Gå til innhold

5.1 surround sett til gaming

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjøp deg heller Creative SoundBlaster Audigy 2 og Creative Inspire 6700 6.1. Da har du et MEGET bra anlegg. Du eier de for ca. 1800-2000,- kr. Riktignok er det ingen spill som støtter 6.1-lyd ennå, men når det kommer vil du ha et godt hjelpemiddel i form av nøyaktig lydretning. Onboard lyd duger ikke til gaming. Med mindre du har særdeles lave krav til kvaliteten, da! :D

Lenke til kommentar

Det innebygde lydkortet er i 5.1 utførelse og skal visstnok ligge rett under Audigy2 i kvalitet, så jeg tenker det er bra nok....

Er ute etter et sett som har skarp og god lyd med passe trøkk uten å koste så alt for mye....skal ha en del anna også :)

Anbefalinger?? og nei,jeg skal ikke ha headset...sikkert bra, men data'n står på eget rom så hensynskravet er minimalt :D

Lenke til kommentar

Creative Inspire 6700 6.1 kan brukes på 5.1 lydkort også. Bakre senter genereres ut fra de to bakre satelittene. Spørsmålet er jo om du klarer å trykke inn 6 høytalere rundt PC'n. Selv har jeg et rimelig 5.1 sett fra Creative (5300) som jeg er fornøyd med, men dette selges ikke lenger. 5100 skal imidlertid også tilby god lyd for pengene. Creative har et "Digital 5500"-sett til rundt 1500,- som ser lovende ut. Du får ta en titt, lese tester. :)

Lenke til kommentar

Jøss! Onboard lyd som ligger oppimot Audigy 2 i kvalitet?! Det er jo konge! :woot:

Men jeg vil fortsatt anbefale Creative Inspire 6700 6.1, for som Kristian sa: det kan brukes med 5.1-lydkort også. Dermed kan du kjøpe nytt lydkort når kvaliteten har blitt betydelig bedre. Husk at det er sjelden man kjøper nye høyttalere! :wink:

Lenke til kommentar
syntes ispire 6700 ser litt pignlete og ut ifra tester jeg har lest ikke serlig bra bass osv

har selv M3G4 Wørks thx550 konge lyd :)

*headsett fra senheiser og grado i prisklassen 1200kr + er sikkert like bra eller kanskje bedre til spill*

Nå synes jeg at nøyaktig posisjonering av lyden er viktigere enn kraftig bass. Jeg behøver heller ikke mange watt, for jeg kan ikke spille med høyt volum når det er andre i huset. Jeg hadde et headsett en gang, men det gikk i stykker og var heller ikke særlig behagelig å bruke (ble varm om øra!). Jeg har klart å leve med et 2.0-sett i fire år nå, så forbedringen er uansett stor! VELDIG stor! :woot:

Lenke til kommentar

Creative Inspire 5300 er en pakke med relativt gode høytalere som passer perfekt til Audigy kortene fra samme selskap.

Du får for tiden også kjøpt en pakke med audigy kortet og høytalerne samlet, det er bare å titte rundt!

Ellers så er nyere inspire serier også noe å satse på, f.eks 5500...

Alt avhenger egentlig av hvor mye penger du er villig til å bruke.

Og hadde jeg vært deg ville jeg aldri satset på onboard lyd, uansett om det var dolby surround eller whatever, dedikerte lydkort er alltid best! :woot:

Lenke til kommentar
Alt avhenger egentlig av hvor mye penger du er villig til å bruke. Og hadde jeg vært deg ville jeg aldri satset på onboard lyd, uansett om det var dolby surround eller whatever, dedikerte lydkort er alltid best!  :woot:

nForce2 er kjent for å ha integrerte lydkort som kan konkurrere mot det meste av "dedikerte" lydkort.

Lenke til kommentar
Alt avhenger egentlig av hvor mye penger du er villig til å bruke. Og hadde jeg vært deg ville jeg aldri satset på onboard lyd, uansett om det var dolby surround eller whatever, dedikerte lydkort er alltid best!  :woot:

nForce2 er kjent for å ha integrerte lydkort som kan konkurrere mot det meste av "dedikerte" lydkort.

Hva fa**?! :o

Jeg bestilte en PC med nForce2 og Audigy 2! Jeg kunne spart en tusing og heller kjøpt en bedre prosessor! Det er jo ingen ende for alle problemene jeg har oppdaget med oppsettet mitt ETTER å ha bestilt det! :grumpy: Se her så skjønner dere hva jeg mener.

http://forum.gamer.no/viewtopic.php?t=91004

Lenke til kommentar

Jepp, jeg har Aldri vært så fornøyd med noen lydkort som nForce2 kortet mitt

(Asus A7N8X Deluxe nForce2SPP)

helt genialt, SoundSTORM forever :)

kammeraten min har Audigy (1) men det er ingen match for SoundSTORM

syntes jeg:)

Lenke til kommentar
Kjøp heller et l33t Headset til 1500kr :)

mye bedre, bare pass på at det støttet DDS (Dolby Digital :)

Et headset som støtter DDS? Er det ikke DTS du mener (Digital Theater Sound)? Har nå aldri hørt om et headset, eller noen andre høytalere for den saks skyld som "støtter" dette. Kravene her ligger vel heller på utstyret som skal takle lydsignalene, altså forsterker og eventuellt en dekoder) og ikke høytalerene i seg selv. Det som derimot kreves for å få full nytelse av et DTS system er at du har gode og nok høytalere.

Når jeg kommer til å tenke meg om er det vel kanskje Dolby Digtal Sound du mener? Da er det riktig at du trenger et par høytalere som "støtter" det digitale formatet. Fordelen med dette er så vidt jeg vet det at du slipper den støyen som høytalerene produserer når du hører på lyd. Har forresten aldri sett headset som støtter dette, men med mine Sony MDR-V700DJ (som ikke er digitale) finnes det ikke støy når det er koblet rett på Audigy2 kortet mitt, så jeg kan trygt anbefale dem. Når jeg kobler dem gjennom mine Creative SB250 høytalere derimot er det litt støy, men dette er ikke skjenerendes med mindre du sitter med headsettet på uten å høre på noe musikk eller annen lyd.

Headset er likevel uansett å anbefale når det gjelder lyd og gaming, har du en gang prøvd det er det tvilsomt at du vil spill uten igjen. Dette gjelder da i dette tilfellet først og fremst online spill, slik som Cstrike.

Når det gjelder onboard lydkort så er det som mange før meg har nevnt nå nesten ikke lenger forskjell på de lydkortene du får på et nForce2 eller KT400 brikkesett-hovedkort, om du da ikke går til innkjøp av et hel profft kort til flerfoldige tusenlapper. Selv kjøpte jeg et Audigy2 for ikke så alt for lenge siden og er svært fornøyd med det, men pr. dags dato angrer jeg da jeg kunne fått et hovedkort med støtte for nForce2 for samme summen.

Om du søker litt rundt på nettet, kanskje også på denne siden, er jeg helt sikker på at du finner flerfoldige tester av diverse høytalersett som kan interresere deg. Noen tips å lete kan være www.hjemmepc.no, www.komputerforalle.no, www.komplett.no. Det er og publisert flere tester av slike sett i forskjellige tidsskrifter som PC Games (tidligere Incite og kommende PC Gaming), Hjemme PC, Komputer for alle, og i siste nr. av Pc Pro. www.creative.com og www.logitech.com er sider som det også kan være lurt å ta seg en tur innom. Ta deg litt tid og let litt rundt så finner du nok et sett som passer for deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...