Gå til innhold

Utvide med en tredje skjerm, hvilket skjermkort?

bobbyen!

Anbefalte innlegg

Har altså tenkt å utvide fra to til tre skjermer, har for øyeblikket to samsung 204b på et Sapphire Radeon X1950PRO 256MB GDDR3 skjermkort. Men nå trenger jeg en skjerm til å tenkte å gå for en samsung 24"

Trenger jeg å kjøpe et Sapphire Radeon X1950PRO 256MB til for å kjøre i Sli eller kan jeg bare kjøpe et hvilket som helst billig kort? Pcen blir ikke brukt til spilling.

Lurte også på om jeg trenger en ny strømforsyning eller holder det med den jeg har på 400w?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-INkUtP

Ehh x1950pro støtter ikke SLI men det støtter Crossfire hvis det er det du er ute etter.

AMD/ATI anbefaler minst en 450w PSU bare for et av x1950pro. Brukte det korte selv med en 400w og da døde hovedkortet etter noen timer. Så vil anbefale å oppgradere PSu, AMD/ATI anbefaler minst 550w til Crossfire av det kortet tror jeg det var.

Ja du må ha to like grafikk prossesorer for at crossfire skal funke hvis jeg ikke husker feil.

Lenke til kommentar

Ok, hmmm ja da bør jeg nok oppgradere psu'en :(

Men det jeg lurer mest på er om jeg trenger å kjøpe et identisk skjermkort eller om jeg bare kan kjøpe hvilket som helst billig kort og plugge det i PC-en?

Pcen skal ikke spilles på, eneste jeg er ute etter er muligheten for å koble til en tredje skjerm.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-INkUtP

ja du må ha støtte for Crossfire så må du ha to like skjerm kort, det må ikke være samme merke, bare det er to x1950pro'er med samme gfx kjerne.

Endret av Slettet-INkUtP
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...