phelos Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 Hei, Dette er mitt første emne her. Lurte på om noen av dere har erfaringer med Micro-Atx. Jeg har lyst på litt mindre kabinett. Er det noen issues med Micro-atx som jeg bør være klar over? Lenke til kommentar
Kultom Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 skal du ha lite cabinett kan du likesågodt kjøpe en shuttel pc. micr-atx blir bare rot(synes jeg da) fin til annen pc da Lenke til kommentar
mandela Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 lite utvalg av hovedkort + små powersupplys. har hatt matx en god stund nå og har ingenting å klage på. har sort chieftech matx kabinett synes atx er bare tull, matx burde ha vært standard for lenge siden og atx kun for spesielt interesserte, hvor stor prosentandel atx kort har fulle pci slots, neppe en stor andel Lenke til kommentar
phelos Skrevet 19. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2003 Tenkte å kjøpe et msi kt4 M-L m-atx kort. Har ikke sett noen tester av dette enda. Heraldo: hvilket hk kjører du? Bryr meg ikke om strømforsyning, skal ha et chieftec m-atx kabinett med 200W. Tror det skal holde til: 1 harddisk 1 cd brenner Barton 2500+ Radeon 9500 Mulig et Terratec Aureon lydkort også. Eller? Lenke til kommentar
mandela Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 Tenkte å kjøpe et msi kt4 M-L m-atx kort. Har ikke sett noen tester av dette enda. Heraldo: hvilket hk kjører du? Bryr meg ikke om strømforsyning, skal ha et chieftec m-atx kabinett med 200W. Tror det skal holde til: 1 harddisk 1 cd brenner Barton 2500+ Radeon 9500 Mulig et Terratec Aureon lydkort også. Eller? har faktisk tenkt å oppgradere til enten dette kortet eller de nye matx til biostar.com.tw har asus vm kort (se sign.), nforce1 det kortet du refererer til har ikke kommet til noreg ennå, psdata har den tidligste datoen (24.02), vsdata har den beste prisen (+ at der kan man betale med visa) har det kabinettet du nevner, i sort, fornøyd med det, har 2 harddisker og da er det ikke plass til floppy, men jeg kobler den på når det trengs (har ledningene klare i kabinettet) Lenke til kommentar
Vidarak Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 Mitt system fungerer utmerket or er ekstremt stillegående... (Bruker silent-opsjonen i asus sin bios). Den er jo ekstremt lett i forhold til min andre pc... i et maxitower-kabinett. Jeg vurderte å kjøpe shuttle men det er for dårlig utbyggingsmuligheter på den. (Jeg skal ha inn mer utstyr enn det er på lista nedenfor.) Chieftec Dragon DS-01B Asus P4B533-VM Intel Pentium 4 2.4 GHz Boxed PC533 TwinMOS PC2700 DDR-DIMM 512MB CL2 1 stk 45GB eldre IBM-hardisk montert i støyskjermende boks Lenke til kommentar
mandela Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 min boks er også så å si lydløs, har 2 papst 12dB vifter (cpu + kabinett) koblet på 7V, strømforsyningsvifta kjører veldig stille også (trolig for kjølig i kabinettet for at den skal kjøre vifta på max) Lenke til kommentar
phelos Skrevet 19. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2003 Heraldo: Tenkte jeg skulle bruke den Silent Twin (microplex) vifta til min Barton 2500+, den bruker 2 stk papst vifter, skal visstnok generere 19db totalt, 16db hver for seg. Er det lurt å montere en regulator på kabinett-vifta? Det jeg lurer på er hvor mye det Sapphire Radeon 9500 kortet kommer til å bråke... Håper dette systemet blir roligere enn mitt nåværende... Lenke til kommentar
mandela Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 Heraldo:Tenkte jeg skulle bruke den Silent Twin (microplex) vifta til min Barton 2500+, den bruker 2 stk papst vifter, skal visstnok generere 19db totalt, 16db hver for seg. Er det lurt å montere en regulator på kabinett-vifta? Det jeg lurer på er hvor mye det Sapphire Radeon 9500 kortet kommer til å bråke... Håper dette systemet blir roligere enn mitt nåværende... silent twin er dyr og klumpete (min mening), les også "Har du et MSI hovedkort? Enkelte MSI-hovedkort har kondensatorer som ligger for tett på CPU-sokkelen. Sjekk dimensjonene på kjøleren/hovedkortet innen du bestiller. Dette kan også være tilfelle med noen få hovedkort fra andre produsenter enn MSI. " hvis du ikke har kjøpt den allerede, kan du med god samvittighet kjøpe en annen kjøler (som er mindre) og eventuelt en 80x80x25 papst (f.eks.19dB) hvis du vil ha lavt støynivå. Sapphire kan kjøres vifteløst (men vil påvirke ditt budsjett, +rundt 250 kr. for zalman ribbe). harddisk er vel barracuda som er klar vinner med tanke på støysvake komponenter. Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 Sapphire kortet vil nok overdøve resten av systemet om du går for 12 og 19db vifter. I tillegg kan det hende viften får en irriterende tilleggslyd, det gjorde i hvert fall den som stod på mitt. Du kan skifte denne kjølingen med zalman sin vifteløse kjøler og med litt sirkulasjon i kabinettet får skjermkorte bedre kjøling med denne løsningen en med den originale. Lenke til kommentar
phelos Skrevet 20. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2003 Veldig bra svar her, gir meg litt å tenke på... Har ikke kjøpt noen deler enda så dette er bare rekognisering Heraldo: Meget mulig at jeg går for en zalman ribbe til sapphire kortet. Har hørt at seagate barracuda skal være støysvak... finner ikke en 80gb barracuda med 8mb cache men... bare 120gb Hvordan er WD diskene (7200rpm) sammenlignet med barracuda? Lenke til kommentar
mandela Skrevet 20. februar 2003 Del Skrevet 20. februar 2003 WD hører du ganske godt, min bror har to 120GB 8mb cache, de støyer en del (veldig subjektivt vel å merke). det msi-kortet ser ganske lovende ut, skulle ønske at det hadde firewire også, men man kan ikke alltid få alt på en gang Lenke til kommentar
mandela Skrevet 21. februar 2003 Del Skrevet 21. februar 2003 du kan jo se på disse kortene også, kommer vel til norge snart de også (psdata og andre webshops har jo aopen hk) http://english.aopen.com.tw/products/mb/MK79G-1394.htm http://english.aopen.com.tw/products/mb/MK79G-N.htm dessverre så er linux-driver-support (spesielt for nettverkskortet som mange ikke får til å fungere i det hele tatt) helt elendig fra nvidia sin side (i tillegg er det close.source), derfor har jeg tenkt til å bytte til msi via-kortet, vet ikke om msi har overklokking i bios, noe aopen er jo ganske råe på (begge matx kortene har jumperfree design og 2mhz stepping) vet ikke hvilken lan-controller som blir brukt i det msi kortet, det står heller ikke i manualen til kortet, har sendt mail til supportavdelingen deres og håper på svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå