Gå til innhold

Er Bush den verste presidenten USA har hatt?

Anbefalte innlegg

Det er blitt diskutert om Bush her mange ganger før. I en diskusjon ble det nevnt at det å hate Bush nærmest er en "trend", i det minste blant ungdom. Mange, mange ungdommer liker han ikke fordi de har hørt foreldrene prate negativt om han. De fleste av disse aner knapt hvorfor de hater han. Dette kan jeg bekrefte, fordi emne har flere ganger kommet opp i klassen.

Selv mener jeg Bush kom opp i en usedvanlig vanskelig situasjon, som nevnt. Om det var rett eller galt å gå til krig, vil man aldri finne ut. For man vet ikke hvordan det ville sett ut hvis de ikke gjorde det.

Selv tror jeg ikke at Irak ville sett noe bedre ut, eller bli bedre om USA trekker seg tilbake. For all selvmordsbombingen, uroen osv, har lite med USA å gjøre, så vidt jeg kan skjønne.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er Bush den verste presidenten USA har hatt?

Mange mener det. Hva mener du, og hvorfor?

Helt klart er han ikke den verste presidenten. Den verste er Andrew Jackson,

Han ønsket å fjerne den nasjonale banken og han fikk det til, men det herpet til økonomien totalt og det ble et børskræsj. Han trakk først de statlige pengene ut av banken som førte til en kraftig inflasjon og når det forsatt ikke fikk banken til å rase sammen lagde han en lov som sa at alle banknoter måtte veksles om til gullpenger og dette fikk alle banker i hele USA til å kolapse.

Hadde det bare vært det, men han skapte også Indian Removal Act. Dette førte til at indianerene ble kastet hjemefra og fikk et lite område de måtte dele på. Utrolig mange indianere døde på reisen. Cherokee nektet å dra frivillig og gikk til rettsak og vant, men da pengeutpresset Jackson noen av lederene lavere i systemet og hevdet at deres valg gjaldt for hele cherokee og kastet dem ut med makt. Etterpå stjal han tilbake pengene han hadde gitt de lavere lederene.

For en flott president.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

Godt spørsmål. Greit nok at Dubya fikk et enormt problem i fanget da tvillingtårnene kollapset, men om man ser på hvor skadelig sittende administrasjon har vært for USAs nasjonaløkonomi og internasjonale omdømme, så tror jeg nok han havner blandt en av de verste presidentene USA har hatt, ja.

Lenke til kommentar

Bush er president nummer 43 og jeg tror de færreste av oss kan nok om alle de tidligere presidentene til å kunne bedømme han så hardt. Det er et spørsmål som jeg synes er ganske naivt å stille, siden vi nå er midt i denne "i hate bush" trenden som er ganske populær nå.

Et bedre spørsmål å stille er om Bush er en god president.

Lenke til kommentar

Vil si at Reagan var den verste presidenten, etter at Nixon gikk av så begynte amerikanerne massepropaganda mot russerne, noe som fikk den kalde krigen til å virkelig blusse opp igjen, amerikanerne måtte få ressurser fra fattige land, og ordne seg handelsavtaler, som igjen førte til at muslimer og de fleste sosialister verden over ikke liker deres måte å stikke staken i baken på fattige land.

Bush kunne ikke ungått det som skjedde i 2001, hvis det var slik myndighetene mente det skjedde, men han gjorde i såfall utrolig mange elendige valg.

Lenke til kommentar
Vil si at Reagan var den verste presidenten, etter at Nixon gikk av så begynte amerikanerne massepropaganda mot russerne, noe som fikk den kalde krigen til å virkelig blusse opp igjen, amerikanerne måtte få ressurser fra fattige land, og ordne seg handelsavtaler, som igjen førte til at muslimer og de fleste sosialister verden over ikke liker deres måte å stikke staken i baken på fattige land.

Vel, det er veldig mange som er uenig med deg angående Reagan...

Reagan Tops Presidential Polls

Lenke til kommentar

Bare to presidenter har opplevd et angrep på Amerikansk jord. Dagen etter Japanerne bombet Pearl Harbour deklarerte Roosevelt krig mot Japan noe som resulterte i hundretusenvis av tap på begge sider. Ingen har dømt Roosevelt for å være krigshissig eller en dårlig president i ettertid. Jeg vet at det er galt å sammenligne Al-Qaida og Japan, men tror ikke noen annen president hadde handlet annerledes hvis de var i Bush sine sko. ( Nå snakker jeg ikke om Irak)

Endret av Myagos
Lenke til kommentar
Vil si at Reagan var den verste presidenten, etter at Nixon gikk av så begynte amerikanerne massepropaganda mot russerne, noe som fikk den kalde krigen til å virkelig begynne å gå mot en fredelig konklusjon,

Fikset innlegget ditt litt :)

Nixon var forresten ikke president før Reagan, det var Carter.

Reagonomics er et omstridt tema med gode og dårlige sider. Arbeidsledigheten ble lavere mens utenlandsgjelden økte.

Lenke til kommentar
Reagonomics (...)

Ganske grei oppsummering av fenomenet Bush, fra Paul Craig Rogers ( the "Father of Reaganomics" (*) ) :

"What a total crock of ignorance and deception the Bush regime represents. Bush, defeated in Iraq, defeated in Afghanistan, with Pakistan crumbling in front of his eyes, is now reduced to begging the French, whom it was such grand sport for his neocon officials to denigrate, to send soldiers to save his ass in Afghanistan.

What a laughing stock Bush has made of America. What ruination this utter idiot and his supporters have brought to America. What total traitors the neoconservatives are. Every last one of them should be immediately arrested for high treason. Neonconservatives are America’s greatest enemies, and they control our government!"

http://vdare.com/roberts/080211_bush.htm

(*) http://en.wikipedia.org/wiki/Paul_Craig_Roberts

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...