Joy Division Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Hei, jeg har Speedtouch adsl og Telenor, men hvordan kan jeg forandre MTU settings? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 http://bbs.adslguide.org.uk/showthreaded.p...mp;sb=5&o=0 Lenke til kommentar
Joy Division Skrevet 13. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2008 http://bbs.adslguide.org.uk/showthreaded.p...mp;sb=5&o=0 Tusen takk holder på å prøve nå Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Trolig har du annen ipadresse. Denne finner du ved å skrive IPCONFIG og se etter adressen til standard gateway. Telnet så inn i denne adressen. Trolig 10.xxx Lenke til kommentar
Joy Division Skrevet 13. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2008 Trolig har du annen ipadresse. Denne finner du ved å skrive IPCONFIG og se etter adressen til standard gateway. Telnet så inn i denne adressen. Trolig 10.xxx Kunne du forklart det lettere ingen kommer med virkelig svar Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Hvilket operativsystem bruker du? XP eller Vista? Lenke til kommentar
Joy Division Skrevet 14. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2008 Hvilket operativsystem bruker du? XP eller Vista? Windows XP. Lenke til kommentar
ricmik Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 (endret) Trykk start -> kjør Skriv inn "cmd" (uten ") Trykk enter Når du får opp kommandolinjevinduet, skriver du "ipconfig" Se etter en linje som ser ut som denne: Default Gateway . . . . . . . . . : xxx.xxx.x.x Der har du IP-adressen til routeren din. I det samme vinduet skriver du nå: telnet xxx.xxx.x.x (bytt ut xxx.xxx.x.x med det som står ved siden av default gateway) Tast inn brukernavn og passord for routeren og trykk enter. (Standard er Administrator som bruker, og blankt passord) Etter du har gjort dette, vil du se følgende: {Administrator}=>: Tast inn følgende linjer, og trykk enter etter hver linje.. Bytt ut 1458 med den MTU-verdien du vil ha: ip ifconfig intf=LocalNetwork mtu=1458 saveall Lukk kommandolinjevinduet. Edit: Men hvorfor skal du endre MTU? Endret 14. februar 2008 av ricmik Lenke til kommentar
Joy Division Skrevet 14. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2008 Trykk start -> kjørSkriv inn "cmd" (uten ") Trykk enter Når du får opp kommandolinjevinduet, skriver du "ipconfig" Se etter en linje som ser ut som denne: Default Gateway . . . . . . . . . : xxx.xxx.x.x Der har du IP-adressen til routeren din. Når du har funnet denne kan du følge veiledningen som ble nevnt tidligere, og bytte ut med adressen du fant med ipconfig: telnet 192.168.1.254 med telnet xxx.xxx.x.x Edit: Men hvorfor skal du endre MTU? Fordi jeg vil spille Halo 3 online og da må jeg ha Xbox live og da trenger jeg 1200 eller noe som MTU og jeg har mindre, derfor vil jeg forandre MTU Lenke til kommentar
ricmik Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Fordi jeg vil spille Halo 3 online og da må jeg ha Xbox live og da trenger jeg 1200 eller noe som MTU og jeg har mindre, derfor vil jeg forandre MTU Jeg har oppdatert beskrivelsen litt.. Si ifra om det er noe du lurer på. Lenke til kommentar
Joy Division Skrevet 14. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2008 Fordi jeg vil spille Halo 3 online og da må jeg ha Xbox live og da trenger jeg 1200 eller noe som MTU og jeg har mindre, derfor vil jeg forandre MTU Jeg har oppdatert beskrivelsen litt.. Si ifra om det er noe du lurer på. Ok den svarte boksen kommer opp, men skal jeg skrive det dere har sagt også ta ENTER? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 (endret) ipconfig <enter> Microsoft anbefaler MTU på 1364. http://support.microsoft.com/kb/908882 Endret 14. februar 2008 av la7dfa.com Lenke til kommentar
ricmik Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 (endret) Ok den svarte boksen kommer opp, men skal jeg skrive det dere har sagt også ta ENTER? I den svarte boksen skriver du nøyaktig det som jeg har skrevet i beskrivelsen med enter etter hver linje. Endret 14. februar 2008 av ricmik Lenke til kommentar
Joy Division Skrevet 14. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2008 Ok den svarte boksen kommer opp, men skal jeg skrive det dere har sagt også ta ENTER? I den svarte boksen skriver du nøyaktig det som jeg har skrevet i beskrivelsen med enter etter hver linje. Tusen Takk alt virker bortsett fra Brukernavn og passord Lenke til kommentar
ricmik Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 (endret) Tusen Takk alt virker bortsett fra Brukernavn og passord Vil det si at du fikk endret MTUen? Endret 14. februar 2008 av ricmik Lenke til kommentar
Joy Division Skrevet 15. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2008 Tusen Takk alt virker bortsett fra Brukernavn og passord Vil det si at du fikk endret MTUen? Nei, men alt det dere har skrivd virker så jeg mangler bare passord og brukernavn til routeren jeg husker bare brukernavnet til den og ikke det lange passordet Lenke til kommentar
Joy Division Skrevet 15. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2008 Tusen Takk alt virker bortsett fra Brukernavn og passord Vil det si at du fikk endret MTUen? Nei, men alt det dere har skrivd virker så jeg mangler bare passord og brukernavn til routeren jeg husker bare brukernavnet til den og ikke det lange passordet Lenke til kommentar
Hestvik Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 (endret) Skjønner ikke hvorfor det er så mange unødvendige svar. last ned TCP Optimizer dra linjen til din aktuelle hastighet og klikk på Optimal Settings. Da har du MTU på 1500 og alt skal være greit. Har prøvd dette selv, og det fungerer. Har du 20 Mbit linje drar du den til 20 000, har du 10 Mbit så drar du den til 10 000. Det enkle er ofte det beste vet du Endret 15. februar 2008 av canavasman Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 dra linjen til din aktuelle hastighet og klikk på Optimal Settings. Da har du MTU på 1500 og alt skal være greit. Poenget med tråden er jo at trådstarter ikke skal ha MTU på 1500 men prøve lavere for å få XBOX live til å fungere. Lenke til kommentar
Ulven Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 Skjønner ikke hvorfor det er så mange unødvendige svar. last ned TCP Optimizer dra linjen til din aktuelle hastighet og klikk på Optimal Settings. Da har du MTU på 1500 og alt skal være greit. Har prøvd dette selv, og det fungerer. Har du 20 Mbit linje drar du den til 20 000, har du 10 Mbit så drar du den til 10 000. Det enkle er ofte det beste vet du Sånn jeg har skjønt ting, kan man ikke stille MTU på Routern/modemet med det programmet du refererer til. Da må man bruke Telnet og logge seg inn på modemet og skifte MTU som forklart lengre oppe i posten her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå