Erlend1988 Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Hei, håper noen kan hjelpe meg, for har virkeig lagt ned noen timer for å få pcen til å fungere, men det vil bare ikke. Først og fremst så er det et problem med at det bare kommer svart skjerm når jeg skal boote med windows cd(orginal). Det virker som min sata harddisk krasjer med cdrommen(slave) når jeg skal boote. Har prøvd en rekke ting som feks å koble ut harddisken. Resultatet av det er at jeg kommer inn i windows-installeringen men får senere beskjed om at harddisk ikke er tilgjengelig. Har faktisk gjort noe som kanskje ikke er så lurt etter å ha slitt med pcen i timesvis, faktisk helt siden før jul. Jeg koblet til stømmen på harddisken først etter jeg var kommet inn til windows-installasjonen men da får jeg likevel problemer når pcen restarter underveis. For da funker d ikke å koble ut strømmen for så å fortsette installasjonen. Så hva gjør jeg? Lenke til kommentar
koks Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Jeg har slitt med det samme på jobb-PC-en min. Det funker med Vista-CD-en, så det er mitt tips. Lag en nedskalert versjon av Vista med vLite og installer det. Håper det kommer noen fungerende tips for å få XP opp og kjøre også. Du kan også prøve med en annen CDRom (f.eks. USB-cdrom hvis du har stasjonær PC, eller en annen USB eller en firewire-cdrom hvis du har bærbar). Lenke til kommentar
Erlend1988 Skrevet 12. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2008 Takk for tipset, men fant det ut på egenhånd. Fikk installert sata drivere på før jeg satt i windows cden. Var noe jeg ikke trodde man trengte å gjøre siden det ca er bare sata utganger på hovedkortet, men men. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå