robertaas Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 (endret) Tror ikke Arbeiderpartiet klarer redde henne lengere, Manuela har løyet så mye at hun er ferdig nå. Det dummeste er at hun hele tiden sa at de nå ville få et ombud som kunne utfordre regjeringen. Det var jo nettopp fordi det forrige ombudet utfordret regjeringen at Arbeiderpartiet ville kvitte seg med ham. De ville ha en lydig puddel. Er redd Ida også mister jobben når Manuela går. Endret 13. februar 2008 av robertaas Lenke til kommentar
sageman Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 en god, gammeldags vennetjeneste...tydelig at det har sine fordeler å være medlem av dette nettverket som ble omtalt på redaksjon 1, ha vært interessant å hørt litt mer om det. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 I avisutgaven av Dagbladet igår stod det om noen foreldre som ville at deres autistiske sønn skulle starte ett år senere på skolen. Det nye barneombudet viste seg å være en prinsipprytter av rang som kjempet mot foreldrene i flere år. De sier til Dagbladet at de er sjokkert over at hun kunne utnevnes til barneombud. Lenke til kommentar
Spr0cket Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Spr0cket: Du sammenligner epler og pærer. En statsråd er ikke ansatt i normal forstand, og det er selvsagt ikke noen søknadsprosess. Noen habilitetsvurdering er heller ikke relevant. Jeg vil tro Stoltenberg kjenner de fleste i sin regjering langt bedre enn bekjentskapet mellom Ramin-Osmundsen og den nye barneombudet, og det er overhodet ikke problematisk. nå var vel ikke akkurat det poenget mitt, snarere at hun allerede da var godt i gang med det som fremstod som bortforklaringer og bagatellisering av sitt tidligere kjennskap til Stoltenberg. stillingene og fremgangsmåten for valg av kandidat er for min del knekkende likegyldig, for så vidt i begge tilfellene. det har svært få av oss grunnlag til å uttale oss om nemlig. det som er kritikkverdig er en fullstendig manglende evne til å legge seg flat. det ble tidligere i denne tråden spekulert i manglende kulturforståelse, og jeg har tenkt litt på det samme selv. selv om dette er spekulativt, kan man gjerne peke på noen helt konkrete hendelser vedrørende bortforklaring, bagatellisering og tynne forklaringer, og man kommer da ikke bort fra at dette svekker tilliten svært mye - det er helle ikke noe vi er vant med her på berget. men i en del andre land er det derimot god latin å blånekte frem til man blir avsatt. uansett hvordan man vrir og vender på det er dette neppe det beste politiske trekket hun har gjort. Lenke til kommentar
Gege Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Jeg mener at nå er løpet kjørt for hun. Dukker jo opp noe nytt hver dag her. Dessuten så bør Stortinget overta valget av barneombud. Lenke til kommentar
Robocoop Skrevet 13. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2008 (endret) [stillingene og fremgangsmåten for valg av kandidat er for min del knekkende likegyldig, for så vidt i begge tilfellene. det har svært få av oss grunnlag til å uttale oss om nemlig. det som er kritikkverdig er en fullstendig manglende evne til å legge seg flat. Likegyldig med kameraderi og ansettelse av et sockpuppet-Barneombud? Ja, du får mene det du vil, men det er ikke noe jeg ønsker i dette akk så rare og lille landet. Synes det hun sa om juridikum var tåpelig. De har tre jurister fra før, men kaster ut Hjermann, som er psykolog, fordi de trenger mer juridisk kompetanse.......? Kan de ikke bare outsource Barneombudet til et advokatkontor da i så fall? Ro-ro til fiskeskjær, mange..............en til mor og en til far.. Endret 13. februar 2008 av Robocoop Lenke til kommentar
R@ge Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Er vel liten tvil om at hun har virkelig driti seg ut nå ja... Må være utrolig flaut å høre/se seg selv lyve på TV, når du vet at folk har avslørt deg... Jeg synes litt synd på henne jeg, de har jo byttet jobber og koner over en lav sko denne gjengen... Hvorfor skulle hun håndtere dette annerledes Lenke til kommentar
Varmo Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 (endret) Har mistet tillit til Rasmin-Osmundsen. Endret 26. januar 2015 av Termo Lenke til kommentar
