tigergutten Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Er på jakt etter ett sikkerhetskurs/bøker for å sikre ulike trådløse nettverk, noen som har noen gode tips/erfaringer?? Lenke til kommentar
Justin_Sane Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Størrelsen på nettverket? Hva er det du bruker av hardware og hvor sikkert må dette være? Lenke til kommentar
tigergutten Skrevet 13. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2008 Er ett nettverk for en bedrift.. og det er ikke 100% bestemt hvilken hardware de går for. Jeg vil bare lese meg litt opp på hvordan en best mulig kan sikre trådløse nettverk.. uavhengig av hardware. Vet at det er endel kurs på dette, men det må da finnes bøker en selv kan lese.. eventuelt tar jeg gjerne imot forslag på gode kurs. Lenke til kommentar
tyldum Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 http://dataequipment.no/webdoc/DataEq.nsf/...1256FC4003203ED kan muligens være noe. Ellers er det bare en måte å implementere et sikkert trådløst nettverk på og det er WPA med 802.1x. Lenke til kommentar
Mr_Andersen Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Er ett nettverk for en bedrift.. og det er ikke 100% bestemt hvilken hardware de går for. Jeg vil bare lese meg litt opp på hvordan en best mulig kan sikre trådløse nettverk.. uavhengig av hardware.Vet at det er endel kurs på dette, men det må da finnes bøker en selv kan lese.. eventuelt tar jeg gjerne imot forslag på gode kurs. Hei! Ta en titt på dette : Aruba Networks :-) Gratis opplæring og læring om sikkerhet finner du her: http://arubanetworks.com/education/train.php Lykke til med et enkelt valg Lenke til kommentar
tyldum Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Mr_Andersen: Du har 6 innlegg. Alle med halleluja om Aruba men du unngår alle saklige spørsmål om produktene. Er det mulig å forvente litt mer saklighet i dine innlegg? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 jeg har selv lest flere bøker i Hacking exposed-seriene og vil anbefale Hacking Exposed Wireless Lenke til kommentar
Software_Scenario Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 (endret) Et annet alternativ er å sette de trådløse nettverkene dine bak en ISA server. ISA server har firewall med funksjoner som du kan forvente som VPN, IDS, web cache og proxy. Den har et brukergrensesnitt som er veldig enkelt å bruke. http://www.microsoft.com/isaserver/prodinfo/overview.mspx Jeg vil absolutt anbefale ISA om dere kjører et "Microsoft nettverk" (Active Directory, exchange mail server evt. SharePoint mm.) Endret 10. mars 2008 av Software_Scenario Lenke til kommentar
power Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 (endret) Hvis du tar en titt i Cisco sin dokumentasjon på 1240-accesspunkter så kan du se litt hvordan de ulike autentiseringsmetodene fungerer. Ellers så tror jeg nok boka som ilpostino anbefaler ville være noe om du virkelig vil gå i dybden her Endret 19. mai 2008 av power Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå