Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Kjæresten sliter med kroppskomplekser


Gjest Guest_Gutt_*

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_Gutt_*

Hei. Jeg er en gutt som har vert sammen med en jente i snart 1 år nå, og i har det veldig fint sammen.

 

Men tingen er at hun sliter med store komplekser for kroppen sin, og for meg er ikke dette helt forståelig. I mine øyne er hun helt nydelig, men selv er hun missfornøyd med veldig mye. Hun er ikke feit i det hele tatt, selv om hun heller ikke er helt skinny. Helt perfekt i mine øye faktisk!

 

Men uansett hvor mye jeg prøver og si dette til henne, så tar hun det ikke til seg. Og det er ikke noe gøy for meg at hun sliter slik med og godta seg selv. Og hun tar veldig lite komplimanger til seg.

 

Spesielt når vi er i senga, så skal hun alltid være under dyna. Og når vi har sex klarer hun ikke å stå naken fremfor meg, og lyset skal helst være av. Jeg blir rett og slett lei meg når jeg ser at hun har det slik. For kroppen hennes er bare ett pluss for meg, i tillegg til den fantastiske personligheten hennes.

 

Jeg vet ikke helt hva jeg spør om selv. Kanskje noen har noen tips til hva jeg kan si/gjøre? :( Føler jeg har prøvd det meste. Alt annet kan vi snakke åpent om, men hvis jeg tar opp dette blir det bare bortforklart og slik. Skal jeg rett og slett bare la det ligge?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har vært sammen med en som også hadde komplekser, og hun var FIN. Hun var sånn som folk snudde seg etter.

 

Problemet hennes var leggene. Hun hatet leggene sine. Jeg syns de så helt normal ut. Men det var bare glemmesak å få se hun i shorts eller skjørt. Måtte også alltid passe på og ikke komme borti de.

 

En annen ting var at hun ikke klarte å gå i bikini. Dette er noe jeg hvertfall ikke skjønte, og hun klarte heller ikke å forklare det. Hun hadde ikke problemer med å være naken på soverommet eller noe, og hun hadde ikke problemer med å skifte foran andre osv...men bikini klarte hun ikke ha på seg om hun var aleine en gang.

 

I tillegg til dette skjedde det av og til at hun ble heeelt stresset før vi skulle ut og sånt, prøvde å snakke med hun om det, men hun ville ikke si noe annet enn at hun hadde dårlig selvtillit.

 

 

Vet ikke helt hvor mye dette svaret hjalp deg egentlig, men min erfaring er hvertfall at dette er noe som kan ta laaang tid å endre på. HUn ble bedre i løpet av de 2 årene vi var sammen, men jeg har aldri sett hun i bikini...hun ble aldri med på stranden med mindre det var kaldt nok til å gå med bukse.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Gutt_*

Takk for svar og slikt. Men aldri om jeg har tenkt og kritisere henne, når jeg mener det stikk motsatte om henne!

 

Tingen er at hun er ikke 15-16. Vi er begge over 18, så dette er ikke noe sånn fjortiss opplegg.

Lenke til kommentar

Som jente selv, så oppfordrer jeg til at du bare tar tiden til hjelp. Høres ut som at hun trenger å bli mere husvarm om du skjønner.. Hvis hun ikke liker kroppen sin, så nytter det ikke hvor mange som sier at hun ser fin ut eller hva det måtte være, hun må finne det ut selv og tro på det ikke minst.

 

Hadde du trodd at så mange smellvakre kjendiser vi leser om idag som har bulimi eller anoreksia, hadde trengt å utvikle en spiseforstyrrelse for å bli enda tynnere? nei, det tviler jeg på.. men greia er at de har fått det for seg i hodet sitt at de ikke er bra nok og at de er livredde for avvisning. Der ligger problemet til dama di, det er hva jeg tror ihvertfall.. hun er nok livredd for at du skal se på henne og grynte på nesa som at hun ikke er så perfekt som hun tror du vil ha henne..

 

Ta tiden til hjelp og la henne blomstre i det tempoet hun er i selv.. ikke noe press og ikke noen forpliktelser... :) Etterhvert hvis du blir værende, så kommer nok den nakne sannheten til å komme mere og mere fram i lyset, bokstavelig talt :yes:

Lenke til kommentar
Hva er problemet?

Hvis for tjukk, be henne slanke seg. Motsatte, sett henne på McDonald kur.

Noe annet, plastisk kirurgi.

Gud hjelpe meg! Som oftest så er ikke problemet av kosmetisk art, som oftest er problemet psykisk. Man kan selvsagt trene, spise bedre, opprerere brystene eller hva det skal være, men det løser som oftest ikke det underliggende problemet.

Lenke til kommentar
Hva er problemet?

Hvis for tjukk, be henne slanke seg. Motsatte, sett henne på McDonald kur.

Noe annet, plastisk kirurgi.

Gud hjelpe meg! Som oftest så er ikke problemet av kosmetisk art, som oftest er problemet psykisk. Man kan selvsagt trene, spise bedre, opprerere brystene eller hva det skal være, men det løser som oftest ikke det underliggende problemet.

Får du ikke bedre selvbilde av å trene? :roll:

Lenke til kommentar

"Men tingen er at hun sliter med store komplekser for kroppen sin, og for meg er ikke dette helt forståelig. I mine øyne er hun helt nydelig, men selv er hun missfornøyd med veldig mye. Hun er ikke feit i det hele tatt, selv om hun heller ikke er helt skinny. Helt perfekt i mine øye faktisk!

 

Men uansett hvor mye jeg prøver og si dette til henne, så tar hun det ikke til seg. Og det er ikke noe gøy for meg at hun sliter slik med og godta seg selv. Og hun tar veldig lite komplimanger til seg."

 

 

Fy faen, skulle nesten tro jeg hadde skrevet det selv :p

Lenke til kommentar

Jeg er selv i denne krisen med meg selv. Jeg føler jeg er tykk:S Venner å familien og typen sier jeg har fin kropp og alt det der, men selv føler jeg ikke jeg er 100% perfekt. Føler hoftene er så store, og har alltid hatt den gode magen:D Jeg er normal vekt for aldereren og høyden. Men forsatt føler jeg meg tykk:S Jeg liker ikke å gå i bikini og sånt, er redd for å vise hvordan jeg egentlig er. Jeg håper og trur dette er bare en fase jeg går igjennom, og kanskje en dag vil jeg stå opp og godta meg for den jeg virkelig er. Mange jenter i 14-19 år's alderen sliter med dette.

 

Trur ikke du må presse henne ut av det, dette er noe som går vekk av seg selv håper jeg:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...