Gå til innhold

360 Arcade, problem med HDMI til DVI adapter

PaulKemp

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg en Arcade, i god tro om at jeg skulle kose meg med HD-spill. Den gang ei, under følger min historie...

Har ikke HDMI på tven, men har DVI, så bruker en omformer fra HDMI til DVI. Da mister jeg naturligvis lyden som kommer ut fra Xboxen, så jeg må i tillegg ha kompositt-kabelen til MS inne, for å ha en rød og hvit til stereoannlegget mitt. Kompositt-kabelen som fulgte med, var faktsik så stor, at den dekte over HDMI kontakten på Xboxen, det gikk ikke å ha inne begge samtitig. Se bilde nederst.

Neivel tenkte jeg, de svina hos Microsoft vil nok at jeg skal kjøpe deres altfor dyre komponent HD AV kabel. Jeg måtte "modde" min kompositt kabel, altså ta av plasten, slik at den ble tynnere. Da fikk jeg plass til både kompositt og HDMI samtidig - ref bilde.

Alt fungerte vel i ca 3 uker helt til plutselig 360'n begynte å reboote av seg selv mens jeg hørte på musikk via dash'en. Det skjedde et par ganger med stadig hyppigere intervall, helt til xboxen var ubrukelig. Den slo seg på, men rebootet og rebootet uten at jeg rakk å gjøre noe som helst på den.

Deretter prøver jeg litt uten kompositt kabelen, altså bare med HDMI (uten lyd, oh yeah! :thumbdown: ) da fungerer det greit en god stund, helt til plutselig skjermen blir sort. Etter 1 sek kommer den tilbake og alt er ok. Spiller litt til, skjermen blir sort.

Jeg ringer support og vi feilsøker. Etter masse om og men, ender de opp med å tro at det er HDMI til DVI koblingen min som gjør at dette ikke fungerer som det skal. Fordi når jeg spiller eller bruker 360'n med kompositt, skjer ikke dette - altså da rebooter ikke maskina eller gir svart skjerm.

Noen som har merket et lignende problem? Forbannet å måtte velge mellom HD og spontanisk sort skjerm eller kompositt med lyd. Det er faktisk et vanskelig valg når man har kjørt hd en liten stund.

Legger ved bilder, sorry for dårlig kvalitet. Setter stor pris på alle innspill!

post-135668-1202833019_thumb.jpg

post-135668-1202833023_thumb.jpg

Endret av PaulKemp
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...