Gå til innhold

Basic (rimelig) musikkmobil 5GB+. iPhone? er unlock trygt?

Greblak

Anbefalte innlegg

Har nå en iPod Photo, og en SE Z530i. Det er litt slitsomt å gå rundt med alt dette i tillegg til lommebok, nøkler osv.. Jeg går rett og slett tom for lommer.

SEen er grei og har mp3 spiller, men må jo ha noen nye spesialplugger, minnekort osv. Samt den har mista en del batterilevetid siden jeg nå har hatt den ett år. Det blir antageligvis like billig å skaffe en ny mob som å skaffe nytt batteri, minnekort og propper. Samt jeg vil ha litt proffere propper. Har nå Creative Aurvana og er mildt sagt fornøyd.

Jeg leter egentlig etter en iPod + ringing + kalender + SMS. Ikke noe funky stuff. Ja.. nå kommer sikkert ti stk til å rope iPHONE! Jeg er litt skap-apple-fan, men er skeptisk til iPhone akkurat nå siden den ikke er støttet i Norge og man må låse den opp. Jeg vet om et firma som gjør det for deg i Norge, men skal nå klare det selv tror jeg.

Men jeg er som sagt skeptisk. Om man evt skulle ende opp med å oppdatere den, så vil den automatisk låse seg, for godt? Eller? Derfor er jeg litt redd for å blåse 4000 på noe jeg kommer til å bruke i 2 mnd før den er ubrukelig. Er frykten min berettiget?

Finnes det noe lignende? Gjerne litt billigere, men med brukbar plass (et sted mellom 5-10gb) skal jeg fint kunne leve med. Trenger ikke funky funksjoner som 3G, GPS, WiFi og alt sånt surr. Trenger ikke MMS engang (jepp kjenner til det ved iPhone) ;)

Så template-posten litt sent men her er

Generelle must-have krav:

Funksjoner:

-Kalender: Ja

-GPRS: Ja

-Email klient:Ja

Pris:

0 - 4000, gjerne så rimelig som mulig. Helst uten abb, men er tilbøyelig

Diverse:

Blåtann

Minnekortstøtte, eller 5GB+ internminne

MP3

God batterilevetid

Hovedbruk vil bli som sagt SMS, ringing, musikk og kalender.

Endret av Greblak
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg anbefaler iphone ;) per dags dato kan ihvertfall de 3 nyeste versjonene(1.1.1, 1.1.2, og 1.1.3) låses opp slik at den brukes uten simkort. hvis du vet hvordan du laster ned filer osv osv, så skal du nokk klare å jailbreake/hacke den ;) besøk forumet på mac1.no-> iphone, der finner du guider osv ;)

Lenke til kommentar

Takker for hjelp. Har funnet en brukbar løsning, som er god og billig ;)

Musikkadapter fra Clas Ohlson: Musikkadapter

M2 micro med adapter fra Komplett:

4GB minnebrikke

Hadde mest lyst på 8gb brikken men fulgte selvsagt ikke med adapter...

Er fremdeles litt interessert i om det faktisk er "trygt" å mekke på en iPhone. Kan den låses igjen for godt av Apple? Eller kan man flashe/formatere og begynne fra scratch?

Lenke til kommentar

Ser av signaturen din at du er fan ;) Må innrømme jeg er og litt skap-fan av Apple. Men mangler litt kompabilitet hit og dit for at det skal lønne seg egentlig, men å skaffe seg en iPhone hadde virkelig gjort seg. Om de ikke kan røre den etterpå hadde det kanskje vært en ide. Tips på hvor man skal få tak i en, frakt, moms, toll osv dersom man ikke har familie i statene, eller reiser dit selv?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...