Spr0cket Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 [stillingene og fremgangsmåten for valg av kandidat er for min del knekkende likegyldig, for så vidt i begge tilfellene. det har svært få av oss grunnlag til å uttale oss om nemlig. det som er kritikkverdig er en fullstendig manglende evne til å legge seg flat. Likegyldig med kameraderi og ansettelse av et sockpuppet-Barneombud? Ja, du får mene det du vil, men det er ikke noe jeg ønsker i dette akk så rare og lille landet. nei, likegyldig hvorvidt det er forskjeller eller likheter i rammene for valg av kandidater og senere ansettelse i stillingen - i den forstand at det største problemet her er at hun ikke kan legge seg flat og innrømme at det kan være visse svakheter i fremgangsmåten. kommentaren min var, som du sikker fikk med deg, en kommentar til noe tidligere i tråden vedrørende at Osmundsen dro de samme linjene tidligere når vg spekulerte i hvorvidt hun hadde blitt sluppet inn noen bakdør i sin nåværende stilling og refleksjoner omkring at hun nok lærte at denne prosessen - i negativ forstand. det er ikke likegyldig hvordan og på hvilke vilkår et barneombud ansettes ofc. Lenke til kommentar
V?rbris Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 (endret) Er like forbauset over at en advokat som IDA HJORT KRABY tilsynelatende driver med slikt ( bak ryggen snusk ). En rett og slett mold råtten fremgangsmåte. Her snakker vi om en advokat som har vært ansatt hos statsadvokaten, vært dommer i Nordland og som man burde? forventet hadde en mere edruelig ( selv etter alle disse venninefester ) rolle i en slik sak. Her ser det ut for meg at det har foregått ett avtalt spill, mellom flere personer der annsettelsesrutiner spiller ingen ting. Merk dere navnet på denne advokat, henne vil vi høre mere om i fremtiden både på godt og vondt. Jeg frykter for rettsikkerheten for de personer som denne advokat / dommer har vært involvert i, dessverre. Når det gjelder Ramin-Osmundsen håper jeg hun forsvinner fra all statlig forvaltning, for der har hun ingenting å tilføre. Endret 13. februar 2008 av ulfjoh01 Lenke til kommentar
Spr0cket Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 nå skal regjeringen ha en pressekonferanse kvart over sju - den er riktignok litt forsinket, men mulig at vi får en avklaring der. sponheim er på tabloid på tv2 nå, og poengterer dette samme som har vært sagt i denne tråden, man har ikke grunnlag til å uttale seg om verken habiitet eller grunnlaget for ansettelsen, men man har imidlertid grunnlag for å påsta at statsråden ikke fremstår som troverdig. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Pressekonferanse 19:15 hvor Manuela skal stå frem sammen med Jens Stoltenberg. Hun går sikkert av, spørsmålet er om barneombudet vil kunne fortsette etter det som har skjedd. Lurer også om Arbeiderpartiet skal fikse enda en spesialstilling for henne et annet sted. Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Pressekonferanse 19:15 hvor Manuela skal stå frem sammen med Jens Stoltenberg. Hun går sikkert av, (...) Nei, det ser nok ikke sånn ut. Lenke til kommentar
Varmo Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Pressekonferanse 19:15 hvor Manuela skal stå frem sammen med Jens Stoltenberg. Hun går sikkert av, (...) Nei, det ser nok ikke sånn ut. Styrker ikke akkuratt min tillit til hverken henne eller regjeringen. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Det kom frem på pressekonferansen at hun hadde brukt embedsverket til å spre direkte løgner. Jeg tror nok ikke denne saken er helt over. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Det kom frem på pressekonferansen at hun hadde brukt embedsverket til å spre direkte løgner. Jeg så hele pressekonferansen men noe slikt fikk i alle fall ikke jeg med meg. Hvilke direkte løgner prater du om?? Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Tror nok det er mange som sitter igjen med en liten følelse av:"Hva var det vi sa!" Eller for å si som Atle Antonsen etter at den amerikanske ambasaden ble godkjent:"Man skal ikke godte seg på andres bekostning... men..." Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Jeg så hele pressekonferansen men noe slikt fikk i alle fall ikke jeg med meg. Hvilke direkte løgner prater du om?? Blandt annet de ikke har vært med i samme "nettverk". Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Jeg så hele pressekonferansen men noe slikt fikk i alle fall ikke jeg med meg. Hvilke direkte løgner prater du om?? Blandt annet de ikke har vært med i samme "nettverk". ja, den sekvensen så jeg, men må si jeg ikke oppfatter den "dramatisk", i beste fall som ordkløyveri fra journalisten som spurte. At det dessuten er Ramina Osmundsen som lå bak dette, slik du hevder, fikk jeg heller ikke inntrykk av. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 ja, den sekvensen så jeg, men må si jeg ikke oppfatter den "dramatisk", i beste fall som ordkløyveri fra journalisten som spurte. At det dessuten er Ramina Osmundsen som lå bak dette, slik du hevder, fikk jeg heller ikke inntrykk av. Så du tror at embedsverket informerer om Manuelas forhold til andre i et formelt brev til en avis uten å ha sjekket fakta med Manuela. Om de bare dikter opp slikt så er det flere som bør gå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå