Gå til innhold

Harddisk oppfører seg merkelig

totto86

Anbefalte innlegg

Jeg har et merkelig problem med min Samsung 160GB HD.

Det har seg sånn at veldig mange av filene/mappene på disken ikke vises når jeg utforsker disken. Det varierer hvor mange av filene/mappene som vises, men alle filene vises i allefall ikke. Disken liker heller ikke at jeg flytter nye filer over på den.

Samtidig kan jeg for eksempel spille av musikk ifra disken uten problemer.

Har prøvd chkdsk (både R og F) flere ganger. Da kommer det er en beskjed som sier at "file record segment (f.eks) 239 is unreadable". Denne beskjeden gjenntas veldig mange ganger med forskjellige tall. Chkdsk'en kommer av og til i gang med stage 2, men da stopper den som regel helt opp.

Når maskinen startes opp kommer det også alltid en beskjed som sier jeg bør sjekke "concistency"-en på disken og at det er "strongly recomended" at jeg lar den gjøre akkurat dette. Når dette gjøres hjelper det ingenting.

Det er NTFS partisjon på disken, og jeg har hatt problemer med den tidligere, men inntil nå har det ikke vært noe stress med den siden sist. I tillegg til denne har jeg to andre disker, og jeg sliter også med problemer på en av disse (Maxtor 300GB). Alikevell er den i rimelig god stand, men den er bare meget treg.

Håper noen har noen råd om hva som kan gjøres.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...