ticsyboy Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 hei! jeg har glemt passordet på min fujitsu siemens pa 2510. noen som vet hvordaa jeg kan fjwrne det? det er phoenix bios, har prøvd å tatt ut og inn cmos batrteriet. noen som vet hvor dip swtichen er? MVH: Nicolas Lenke til kommentar
p@ge Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 ser om du finner 2 små kontakter som heter " clrtc ", dette står for ClearRealTimeClock ( i nærheten av cmos batteriet ) ( pc må være frakoblet fra spenning ) og kortslutt disse kontakten med f.e. en små skrutrekker. lykke til Lenke til kommentar
ticsyboy Skrevet 12. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2008 ser om du finner 2 små kontakter som heter " clrtc ", dette står for ClearRealTimeClock( i nærheten av cmos batteriet ) ( pc må være frakoblet fra spenning ) og kortslutt disse kontakten med f.e. en små skrutrekker. lykke til jeg finner ikke de:( Lenke til kommentar
p@ge Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 jeg finner ikke de:( ikke sikkert at den finnes på bærbare pc dette er et inlegg fra " PerB " i et lignede topic: Dessverre (og heldigvis) har en rekke laptopper BIOS-passord lagret separat slik at restting av BIOS/CMOS ikke skal endre/fjerne passordet. Dette er en effektiv tyverisikring som krever at maskinene må inn til service (hos produsent). fra denne side: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=904341&hl= kanskje andre kommer med en bedre løsning. lykke til Lenke til kommentar
ticsyboy Skrevet 13. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2008 jeg finner ikke de:( ikke sikkert at den finnes på bærbare pc dette er et inlegg fra " PerB " i et lignede topic: Dessverre (og heldigvis) har en rekke laptopper BIOS-passord lagret separat slik at restting av BIOS/CMOS ikke skal endre/fjerne passordet. Dette er en effektiv tyverisikring som krever at maskinene må inn til service (hos produsent). fra denne side: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=904341&hl= kanskje andre kommer med en bedre løsning. lykke til noen som vet hvor jeg finner dip swtichen da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå