Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Er dette en gjerrig venn?

Anbefalte innlegg

Hei, ble kjent med en gutt i 7. klasse han virket veldig grei, jeg spanderte masse på han, kjøpte brus, godteri, potetgull osv. til han xxx ganger. Merket at han holdt seg unna folk når han hadde godteri og sånt.

Så dro jeg til syden og han maste på meg om jeg kunne kjøpe noe red bull til han. "Ok" sa jeg, kjøpte 2 Sixpack med red bull til han og litt anna godteri han tok i mot det jeg hadde kjøpt til han og drakk og spiste det uten å si noe.

Når vi var hjemme hos meg engang og hadde LAN eller linka da, så hadde jeg sovnet før han og når jeg våknet hadde han gått inn på kjøkkenet og funnet seg en halv annen liter brus uten å spør og drukket opp alt. "Hei jeg håper det er greit at jeg fant meg en brus, var så tørst og ville ikke vekke deg" "Jada det er greit..."

Til jul hadde han fått 2000 kr, som han egentlig skulle spare til data men brukte alt på brus/snacks. Så kommer han gomlende fra Kiwi med to Maarud Paprika sånne ekstra store, spurte om jeg kunne få litt "Nei, skal spare de til kvelden" "Kan jeg ikke bare få litt da? Du har jo to poser" "Du er så j*vli* grådig fy fa**!" Så gikk han videre.

Spurte engang om vi skulle ta noe å drikke når vi var hjemme hos han. "Ja, men ikke Cola, du har det hjemme"

Og alltid når jeg har noe godteri så forlanger han å få, eller spør "Skal vi finne på noe eller?" sånn smiskede.

Jeg trodde hvis man gir en venn haugevis av godteri og diverse må man jo få noe tilbake? Han driver alltid og baksnakker om meg at jeg forventer og få litt brus og sånt av han bare fordi jeg har gitt han masse.

Så hva synes dere jeg bør gjøre? Synes dere at dette er en gjerrig venn?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Huff jeg kjenner meg så igjen i din situasjon. Er ikke noe særlig med sånne venner.

Ditch han med en gang. Han bruker deg bare.

Aller først konfronterer du han, og forklarer han hvor grådig du mener han er, og at du hele tiden deler med han osv. Hvis han ikke tar selvkritikk, da, så ditcher du han så hardcore 2k..

Lenke til kommentar

Handler virkelig alt om godteri og brus?

Virkelig, blir litt skremt her av personer som mener man skal "avskaffe" en venn bare pga. han har litt annen holdning til det å være like gavmild.

Skjønner ikke hvorfor du blåser en fillesak som dette opp i skyene, bare la være å dele ting med han, si at han ikke deler med deg, derfor får han ikke noe mer fra deg lengere.

All denne sutringen om at "personen er idiot" osv. virker helt idiotisk.

Lenke til kommentar
Nei men jøss og bevares :ohmy: Det er jo heilt klart at "vennen" utnyttar han!

"Helt" klart er det så absolutt ikke, det vi ser her er oppfattingen og mistanken til den éne parten, jeg vil virkelig ikke avskaffe teorien om at vennen hannes kanskje er helt blind for problemet, og ikke skjønner det selv. Ut ifra hva jeg tror, virker det som de begge er ganske så unge, og da er det aldeles ikke utenkelig at de ikke er ferdigutviklet rent "EQ"-messig.

"Problemet" er og blir latterlig, det er ingenting som er bevist for at noen blir utnyttet her, om jeg skulle sagt noe, så ville jeg si at trådstarter nesten lar seg bli utnyttet. Sett klare rettningslinjer, si hva du mener til han, så oppdager du nok at alt dette bare er en bagatell.

Sheesh.

Lenke til kommentar

Bodde i fjor ilag med samme rase menneske!

Han spurte alltid om han kunne få ditt og datt som andre hadde.

Og når jeg hadde f.eks potetgull så spør jeg jo alltid om folk rundt meg vil ha, er jo ingen som sitter med kompiser rundt seg å gomler potetgull eller godteri alene, og da var han ikke treg til å nesten spise opp hele pakken alene.

Og når han hadde noe kom det aldri på tale å spandere noe som helst.

Men folk får lære the hard way, kommer ikke langt i livet med de holdningene han hadde uten å få seg kraftig refs. (Det kom tilbake på han i militæret:D)

Lenke til kommentar
Nei men jøss og bevares :ohmy: Det er jo heilt klart at "vennen" utnyttar han!

"Helt" klart er det så absolutt ikke, det vi ser her er oppfattingen og mistanken til den éne parten, jeg vil virkelig ikke avskaffe teorien om at vennen hannes kanskje er helt blind for problemet, og ikke skjønner det selv. Ut ifra hva jeg tror, virker det som de begge er ganske så unge, og da er det aldeles ikke utenkelig at de ikke er ferdigutviklet rent "EQ"-messig.

"Problemet" er og blir latterlig, det er ingenting som er bevist for at noen blir utnyttet her, om jeg skulle sagt noe, så ville jeg si at trådstarter nesten lar seg bli utnyttet. Sett klare rettningslinjer, si hva du mener til han, så oppdager du nok at alt dette bare er en bagatell.

Sheesh.

Enig her. Det er snakk om en som går på barneskolen. Er ikke alltid en tenker så mye over hva en egentlig gjør da, eller hvordan handlingene påvirker andre mennesker.

Lenke til kommentar

Han kom en gang opp til meg å spurte om vi skulle spille CS og spise potetgull? Så sa jeg at internetten ikke funka, så tok han opp mobilen og sa "Oi, shit! Klokka er jo 3 jeg skulle spise middag halv 3 hade!" Sånn sier han ofte hvis jeg ikke har snacks osv.

Lenke til kommentar
Han kom en gang opp til meg å spurte om vi skulle spille CS og spise potetgull? Så sa jeg at internetten ikke funka, så tok han opp mobilen og sa "Oi, shit! Klokka er jo 3 jeg skulle spise middag halv 3 hade!" Sånn sier han ofte hvis jeg ikke har snacks osv.

Ja, bli kvitt han..

Du har ingenting å vinne på å henge med han. Han bare utnytter deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...