13375k1133z Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 (endret) Ja jeg vet, det høres ut som en maks useriøs tråd, emnetittelen hjelper ikke akuratt på for at den skal høres seriøs ut tvert imot. Ok det har seg slik at jeg å kjæresten har meget lyst å gå på en konsert 27 mars her i Bergen, problemet er at den har 18års aldersgrense, å begge er 17 år (fyller år i mai-juni) Ved innsjekking på konserten må vi også vise legg. Så da kommer spørsmålet mitt, er det noe som helst vi kan gjøre for å komme på denne konserten (IKKE NOE ULOVLIG) altså noe lovlig - kan vi søke om politiattest(eller hva det het)? Takker for all hjelp! Endret 12. februar 2008 av 13375k1133z Lenke til kommentar
Panter Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Tja, du kan jo høre med arrangøren om det er mulig med et unntak, men dersom de selger alkohol er det ingen sjans. Og alkohol vil jeg jo absolutt tro de selger. Lenke til kommentar
Autofil Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 En politiattest vil ike hjelpe dere for å komme inn på denne konserten. En politiattest (brukses oftest i ansettelsesforhold) vil bare vise om du/dere har noe straffbart på samvittigheten. Lenke til kommentar
13375k1133z Skrevet 12. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2008 Så det eneste vi kan gjøre, er å sende en mail til arrangøren å håpe på det beste ? Ikke noe annet vi kan gjøre ( som backup f.eks)? Lenke til kommentar
fhl Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Du kommer inn i følge med en foresatt/verge som skriver under på vergeskjema. Skjemaet får du hos arrangøren. Kanskje en kjedelig løsning, men det fungerer. Frode Lenke til kommentar
13375k1133z Skrevet 12. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2008 Ah, takker så masse! Hvordan funker dette da ? at en fåresatt skriver under på ett slikt skjema å jeg leverer det til vaktene, eller at den fåresatte leverer den personlig - eller må den fåresatte være med på konserten ? Lenke til kommentar
fhl Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Den foresatte må være med på konserten. Frode Lenke til kommentar
Panter Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Du kommer inn i følge med en foresatt/verge som skriver under på vergeskjema. Skjemaet får du hos arrangøren. Kanskje en kjedelig løsning, men det fungerer. Har søk litt på nettet om det og virker som det er opp til hver arrangør å bestemme om de praktiserer det. Et eksempel på vergeordning: "Det er i utgangspunktet 18 års aldersgrense for å delta på festivalen, men som et tilbud til dere under 18 som har lyst å oppleve litt festivalstemning og få muligheten til å se favorittbandet ditt tilbyr vi en vergeordning. Den innebærer at du som mindreårig må ha med deg en voksen som tar ansvaret for deg så lenge du oppholder deg på festivalen. Men, vi setter visse krav til både deg og vergen din: - Vergen må være din forelder/foresatt, eller nær familie over 35 år - Fullt navn på begge og familierelasjon må meldes inn på forhånd her - Du og vergen må ankomme edru, og forbli edru, så lenge du oppholder deg på festivalen - Vergen må underskrive en vergekontrakt der han/hun tar ansvaret for deg som mindreårig - Du må, i følge med vergen, registrere deg ut når du forlater festivalen, seinest kl 00.00 - Du må til enhver tid bære med deg en kopi av vergekontrakten så lenge du oppholder deg på festival-området" Lenke til kommentar
13375k1133z Skrevet 12. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2008 (endret) Bli 18 kansje? Uheldigvis blir jeg ikke 18 får 2 måneder etter den konserten... Uansett takk for alle konstruktive svar jeg har fått! Endret 12. februar 2008 av 13375k1133z Lenke til kommentar
fhl Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 (endret) Du kommer inn i følge med en foresatt/verge som skriver under på vergeskjema. Skjemaet får du hos arrangøren. Kanskje en kjedelig løsning, men det fungerer. Har søk litt på nettet om det og virker som det er opp til hver arrangør å bestemme om de praktiserer det. Det stemmer sikkert. På konserter i Bergen har det vært rimelig avslappet de gangene jeg har vært borti denne løsningen. Men så er jo små konsertlokaler mye enklere å holde oversikt over, enn et stort festivalområde. Frode Endret 12. februar 2008 av fhl Lenke til kommentar
Panter Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 På konserter i Bergen har det vært rimelig avslappet de gangene jeg har vært borti denne løsningen. Men så er jo små konsertlokaler mye enklere å holde oversikt over, enn et stort festivalområde. Leste f.eks at Rockefeller, som jeg vil tro er Norges desidert største arrangør, i antall arrangementer, ikke praktiserer det. Rimelig naturlig når man vet den potensielle straffen for å ha overtrått alkohollovene. Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Du må skaffe deg verge! Finn deg noen som er gamle nok, og send en mail til arrangørene. Dette ble jeg opplyst om når jeg skulle på Megadeth 7. feb. Jeg kom inn, men ikke en venn av meg som er 17. Vi prøvde å si at broderen min (28) var verge, men det gikk ikke ettersom det ikke var avklart på forhånd. Bare send en mail og forhør deg du, de biter ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå