Gå til innhold

Deres top 3 beste spill opplevelser ?


Anbefalte innlegg

Dette er ikkje så lett å huske alle spel eg har spelt oppigjen åra og eg kunne sikkert ramsa opp ei lang rekke med opplevelsar og spel. Eg vel å ikkkje rangere valga mine då det eg ikkje har ein klar vinner.

 

Indiana Jones and the Fate of Atlantis frå 1992, eg og ein kompis sat pal i mange dagar for å få runda dette spelet. Herleg musikk og ei fantastisk historie som er sydd rundt ei mengde oppgåver som må løysast. Det blei eit skikkeleg antiklimaks og tomrom når Jones i siste øyeblikk kom seg vekk frå Atlantis før den forsvann i havet.

 

Eg savner veldig denne spelsjangeren, kanskje litt simpelt iogmed at man som oftast kunne hadde ei historielinje og veldig mykje var fastsett.

 

Under a killing moon/ Pandora Directive. Eg kom tilfeldig over under a killing moon på tilbud på den lokale mixkiosken; Oi eit dataspel på 6(?) CD-er til kun 149, dette må vere eit funn, og det var det. Fantastisk atmosfære, musikk og spel som eg vart totalt fengsla av. Spelet var 3. i rekka og handla om P.I Tex Murphy. 3dspel med avanserte puslespel og oppgåver, og med ekte filmklipp her og der.

Pandora Directive var etterfølgeren til under a killing moon og kom 2 år etter, 1996.

Eg prøvde å installere Pandora Directive for eit par år sida, dette var ein real nedtur då for det første at det klikka i eit sett og grafikken var skikkeleg bedritten.

For eit utvikling i spelverdenen vi har over over for.

Eg ønsker meg ein tur tilbake til den tida då desse spela var revolusjonerande.

 

Det siste siste spelet eg vel å trekke fram er Ufo: Enemy unknown som kom i 1993.

Ganske avansert turbasert spel, med trykkande atmosfære og skummel musikk.

Husker eg hadde mange netter der eg satt som på nåler med headset, og hoppa til kvar gong det var eit taktskifte i musikken.

 

For den yngre garde som ikkje har fått oppleve desse spela velg eg å legge ved linkar om spela.

 

Indiana Jones - Fate of atlantis

Under a killing moon

Pandora Directive

Ufo: Enemy unknown

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Starcraft så klart... Er jo bare genialt.

 

2. Må bli diablo 2. Husker jeg lett satt oppe til 3-4 om natten for å spille dette i helgene. Var vel ca 12 år eller noe.

 

3. GTA - Vice City. Husket når jeg kjøpte det og gledet meg til å komme hjem for å spille. Spillte det vel hele hele ettermidagen og natten. Plutselig ble det lysere på rommet :D, såg på klokken... 06.00. På tide å sove?

Endret av Sniken_123
Lenke til kommentar

er selv en 83 modell og husker også tilbake til tiden da man satte seg for første gang ned i sin utkårede stol på tg. var vel tg 0102..

 

huff.. nå er jeg en helt vanlig mann i gata :p FØR i tiden var jeg konge av LANET :p alle bærtene ville prøve mi "cs" mus :p og skapene var fulle av "pokaler" fra Lanene :p

 

husker da jeg fikk sc inn til bygda jeg kom fra, ingen viste om det.. etter 2 mnd spilte ca 2/3 av alle med data starcraft :p sukk sukk :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

1.Outlaws. Et temmelig gammelt FPS-spill hvor du skulle bekjempe skurker i ville vesten. Husker jeg juksa på demoen også. :p

2.Tony Hawk's Pro Skater 2. Første yndlingsspill. :love:

3.Call of Duty 2. Første spillet jeg ikke brukte juksekoder i, samtidig som flerspiller-delen fremdeles er fantastisk.

Lenke til kommentar

1. Baldurs gate serien (1, og 2 + expansion packs) definitivt. Ingen andre spill har kommet i nærheten i ettertid. Stemningen, dialogene og karakterene i spillet er absolutt det beste jeg noensinne har opplevd i et spill. Hvem digger vel ikke Minsc, seriøst! ^^

 

2. Må vel være diverse Zelda spill. SNES spillet "A link to the past" og "Ocarina of time" er vel de abslutt beste konsollspillene jeg har spilt. Twilight Princess kommer veldig nært også, men bare pga stemninga og interaktiviteten man har der, selve spillet var altfor enkelt etter min smak.

 

3. Diablo 2, et av se spillene jeg har hatt aller vanskeligst med å legge fra meg og som jeg definitivt har spilt mest. Grinding på sitt aller mest underholdende ;)

Lenke til kommentar

1.Baldurs gate 1 og 2 til Ps2. Ufattelig morro å spille med en kamerat. Ble mye krangling, når jeg eller han fikk noe bra.

 

2. Half Life 2: Må vel være den første spillet jeg runda uten å bruke koder. *Stolt*

 

3.Tomb Raider til PS. Bare jeg husker tilbake til den tiden, kommer jeg i stemning. Aldri mer har ett spill klart å få meg i samme stemning som TR 1.

Endret av BadSmile
Lenke til kommentar

vell...

 

det hele starta med C&C : Red Alert noe som jeg spillte uendelig mye gjennom 2-3 år

 

fortsette med Wc3 som har uendelig mange gode minner fra ladder, dota og div custom maps :D

 

 

siste må være Battlefield 2 med venner online!

 

Skal sies at ingenting slår Konsollspill med venner! :) Goldeneye, super smah, mario kart, gears, cod4 osv osv...

Lenke til kommentar

1. Resident Evil 2. Første gangen jeg satt og spilte dette på PS1 var en opplevelse.

 

2. Final Fantasy 7 også på PS1. Noen av scenene, spesielt den i verdensrommet hvor Cloud og den ene jenta flyter ved siden av hverandre i det tomme rommet. Gåsehud..

 

3. Må nok henge meg på Amiga tiden jeg også, men og finne et spesifikt spill fra den tiden blir vanskelig. Kanskje Defender of the Crown eller Monkey Island serien, selv om jeg aldri har runnet dem..

 

Det er nok mange andre spill som har gitt meg gode minner også. Sånne som Bioshock, Half-Life 2, gamle Defender på en gammel Apple maskin på skolen og mange fler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...