Gå til innhold

PCI Express fra 3Dlabs

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bakoverkompatibel, står det. Noen som vet om det betyr at PCI-X komponenter kan brukes på vanlig PCI-slot, eller betyr det at PCI-komponenter kan settes i en PCI-X slot?

Driver nemlig og titter på ny SCSI-kontroller, og vil ha U-320. Men både Adaptec og Tekram sine skal ha PCI-X grensesnitt. Og hovedkortet mitt har ihvertfall ikke PCI-X...

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Bakoverkompatibel, står det. Noen som vet om det betyr at PCI-X komponenter kan brukes på vanlig PCI-slot, eller betyr det at PCI-komponenter kan settes i en PCI-X slot?

Driver nemlig og titter på ny SCSI-kontroller, og vil ha U-320. Men både Adaptec og Tekram sine skal ha PCI-X grensesnitt. Og hovedkortet mitt har ihvertfall ikke PCI-X...

Er ikke PCI-Express og PCI-X to forskjellige ting...?

Lenke til kommentar

De som lurer på hva PCI-X og PCI-EXPRESS er kan lese på www.pcisig.com.

Men jeg kan forklare litt.

PCI-X (2.0 heter forøvrig den mest aktuelle versjonen) er en arvtager for Dagen PCI buss.

Det akkurat samme gjelder PCI-EXPRESS. Begge standardene støtter vanlige (dagens) pci-kort. Dette blir litt av det samme som

DVD+/-R opplegget tror jeg, men det er samme firmaer som støtter begge, merkelig nok.

Med PCI-X 2.0 eller PCI-EXPRESS øker man tilleggskortenes ytelse drastisk. Hva sier om 10Gbps NIC og 300MB/s S-ATA?

Hovedkort med disse standardene er ventet Q4 2003, senest Q12004.

Lenke til kommentar

Så denne gamle tråden har våknet til live igjen...

Jepp, to forskjellige ting som beskrevet over. Jeg har forresten endt opp med en Adaptec 29320-R som skal ha PCI-X (regner med det er det samme som 64-bits pci), men den er fint bakoverkompatibel med 32-bits pci. Kjører den på det nå og får selvfølgelig ikke utnyttet båndbredden fullt ut, men på neste hovedkort tenker jeg...

Dø, gamle tråd, døøø...

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...