Daily-Drifter Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 (endret) Hei Jeg har akkuratt fått arbeidskontrakt hos et it-firma og begynner om ca 3 uker. fram til da ville de at jeg skulle sette meg inn i hvordan en Cisco-switch fungerer og prøve å lære meg å konfigurere denne før jeg begynner. fikk med meg en Catalyst 2940 8-porters switch som jeg smått begynte å leke med i går kveld. så langt har jeg: - resatt den - kjørt express config (eller no liknende) der jeg gav den IP og lagde username og pass. - installert cisco network assistant - kjører konsollen gjennom tp kabel med Telnet Når jeg har søkt på google linker den mest til cisco sine sider, men det som står der er veldig generelt og går mer på hvordan komme til selve konsollen osv. Det jeg trenger hjelp med er en god guide til å lage "user-accounts", og en oversikt over de vanlige instillingene man endrer på en slik boks. eksempler hadde vært det beste. har en config fil her, men det er ikke så lett å forstå hva alle linjene betyr, kanskje dere vil hjelpe? ellers er jeg glad om noen har noen linker til noe godt lesestoff for å sette meg inn dette. mvh Leo Endret 14. februar 2008 av Daily-Drifter Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Hm. Let mer på cisco.com. De har mye bra dokumentasjon, men kan være litt vanskelig å finne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå