Ethernet Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 (endret) God kveld alle forumbrukere Fikk plutselig et voldsomt kick for å gå i platesjappa i morgen og kjøpe meg et album. Ja, kommer til å høre på de på forhånd Men jeg vil gjerne høre noen forslag fra dere. Altså, jeg er ikke ute etter satan og pig-growling(?), men virkelig tung musikk, med trommer, bass og gitar uten like. Et band jeg virkelig liker er Becoming The Archetype. De er harde, tunge og man kjenner det i hele kroppen. Samtidig som det ikke er et kaos av instrumenter som slås vilt på. Om dere har noen fornuftige forslag så link gjerne til Youtube i samme slengen Takker Endret 15. februar 2008 av Ethernet Lenke til kommentar
valbis Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 (endret) NEUROSIS. hvis du ikke hører på det bandet eller sjekker de, kan du bare gi opp! youtube-linker kan kommer seinere, det funker ikke på denne pcen. Endret 13. februar 2008 av valbis Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Electric Wizard! Virkelig tunge saker! Lenke til kommentar
andyboy92 Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Nile og Cannibal Corpse høres tungt ut i mine ører. Lenke til kommentar
Skarstard Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 (endret) Det ikke et jesusband som BtA, om det er slikt du er ute etter, men Rammstein er tyngre enn alle deltakerne i Slankekrigen tilsammen. Endret 13. februar 2008 av Skarstad Lenke til kommentar
MrHaze Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 (endret) NEUROSIS. hvis du ikke hører på det bandet eller sjekker de, kan du bare gi opp! youtube-linker kan kommer seinere, det funker ikke på denne pcen. Oh yeah! Ingen tvil om at Neurosis bør vera sentrum for det du spør om. Tungt og mørkt som bare faen. http://youtube.com/watch?v=cBGGjgt0ZcQ Giggen på Hove er noko av det beste eg har sett på ei scene. Endret 13. februar 2008 av MrHaze Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 (endret) Når folk nevner adjektivet "tungt" er er det ett band som er obligatorisk å nevne. Black Sabbath. Husk at tyngde betyr ikke mest mulig bråkete, men som er seigt og draaar bortover. Black Sabbath er strengt tatt ikke knalltunge i dag, men de var en av de frørste bandene som er virkelig tunge. Hør Iron Man. Det som mange vil kalle det mest tunge og seigefaenskapet innenfor metall er nok Sunn O))). Så seigt og treigt at man noen ganger ikke hører rytmer, og ikke noe trommer da dette er for treigt til dette. Ganske avslappende, men ufattelig uhyggelig musikk. MySpace finner du her. Nå ligner ingen av disse bandene på Becoming The Archetype(som misbruker/misforstår konseptet arketyp fulstendig), og arketyp er fett, kjapt og hardt men utenom breakdownene så er det ikke sånn veldig tungt. Tungt er ikke det samme som bråkete. (Men de kommer ofte i kombinasjon, Neurosis er noe av de tyngste som er og også noe av det mest bråkete.) Så nå skal jeg komme med anbefalinger basert på bandet som er av sjanger metalcore. (En sjanger som er mye dritt i egentlig, men noe funker jo.) Purified in Blood. Norsk band, dessverre splitta nå. Det første albumet deres var metalcore med dreining mot hardcore, mens den andre var metalcore med dreining mot metall. Begge har en del thrash-innflytelse ala Kreator i seg selv om det ikke er veldig åpenbart. Sanger som Forfeit, Possessed By Death og Skulltwister er glimmers. De fikk en pris i norge for årets liveband hvis jeg husker riktig. MySpace Benea Reach. Kanskje litt urettferdig å kalle disse metalcore da de virkelig greier å gjøre litt sin egen greie, ofte rimelig bråkete komposjoner og tungt med rare rytmer. Såg dem live, de hadde 3(!) gitarister(i tillegg til basissten) så her er det mye tyngde. Har kommet med ny plate nylig, ikke hørt den så jeg vet ikke hvor god den er. er en skikkelig sterk låt. Finner en del tunge-riff med rare rytmer ala Meshuggah i dette. MySpace Legger til to band til her som strengt tatt ikke er samme sjanger men tror du kan like: Lamb of God. Ikke la deg lure av navnet, er ikke så uskyldige som de høres ut som. Har snakker vi thrash/groove metal med metalcore/thrash/extreme-metal vokal. De greier å fremstå som en av de få populære nye bandene som ikke spiller rett frem metalcore og har funnet sin egen sound. Noen av deres mest kjente låter er , , , og Redneck. Har også sett dette bandet live, var skikkelig bra og de hadde en av de mest livlige moshpitene jeg har vært med på. Gojira. Ikke så veldig kjent med dem, men de har mange av elementene som appelerer til metalcore, uten at de på noe som helst måte er det og i tillegg her rimelig tunge. Rimelig mektige greier. Melechesh. Thrash/black møter østen-melodier. MySpace her. System of a Down SoaD er fett det, men vanvittig tunge vil jeg ikke si at de er. De ligner heller ikke noe særlig på Becoming The Archetype. Endret 13. februar 2008 av TLZ Lenke til kommentar
