håvard87 Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Alright! Jeg skulle hatt en ny 24" widescreen (16:10) skjerm med oppløsning på 1920x1200. Jeg har ikke all verdens å bruke så det må bli av de modellene man får for under 3300-3500kr. Skjermen skal ikke brukes til spilling, men mye til surfing, film og kanskje litt video/bilde-behandling. ACER AL2416WB Har sett på denne, men lurer på om noen har erfaring med den og kan bekrefte/avkrefte at den har DVI-port. Detaljene i prisguiden sier nemlig at den bare har VGA-inngang, men andre sider sier den har DVI-inngang også. Ellers vil jeg gjerne høre om anbefalte skjermer innenfor mitt budsjett. Takk på forhånd:-D Lenke til kommentar
ostenxx Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 (endret) Sjekk denne posten. Omhandler BenQ G2400W- en skjerm som svært mange er godt fornøyd med og som utvilsomt gir mye for pengene. Har selv 2 stk og er storfornøyd. Mvh. Øystein Endret 12. februar 2008 av ostenXX Lenke til kommentar
håvard87 Skrevet 13. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2008 Ser grei ut den, men synes lysstyrken så relativt laber ut på papiret. Hvordan er denne sammenlignet med BenQ G2400? Samsung Samsung 24" SyncMaster 245B Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Det er en skjerm, ikke et solarium. Lysstyrken er mer enn bra nok. Lenke til kommentar
trulsi Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 Det er en skjerm, ikke et solarium. Lysstyrken er mer enn bra nok. Hvorfor bryr folk seg egentlig om lysstyrke? Jeg hadde aldri kunnet brukt noen av de lcd-ene jeg har testet på maks lysstyrke i alle fall:) Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 (endret) Greit å ha høy lysstyrke om man sitter i et svært godt belyst rom. I motsetning til de fleste gutterom med andre ord. Ville nok ikke gått for den Acer skjermen. (verken DVI eller HDCP) Heller BenQ G2400W, eller SyncMaster 245B. (som jeg selv har) Endret 2. mars 2008 av andrull Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 Jeg har óg skrudd ned lysstyrken kanske mye på min 24". Finnes det 24" med lavere oppløsning en 1920x1200 ? (Sikter til emnetittelen). Lenke til kommentar
trulsi Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 I motsetning til de fleste gutterom med andre ord. Var det ment nedlatende? Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 (endret) Hehe, i såfall ville jeg vel mildt sagt kastet stein i glasshus. For plasserer meg veldig godt i den kategorien selv. (bare til en opplysning) Har selv stilt ned lysstyrken langt ned, men tenkte bare jeg skulle nevne en grunn til hvorfor noen foretrekker høyere lysstyrke. Her på rommet har jeg ca 45min - 1time med sollys i sommerhalvåret. (og da merken er raskt at det er greit med litt høyere lysstyrke / kraftigere persiener) Endret 4. mars 2008 av andrull Lenke til kommentar
Shirmah Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 Ser grei ut den, men synes lysstyrken så relativt laber ut på papiret. Hvordan er denne sammenlignet med BenQ G2400? Samsung Samsung 24" SyncMaster 245B Sitter med maskinen og skjermen i en glassveranda med 10 kvadratmeter solvendte vinduer. G2400W'en klarer seg helt fint. Tekniske spesifikasjoner er overvurderte. Lenke til kommentar
trulsi Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Hehe, i såfall ville jeg vel mildt sagt kastet stin i galsshus. For plasserer meg veldig godt i den kategorien selv. (bare til en opplysning) Har selv stilt ned lysstyrken langt ned, men tenkte bare jeg skulle nevne en grunn til hvorfor noen foretrekker høyere lysstyrke. Her på rommet har jeg ca 45min - 1time med sollys i sommerhalvåret. (og da merken er raskt at det er greit med litt høyere lysstyrke / kraftigere persiener) Aha:) Du hadde et poeng da, og jeg maa trekke tillbake min bastante paastand. Paa jobb har jeg nemlig skjermen paa maks brightness. Men til hjemmebruk har jeg aldri hadd bruk for masse brightness. Ikke en gang naar jeg hadde crt. Naa har jeg forresten kjoept en slik Benq 24" selv, og skal proeve den etterpaa. Spent! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå