vi forvente et prisras på 5D, evt. sterkt fall i bruktprisene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...