Solid Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 (endret) Jesu MySpace-siden deres. Endret 13. februar 2008 av Solid Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Når Jesu og Neurosis blir nevnt, må man vel ha med Isis også. Skal jeg anbefale et album, ville jeg tatt Oceanic eller Panopticon. (Youtube: ) Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Ingen som har nevnt Meshuggah endå? Well then I will. Meshuggah. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 skulle til å si Meshuggah ja.. (nye skiva er helt grei) vi har Gojira Scarve Scarlet Decapitated Machine head Threat Signal veldig bra band. noe dere bør høre på er Sikth, kanskje ikke super hardt, men fantastisk musikk. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Dream evil er ganske tungt og herlig. The Book of heavy metaler en av sangene jeg hører mest på av denne gruppen. Lenke til kommentar
valbis Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Benea Reach. Kanskje litt urettferdig å kalle disse metalcore da de virkelig greier å gjøre litt sin egen greie, ofte rimelig bråkete komposjoner og tungt med rare rytmer. Såg dem live, de hadde 3(!) gitarister(i tillegg til basissten) så her er det mye tyngde. Har kommet med ny plate nylig, ikke hørt den så jeg vet ikke hvor god den er. er en skikkelig sterk låt. Finner en del tunge-riff med rare rytmer ala Meshuggah i dette. jeg ga den nye skiva 5,5 av 6 i en anmeldelse som kommer på musiq.no om noen dager. total nesegrusing! Gojira. Ikke så veldig kjent med dem, men de har mange av elementene som appelerer til metalcore, uten at de på noe som helst måte er det og i tillegg her rimelig tunge. Rimelig mektige greier. ja de knuste jo mongolide Lamb of God som liksom skulle være headliner på den Hove dagen! Monarch. sirupsriffing sånn doom skal være, og da mener jeg siiiiiiiiiirrrrrruuuuuup!, og musikk som virkelig får deg til å føle noe! gjett hva! Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 ja de knuste jo mongolide Lamb of God som liksom skulle være headliner på den Hove dagen! Du har ikkje fått deg ein på trynet før du har sett Gojira live. Lenke til kommentar
valbis Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 ja de knuste jo mongolide Lamb of God som liksom skulle være headliner på den Hove dagen! Du har ikkje fått deg ein på trynet før du har sett Gojira live. haha, thats true! Gojira må oppleves, og jeg tror ikke det er alt for lenge til kommer til norge heller. Lenke til kommentar
grungewhore Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Hvis det er tung å herlig du vil ha kan du jo sjekke ut Monster Magnet - Look to your orb for the warning fra albumet "Dopes to Infinity" kjempesang:) Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Ingen som har nevnt Meshuggah endå?Well then I will. Meshuggah. Jeg tenkte på det, Meshuggah er jo fett! men: "Samtidig som det ikke er et kaos av instrumenter" Gojira. Ikke så veldig kjent med dem, men de har mange av elementene som appelerer til metalcore, uten at de på noe som helst måte er det og i tillegg her rimelig tunge. Rimelig mektige greier. ja de knuste jo mongolide Lamb of God som liksom skulle være headliner på den Hove dagen! Gojira var jævlig bra, men ser ikke hvordan folk får til å sammenligne dem så lett. Blir veldig forskjellig musikk for meg. (Blir som jeg skulle sammenlignet Cynic og Keep of Kalessin, de spilte også på samme festival men jeg satte ikke dem opp mog seg likevel.) Gojira er mer sånn stå og føle musikken dundre mot deg i transe musikk, mens Lamb of God er mer hoppe inn i 'piten musikk. Dessuten, en av høydepunktene på Gojira var jo når Randy Blythe kom ut! Lenke til kommentar
Seian Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Jaja, ville ikke akkurat kalt det kaos. Organisert kaos, derimot. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå