Gå til innhold

Noen spørsmål vedrørende JDK-versjon, JDK documentation etc.

Anbefalte innlegg

Hei,

Har nå mottatt Java-boken min (Beginning Java 2 JDK5, Ivor Horton), og gleder meg til å sette igang. Men et par spørsmål i forbindelse med de første forberedelser. Hvilken JDK6 er det meningen at jeg skal laste ned? Stemmer det at jeg skal laste ned, "Java SE Development Kit 6 Update 4". For å si det på en annen måte, inneholder den downloaden både JDK6 og update 4, eller bare JDK6?

Det er også tre forskjellige innstalls av denne for Windows. To av dem er offline, den ene for Windows, og den andre for 64 bits. Jeg regner med at sistnevnte er best for meg da jeg kjører Vista 64 bits. Men filstørrelsen for 64 bits-versjonen er mye mindre (39 vs. 71MB), hvorfor? Er det fordi 64-bits downloaden ikke inkluderer Documentation? Siden jeg snakker om her.

Kan noen i det hele tatt forklare meg hva jeg trenger, og hva jeg ikke trenger?

Også var det dette med tekst-editor. Siden jeg er totalt nybegynner i dette her, og skal følge en bok, er det vel lurt å unngå slike IDE-er som gjør en del automatisk for deg. Ihvertfall sier boken det. Boken anbefaler JCreator. Er dette programmet godt egnet for nybegynnere? Og hvordan fungerer det i bruk?

Til slutt vil jeg bare takke for all hjelp jeg måtte få. Planen er å studere ikt eller informasjonsvitenskap til høsten igjen. Så da kan det være greit med litt forkunnskaper.

Snorre :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg regner med at OOP = object-oriented programming. Men da prøver jeg med Notepad 2 da. Når det gjelder en kompilator og Java VM så er vel dette det som inngår i Java development kit (JDK)?

Edit: Ser ut til at Java Runtime Environment ikke er tilgjengelig til 64 bits Windows enda.

http://java.sun.com/javase/6/webnotes/inst...windows-64.html

Trenger jeg JRE? Hvis ja, skal jeg heller satse på at 32 bits JDK og JRE fungerer på 64 bits Windows?

Endret av Snorre
Lenke til kommentar

Nei, laster du ned JDK får du nok det du trenger. Dessuten, det skader ikke å laste ned feil. Første regel når det gjelder det meste innen datagreier; prøv deg frem. Feiler det, har du mest sannsynlig ikke ødelagt noe, men må prøve på nytt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...